Harry de Matra man.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Zo matramannen, ik heb mijn bobijn ook tegen de rug geplaast gelijk herman dat heeft gedaan dat is veel beter.Nu is de bobijn kabel ook veel korter geworden dan kan je de standaard kabels gebruiken.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- Attachments
-
- bobijn 2.JPG (95.66 KiB) Viewed 6239 times
-
- bobijn 1.JPG (95.29 KiB) Viewed 6239 times
- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Harry,
Ik ben misschien in dit een beetje te voorzichtig, maar ik heb zo een gevoel dat het monteren van de bobijn tegen de rug van de cockpit op termijn niet zo betrouwbaar is. Immers telkens je gas geeft beweegt de motor ten opzichte van het koetswerk, dus de hoogspanningskabel moet mee bewegen. Vermits die slechts een dunne (massieve) koperen of koolstof kern bezit lijkt het mij mogelijk dat die op termijn binnenin zou kunnen breken. Dit heb je niet als de bobijn op het motorblok vastzit. Het is misschien wat ver gezocht, maar ik zou er mij niet zo direct gelukkig mee voelen... Gooi misschien toch maar een reserve kabel in kofferbak....
Ik ben misschien in dit een beetje te voorzichtig, maar ik heb zo een gevoel dat het monteren van de bobijn tegen de rug van de cockpit op termijn niet zo betrouwbaar is. Immers telkens je gas geeft beweegt de motor ten opzichte van het koetswerk, dus de hoogspanningskabel moet mee bewegen. Vermits die slechts een dunne (massieve) koperen of koolstof kern bezit lijkt het mij mogelijk dat die op termijn binnenin zou kunnen breken. Dit heb je niet als de bobijn op het motorblok vastzit. Het is misschien wat ver gezocht, maar ik zou er mij niet zo direct gelukkig mee voelen... Gooi misschien toch maar een reserve kabel in kofferbak....
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Urbain, ik heb er vertrouwen in, zo veel gaat de motor niet op en neer. En de kabel heb ik toch nog lang genoeg gelaten en die beweegt zich in het geheel. Bij mijn suzuki samurai zat de bobijn ook tegen de cockpit en die motor ging aardig te keer en ik heb nooit een probleem gehad. We zien wel ik heb toch altijd kabels bij.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 42
- Joined: Tue Apr 27, 2010 11:47 pm
ik heb met de mond vol tanden heel deze topic gelezen. Heeft me meer dan half uur gekost om het te lezen. Dikke chapeau Harry ! Uw Murena is met liefde gerestaureerd. Je moet het maar doen. Spijtig genoeg heb ik daar geen tijd voor zou ook graag zo willen hebben, ben echt jaloers op je Murena !
Proficiat met het resultaat.

Matra Murena 1.6 1982
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
Ferrari F355
Suzuki Cappucino Cabrio 600 cc 1994
Toyota MR Tbar usa import
Huyndai H1 170 PK
Citroen 2 pk (new) import France
Motorhome Granduca 2007
+ twingo 1.2, alto 1.0, honda lead 100, yamaha majesty 400
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die kabels kunnen veel aan, destijds de Wartburg en Barkas hadden de drie bobijnen op het koetswerk staan, als je die in één ruk 7000rpm omhoog gooide sprong dat blok haast uit z'n rubbers, kabels bleven wel heel, waren nog koolstof kabels.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bij de 2.2 staat de bobine normaal gesproken al op de wielbak rechtsachter, dus op dat punt veranderd er niets.
Het is in ieder geval veel beter bereikbaar geworden, waardoor je wat makkelijker er iets aan kan doen zonder op je kop in de motorruimte te hangen.
Ook kabels zonder koolstof hebben een gevlochten structuur, waardoor ze flexibel zijn.
Het is in ieder geval veel beter bereikbaar geworden, waardoor je wat makkelijker er iets aan kan doen zonder op je kop in de motorruimte te hangen.
Ook kabels zonder koolstof hebben een gevlochten structuur, waardoor ze flexibel zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja, heb even lekker in de Turkse zon gelegen.
Bij een temperatuur van 35 graden aan zee prima uit te houden.
Vandaag net terug, en vanmiddag een paar dagen naar Gent.
We kunnen er gelijk al weer tegenaan
Bij een temperatuur van 35 graden aan zee prima uit te houden.
Vandaag net terug, en vanmiddag een paar dagen naar Gent.
We kunnen er gelijk al weer tegenaan

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Dag matramannen, ik heb me vandaag een stroomgroep op diesel gekocht. Mijn bedoeling is dat ik mijn twee garage's ga verwarmen met hetelucht blazers. Dan kan ik in de winter lekker aan mijn matra's sleutelen.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- Attachments
-
- stroomgroep 1.JPG (96.26 KiB) Viewed 6117 times
-
- stroomgroep 1.JPG (96.26 KiB) Viewed 6117 times
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
In de garage bij Peter hebben wij zo'n petroleum blower.
Het is warm in no time.
Kost wel wat olie en stinkt een beetje.
Persoonlijk zie ik liever standaard gasverwarming, maar als de mogelijkheden er niet zijn dan is er weinig keus.
Om je garage te verwarmen heb je een behoorlijk agregaat nodig 3-5000 watt afhankelijk van de grootte van je ruimte.
Is dure energie.
Het is warm in no time.
Kost wel wat olie en stinkt een beetje.
Persoonlijk zie ik liever standaard gasverwarming, maar als de mogelijkheden er niet zijn dan is er weinig keus.
Om je garage te verwarmen heb je een behoorlijk agregaat nodig 3-5000 watt afhankelijk van de grootte van je ruimte.
Is dure energie.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik heb nog zo een splinternieuwe benzine groep liggen, OHV motor (idem Honda), 3200Watt.
De eerste die me er 120€ voor geeft mag hem meenemen. (winkelprijs dubbel zo duur)
De eerste die me er 120€ voor geeft mag hem meenemen. (winkelprijs dubbel zo duur)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
hendrik wrote:Dag matramannen, ik heb me vandaag een stroomgroep op diesel gekocht. Mijn bedoeling is dat ik mijn twee garage's ga verwarmen met hetelucht blazers. Dan kan ik in de winter lekker aan mijn matra's sleutelen.
grt harry de matra.

Het lijkt wel of die bij mij uit de schuur komt...

Maar dat is een heel fijne aggregaat, kun je nog jaren veel plezier van hebben.
Die dieseltjes zijn al een stuk rustiger als die benzineknetteraars.
Maar let er wel even op als je hem binnen gaat gebruiken, bij wisselende belasting willen ze op den duur het interieur nog wel eens zwart stoken.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Heb zo eens een heel lot gekocht, maat van me ging die overkopen, denk dat die jong dood is...hendrik wrote:Jo, dat is niet te duur. Daar kan je veel meer voor krijgen. Waarom doe je ze weg dat is toch gemakkelijk als je dat hebt.
grt harry de matra.

Zelf de boel beginnen te verkopen en deze is blijven staan met de gedachte van ik kan hem nog gebruiken, staat nog steeds in de doos....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: