Niet dus.
Wel bedankt voor de tip.
Altijd leuk als dan kleine kinderen even in de Murena willen zitten. Die pakken de cassettebandjes en dan zie je ze denken: huh, wat is dit nou weer? Want die hebben ze van hun leven nog nooit gezien.Muddy Bandit wrote:Vandaar dat ik er graag een cassettespeler in zou willen hebben, dan blijft alles tijdsorigineel en via een cassette-adaptor en draagbare cd-speler kun je dan toch luisteren wat je wilt.
Ik heb dit ook zo in mijn Horizon, en dat bevalt me goed... maar in de Rancho zou ik daarvoor een tunnelconsole in moeten bouwen, maar dat doet mij weer te veel afbreuk aan het originele...
RVS? zal wel een prijskaartje aanhangen.Yoran wrote:Brinkie, ga dan meteen voor het volledige rvs uitgevoerde systeem. Daar heb ik geen spijt van gehad, auto loopt koeler, bijna nooit meer een ventilator die aanslaat.
RVS heeft slechte warmte geleiding eigenschappen. De warmte van het koelwater wordt slecht afgestaan aan het rvs. Een radiateur van rvs (bestaat dat?) zal slechte koeling geven.oetker wrote:RVS? zal wel een prijskaartje aanhangen.Yoran wrote:Brinkie, ga dan meteen voor het volledige rvs uitgevoerde systeem. Daar heb ik geen spijt van gehad, auto loopt koeler, bijna nooit meer een ventilator die aanslaat.
en waar te vinden?
Eerst maar eens wat geld bij elkaar sparen, want als je de koelbuizen vervangt moet de voorkant eraf, en als ik daar toch mee bezig ben kan ik dat ook eens recht gaan trekken, en als ik toch al bezig ben ook maar de hoofdremcylinder, en dan meteen de remleidingen, en de elektrische raampjes mogen ook wel wat soepeler, en... en... en... enzovoort.Yoran wrote:Brinkie, ga dan meteen voor het volledige rvs uitgevoerde systeem. Daar heb ik geen spijt van gehad, auto loopt koeler, bijna nooit meer een ventilator die aanslaat.
Nou ik heb net een mailtje gekregen dat mijn bod van 75 euro op de Visa radiateur (Citroën onderdeelnummer 95606692, Valeo 883715) akkoord is. Die komt mijn kant op. Niet spotgoedkoop, maar altijd nog goedkoper dan 240 euro voor een originele nieuwe bij Carjoy.oetker wrote:Ik denk dat je me verkeerd begreep Robert.
De voorkant hoeft er niet af maar de binnenbak voorin om de pijpen er uit te krijgen.
De radiator kun je met wat moeite er wel tussen frobelen als er niets afbreekt.
Als je dan eenmaal bezig bent zullen er nog wel wat lijken uit de kast vallen.
Ik kan zo onderhand wel een begraafplaats beginnen
Ik laat het wel weten als 'ie binnen is. Laat intussen maar doorschemeren wat je favoriete alcoholische versnapering isoetker wrote:Jazeker wel.
Als de radiateur binnen is maak dan even een foto van de boven en onderkant.
Niet alle radiaters hebben metalen strips onder en boven dus de aanpak verschilt.
De metalen strips kan ik beugels op lassen en in andere gevallen heb ik misschien de originele bevestiging van de oude nodig.
Hij is binnen, maar ik heb vergeten een foto van de bovenkant te maken. Of heb ik 'm nu andersom?oetker wrote:Als de radiateur binnen is maak dan even een foto van de boven en onderkant.
Niet alle radiaters hebben metalen strips onder en boven dus de aanpak verschilt.
De metalen strips kan ik beugels op lassen en in andere gevallen heb ik misschien de originele bevestiging van de oude nodig.