Tja, het is rustig. Allemaal met moeder de vrouw op paasverlof zeker?
Ik moet toegeven dat ik nu ook maar pas terug goed op dreef ben en als alles wat meevalt zal het motorblok terug in orde zijn en alles mooi herspoten of opgekuist.
Daarna komen de voortrein en de achtertrein aan de beurt.
Heb wel probleem. Ik wou een nieuwe koppeling steken dewelke ik sinds geruime tijd op Ebay gekocht heb.
Volgens het etiket is deze geschikt voor de bagheera 1294cc van 1975 tot 1978 maar ze past van geen kanten.
De opening van de koppelingsplaat (spiebanen op versnellingsbakas) is te groot en de drukgroep past niet op het vliegwiel...
Zou deze dan toch voor de 1442cc motor zijn? Ik wist dat er twee modellen bestonden en heb me laten vangen.
Ik wil ze wel van de hand doen voor een zacht prijsje.
Merk: Borg & Beck
Ik heb de bestaande koppelingsplaat opgemeten en deze meet nog 7.6mm terwijl een nieuwe 7.7mm meet. Ik kan dus gerust zijn...
Zie foto's.
Nieuwe koppeling
Etiket op verpakking
Originele koppeling
Ook ontdekte ik olielekkage aan de voorste krukasdichting (achter de riemschijf)
Ik ben dan maar begonnen met de carter los te maken want de hele zaak zal uit elkaar moeten om de beide krukasdichtingen te vervangen.

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974