bagheera matrafan
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Diameter 80.6mm is een 1600 motor met een slaglengte van 78.0 mm, als deze slaglengte klopt is het weldegelijk een 1600cc en anders een flink uitgeboord blok met pistons van een 1.6, maar kan je deze slaglengtes eens meten op de beide motoren dan ben je zeker.
Mvg,
Matra 530 Lx
Mvg,
Matra 530 Lx
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Ik meet bij m'n eigen motor een diameter van 76,7 mm met slaglengte 70 mm.matra530lx wrote:Diameter 80.6mm is een 1600 motor met een slaglengte van 78.0 mm, als deze slaglengte klopt is het weldegelijk een 1600cc en anders een flink uitgeboord blok met pistons van een 1.6, maar kan je deze slaglengtes eens meten op de beide motoren dan ben je zeker.
Mvg,
Matra 530 Lx
De andere motor heeft een diameter van 80 mm met slaglengte 80,1 mm.
Dus zou er maar een 1294 cm³ in m'n bagheera type II zitten???
Kan ik dit ergens nagaan via het motornummer (OA 00702365)?
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dus een murena 1.6 motor past op de bagheera versnellingsbak en kan zo in een bagheera geplaatst worden????benny wrote:Het ziet er inderdaad naar uit dat de ene motor een 1300 is en de andere een 1600. Indertijd was er iemand in een andere Matraclub die ook een 1.6 liggen had met een 4-bak. Misschien is de motor afkomstig uit een andere wagen.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dan zou die ook in de Rancho passen.....
Is het nodig? 80Pk is toch al wat.
Is het nodig? 80Pk is toch al wat.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Zopas gekeken en 5-bak past niet op de 1442, en mijn excuses voor de verkeerde informatie. Dat lid had een 1.6 gemonteerd met een 4-bak.
Op internet vind je terug dat de Talbot Horizon verkocht geweest is met een 1442-motor met daaraan gekoppeld een 5-bak. Hopelijk tellen ze dan daar de achteruit niet bij.
Maar een 1600 met 5-bak kan in een Bagheera.
Op internet vind je terug dat de Talbot Horizon verkocht geweest is met een 1442-motor met daaraan gekoppeld een 5-bak. Hopelijk tellen ze dan daar de achteruit niet bij.
Maar een 1600 met 5-bak kan in een Bagheera.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Godfried, ik heb eens gekeken, een bak van een murena kan je op een bagheera motor zetten maar dan moet je wel de starter van de murena er ook op zetten want die van de bagheera past er dan niet meer op. Maar je heb nog een probleem , je aandrijfassen passen er niet op. Maar je kan wel een murenablok in je bagheera leggen want die blokken zijn dezelfde op de boorring na.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Vandaag eerste proefritje gedaan met de bagheera met één dubbele carburator.
Achteraf gezien weinig voordelen opgeleverd.
Motor is makkelijker af te stellen (stationair toerental/CO-gehalte) , verder alles idem (optrekken, vermogen).
Meerdere aanpassingen moeten doorvoeren:
Koelslangen wijzigen,
Choke- /gas-kabel verleggen,
Luchtfilter gehalveerd,
Vacuumslangen remmen/ lampen samen genomen.
Verbruik is nog af te wachten.
Denk er toch over om de 1600 motor na te zien en eventueel in te bouwen.
Achteraf gezien weinig voordelen opgeleverd.
Motor is makkelijker af te stellen (stationair toerental/CO-gehalte) , verder alles idem (optrekken, vermogen).
Meerdere aanpassingen moeten doorvoeren:
Koelslangen wijzigen,
Choke- /gas-kabel verleggen,
Luchtfilter gehalveerd,
Vacuumslangen remmen/ lampen samen genomen.
Verbruik is nog af te wachten.
Denk er toch over om de 1600 motor na te zien en eventueel in te bouwen.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
309 bestaat ook in 1600.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Godfried, ik heb het eens geprobeert de bak van de murena past op die van de bagheera motor.Ik heb drie verschillende bakken liggen van bagheera murena en talbot salara. Maar bij die van de salara is wel de as wat langer. Die as wat in de motor gaat bedoel ik is 5mm langer. De dikte van die as zijn wel het zelfde. Anders moet je zelf eens komen kijken dan zie je het zelf.Maar je zit wel met het probleem dat je aandrijfassen niet passen.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Harry, Ik zou dan de bagheera versnellingsbak willen behouden, alleen een 1.6 motor inbouwen. Of ik het daadwerkelijk ga doen is iets anders maar het is een mogelijk wat door mijn hoofd spookt.hendrik wrote:Godfried, ik heb het eens geprobeert de bak van de murena past op die van de bagheera motor.Ik heb drie verschillende bakken liggen van bagheera murena en talbot salara. Maar bij die van de salara is wel de as wat langer. Die as wat in de motor gaat bedoel ik is 5mm langer. De dikte van die as zijn wel het zelfde. Anders moet je zelf eens komen kijken dan zie je het zelf.Maar je zit wel met het probleem dat je aandrijfassen niet passen.
grt harry de matra.
De motor van mijn bagheera is ok, heeft het wel zin!!!!!!!! Normaal zouden ze ongeveer het zelfde vermogen moeten hebben.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jos, normaal geven twee dubbele carburators iet meer vemogen.matrafan wrote:Vandaag eerste proefritje gedaan met de bagheera met één dubbele carburator.
Achteraf gezien weinig voordelen opgeleverd.
Motor is makkelijker af te stellen (stationair toerental/CO-gehalte) , verder alles idem (optrekken, vermogen).
Meerdere aanpassingen moeten doorvoeren:
Koelslangen wijzigen,
Choke- /gas-kabel verleggen,
Luchtfilter gehalveerd,
Vacuumslangen remmen/ lampen samen genomen.
Verbruik is nog af te wachten.
Denk er toch over om de 1600 motor na te zien en eventueel in te bouwen.
Maar een 1.6 murena motor in de bagheera dat zie ik ook wel zitten.
Heb je ooit met een 1.6 murena gereden?? Ik vond het een groot verschil. Voelt meer dan dan enkele pks aan. Vreemd!!!!!!!
Matra Bagheera S - 1977
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Heb afgelopen week met deze van Rudy gereden en vond dit al een verschil met m'n eigen bagheera (wist toen nog niet van de 1294 motor).GODFRIED wrote:Jos, normaal geven twee dubbele carburators iet meer vemogen.matrafan wrote:.
Maar een 1.6 murena motor in de bagheera dat zie ik ook wel zitten.
Heb je ooit met een 1.6 murena gereden?? Ik vond het een groot verschil. Voelt meer dan dan enkele pks aan. Vreemd!!!!!!!
Heb vandaag proefrit gedaan met de dubbele carburator, is iets pittiger maar echt veel verschil maakt het niet.
Winterwerkje: 1600 motor in orde maken.