Harry de Matra man.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
MatraMurena.nl
Posts: 649
Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
Location: Didam
Contact:

Post by MatraMurena.nl »

Die ziet er wel goed uit!
benny
Posts: 4023
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Staat er ergens een merk, type en of een referentienummer op dat schuifdak?
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Harry op bezoek gehad met zijn mooie murena.
zie de gemaakte foto's.
Attachments
Matra Harry 6 (Medium).JPG
Matra Harry 6 (Medium).JPG (51.22 KiB) Viewed 7355 times
Matra Harry 5 (Medium).JPG
Matra Harry 5 (Medium).JPG (92.22 KiB) Viewed 7355 times
Matra Harry 4 (Medium).JPG
Matra Harry 4 (Medium).JPG (69.65 KiB) Viewed 7355 times
Matra harry 3 (Medium).JPG
Matra harry 3 (Medium).JPG (63.2 KiB) Viewed 7355 times
Matra Harry 2 (Medium).JPG
Matra Harry 2 (Medium).JPG (79.01 KiB) Viewed 7355 times
Matra Harry 1 (Medium).JPG
Matra Harry 1 (Medium).JPG (105.17 KiB) Viewed 7355 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
JV
Posts: 524
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Post by JV »

Wat is ie mooi!
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Echt perfect geworden.
Zit aardig wat tijd in, maar dan heb je ook wat.
Voorlopig ben ik nog wel bezig om de murena in deze staat te krijgen.
Mooi hoor
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

Mooi werk Harry, compliment, ook mooie kleur !
hoop hem in september of maybe in Bastenaken te zien volgende maand, tenminste als ik de S op tijd klaar heb.
Houdt hem heel
groeten en
tot 19 september ?
The Pete
User avatar
Toine
Posts: 108
Joined: Thu Aug 23, 2007 2:05 pm
Location: Geldrop Nederland

Post by Toine »

Kan zo de showroom in, zal hij gegarandeerd bekijks hebben
User avatar
matrafan
Posts: 2238
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

zéér zéér zéér mooi Harry.

Ben heel nieuwgierig om hem eens in het echt te bewonderen.

Misschien links of rechts op een meeting of rondrit.
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nu kunnen jullie het begrijpen dat mijn goesting om te sleutelen over was toen hij hier met deze prachtige murena kwam aangereden.
Ik vind het werkelijk een prachtige wagen, staat, kleur, een droom auto.

Benny, ik zal eens kijken naar het merk en het nr van het dakje.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja matramannen, en mijn grijze murena die word ook nog zo mooi.





grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote Godfried,
--------------------
Nu kunnen jullie het begrijpen dat mijn goesting om te sleutelen over was toen hij hier met deze prachtige murena kwam aangereden
===============================================================================

We hebben nog een lange weg te gaan om dit resultaat neer te zetten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dit is het dak dat ik nu thuis heb. Harry heeft één murena met het zelfde dak één murena met een ander merk dak.

Merk, WEBASTO Top slider 2

Type, E/KHSD-GT2 KBA 9465
productienummer, 10338
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Dit moet toch een after market dakje zijn.
Is gemaakt van 1992-1995
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat dak wat godfried nu van mij heeft is dezelfde als wat ik in mijn grijze murena hebt zitten ook het merk en het type .En in de gele heb ik ook dezelfe zitten maar het is een ander merk voor de rest is hij dezelfde.



grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat er meer gemaakt zijn zie je aan de productienummer. Maakt niet uit dat is wat ik zocht. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 4023
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Bedankt heren voor de informatie.
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Mooi gemaakt door Harry.
Attachments
kelk 2.jpg
kelk 2.jpg (41.16 KiB) Viewed 7245 times
kelk 1.jpg
kelk 1.jpg (64.9 KiB) Viewed 7245 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ziet er uit als een geheim wapen.
Kan je zo een bank mee overvallen :lol:
Matra was toch een wapenfabriek.
Ziet er netjes uit Harry.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De luchtfilter op zijn plaats.
Attachments
Hier hoort de filter thuis, in zijn gele murena..jpg
Hier hoort de filter thuis, in zijn gele murena..jpg (51.5 KiB) Viewed 7230 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik heb nu eens een testrit gemaakt met die luchtfilter en ik heb de indruk dat de matra veel lekkerder loopt. En nu hoor je wel goed hoe ze de lucht op zuigt. En ze heeft ook een zwaarder geluid en dat zonder sportpijp.




grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

De motor ademt gewoon wat beter zo.
Bij mij hoor je hem bij normaal rijden haast niet, maar als je het gas goed intrapt is er een brullend geluid in de carb.
Ik vind het wel leuk klinken.
Het is net of die 2x zo goed gaat, echter het is waarschijnlijk het gevoel en de hoeveelheid geluid die je dat doet denken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja herman, nu kan ze goed ademen en een mooi geluid heb ik nu ook. En nu kan ik ook goed overal aan met deze luchtfilter. Nu heb ik veel meer werkruimte als ik wat moet doen.




grt harry de matra.
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Die oude luchtfilter neemt veel plaats in. Bij mijn 2.2 is dat nog veel meer.
Misschien ook ombouwen!!!! Alleen zou ik dan willen dat hij frisse lucht krijgt en niet die warme van het motorruim. Alhoewel tijdens het rijden is er wel frisse lucht genoeg, denk ik!!!!!!!!!!!!!
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Daarom heb ik hem naar links gelegd, iets naar onderen wijzend.
Door de Ferrarieklep hangt die enigzins in de luchtstroom die langs de tank naar boven komt.
Die lucht is iets koeler.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
dieterwieter
Posts: 148
Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
Location: Hechtel

Post by dieterwieter »

Even 'n knuppel in het hoenderhok...

No offence, maar ik zie alles liever origineel.
De fabrikanten hebben enorm veel tijd en geld geïnvesteerd om tot een bepaald product en vorm te komen.
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen en hun creaties in vraag stellen.

Langs de andere kant is enige eigen creativiteit natuurlijk nooit mis.

Sommige "tuning"-dingen gaan behoorlijk ver hun doel voorbij.

Maar: respect voor iedereen z'n wagen en overtuiging.

Het belangrijkst is, dat de eigenaar zélf maar content is met z'n eigen bezit (of dat nu een auto of een ander ding is)!
:wink:
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
--------
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bij sommige dingen kunnen we best wat vraagtekens zetten.

De volledig debiele overbrenging van de pook bvb.
Het kachelbedieningsmechanisme en de natuurlijke ventilatie van de auto..
De verhoudingen in de bak zijn van een vrachtwagen.
Knopen in stof zijn leuk in een bordeel, maar niet in een sportieve auto.
3 stoelen zijn handig in een bestelbus maar je zit in deze auto voor geen meter als je geen kabouter bent.
De electrische installatie is een aanfluiting, en een probleem gedurende de hele levensduur van de auto.
Zo zijn er nog wel wat zaken.

Ingenieurs werken in opdracht van een designer/fabrikant, en ze componeren een auto om de ideeen van de ontwerper.
Dat heeft zijn beperkingen.
Daar bij worden concessies gedaan aan het ontwerp of techniek, en ook de kostenfactor speelt een rol.
Uiteindelijk rolt er iets uit waar iedereen vrede mee moet hebben.

Vanaf het moment dat de Murena het daglicht zag zijn er uitbreidings kits op de markt gekomen.
Die tasten de originaliteit zeker aan, en je vind het mooi of niet.
Als je de wagen origineel wil houden voor meerwaarde kom je bedrogen uit.
Dat gaat nog generaties duren naar mijn mening en dan lig ik al lang aan de andere kant van het gras.

Ik kom misschien wat negatief over, maar het ontwerp is goed en beslist uniek, echter de uitvoering is Franse slag en op sommige punten zeker voor verbetering vatbaar.

Just my 2 cents.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

dieterwieter wrote:
Het belangrijkst is, dat de eigenaar zélf maar content is met z'n eigen bezit (of dat nu een auto of een ander ding is)!
:wink:
Hier kan ik me wel in terug vinden als je als eigenaar tevreden bent heb je alles. Dit zal iedereen een beetje anders indelen.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Wat je aan de motor verandert zie je van buiten toch niet als ze maar lekker loopt dat is bij mij belangrijk.



grt harry de matra.
User avatar
JEAN
Posts: 428
Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
Location: Roeselare

Post by JEAN »

Ja dat is zo vanaf dat ik mijn matra in mijn bezit heb vliegt er een kelk
op ik hoor heel graag een motor die lucht zuigt klinkt lekker zwaar hij
zal er niet rapper van lopen maar het gevoel heb je wel.
ik heb dat altijd gehad op mijn auto's op benzine ook op die van mijn vrouw een peugoet 306 cabrio maar wel niet op de mijne dit is een diesel
daar past dat niet dat is mijn gedacht maar een diesel met een kelk nee
dank u :wink:
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja jean, dat geeft zeker een lekker gevoel met een kelk als je ze hoort zuigen en je krijgt ook een mooi geluid.Maar ik heb ook de indruk dat de matra beter staart.



grt harry de matra.
Post Reply