Harry de Matra man.
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Harry op bezoek gehad met zijn mooie murena.
zie de gemaakte foto's.
zie de gemaakte foto's.
- Attachments
-
- Matra Harry 6 (Medium).JPG (51.22 KiB) Viewed 7372 times
-
- Matra Harry 5 (Medium).JPG (92.22 KiB) Viewed 7372 times
-
- Matra Harry 4 (Medium).JPG (69.65 KiB) Viewed 7372 times
-
- Matra harry 3 (Medium).JPG (63.2 KiB) Viewed 7372 times
-
- Matra Harry 2 (Medium).JPG (79.01 KiB) Viewed 7372 times
-
- Matra Harry 1 (Medium).JPG (105.17 KiB) Viewed 7372 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote Godfried,
--------------------
Nu kunnen jullie het begrijpen dat mijn goesting om te sleutelen over was toen hij hier met deze prachtige murena kwam aangereden
===============================================================================
We hebben nog een lange weg te gaan om dit resultaat neer te zetten.
--------------------
Nu kunnen jullie het begrijpen dat mijn goesting om te sleutelen over was toen hij hier met deze prachtige murena kwam aangereden
===============================================================================
We hebben nog een lange weg te gaan om dit resultaat neer te zetten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De motor ademt gewoon wat beter zo.
Bij mij hoor je hem bij normaal rijden haast niet, maar als je het gas goed intrapt is er een brullend geluid in de carb.
Ik vind het wel leuk klinken.
Het is net of die 2x zo goed gaat, echter het is waarschijnlijk het gevoel en de hoeveelheid geluid die je dat doet denken.
Bij mij hoor je hem bij normaal rijden haast niet, maar als je het gas goed intrapt is er een brullend geluid in de carb.
Ik vind het wel leuk klinken.
Het is net of die 2x zo goed gaat, echter het is waarschijnlijk het gevoel en de hoeveelheid geluid die je dat doet denken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daarom heb ik hem naar links gelegd, iets naar onderen wijzend.
Door de Ferrarieklep hangt die enigzins in de luchtstroom die langs de tank naar boven komt.
Die lucht is iets koeler.
Door de Ferrarieklep hangt die enigzins in de luchtstroom die langs de tank naar boven komt.
Die lucht is iets koeler.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
Even 'n knuppel in het hoenderhok...
No offence, maar ik zie alles liever origineel.
De fabrikanten hebben enorm veel tijd en geld geïnvesteerd om tot een bepaald product en vorm te komen.
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen en hun creaties in vraag stellen.
Langs de andere kant is enige eigen creativiteit natuurlijk nooit mis.
Sommige "tuning"-dingen gaan behoorlijk ver hun doel voorbij.
Maar: respect voor iedereen z'n wagen en overtuiging.
Het belangrijkst is, dat de eigenaar zélf maar content is met z'n eigen bezit (of dat nu een auto of een ander ding is)!

No offence, maar ik zie alles liever origineel.
De fabrikanten hebben enorm veel tijd en geld geïnvesteerd om tot een bepaald product en vorm te komen.
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen en hun creaties in vraag stellen.
Langs de andere kant is enige eigen creativiteit natuurlijk nooit mis.
Sommige "tuning"-dingen gaan behoorlijk ver hun doel voorbij.
Maar: respect voor iedereen z'n wagen en overtuiging.
Het belangrijkst is, dat de eigenaar zélf maar content is met z'n eigen bezit (of dat nu een auto of een ander ding is)!

Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
--------
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij sommige dingen kunnen we best wat vraagtekens zetten.
De volledig debiele overbrenging van de pook bvb.
Het kachelbedieningsmechanisme en de natuurlijke ventilatie van de auto..
De verhoudingen in de bak zijn van een vrachtwagen.
Knopen in stof zijn leuk in een bordeel, maar niet in een sportieve auto.
3 stoelen zijn handig in een bestelbus maar je zit in deze auto voor geen meter als je geen kabouter bent.
De electrische installatie is een aanfluiting, en een probleem gedurende de hele levensduur van de auto.
Zo zijn er nog wel wat zaken.
Ingenieurs werken in opdracht van een designer/fabrikant, en ze componeren een auto om de ideeen van de ontwerper.
Dat heeft zijn beperkingen.
Daar bij worden concessies gedaan aan het ontwerp of techniek, en ook de kostenfactor speelt een rol.
Uiteindelijk rolt er iets uit waar iedereen vrede mee moet hebben.
Vanaf het moment dat de Murena het daglicht zag zijn er uitbreidings kits op de markt gekomen.
Die tasten de originaliteit zeker aan, en je vind het mooi of niet.
Als je de wagen origineel wil houden voor meerwaarde kom je bedrogen uit.
Dat gaat nog generaties duren naar mijn mening en dan lig ik al lang aan de andere kant van het gras.
Ik kom misschien wat negatief over, maar het ontwerp is goed en beslist uniek, echter de uitvoering is Franse slag en op sommige punten zeker voor verbetering vatbaar.
Just my 2 cents.
--------
Ik zie niet in dat wij als normale "huis-tuin-keukenklussers" zulke ingenieurs de les moeten/kunnen spellen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij sommige dingen kunnen we best wat vraagtekens zetten.
De volledig debiele overbrenging van de pook bvb.
Het kachelbedieningsmechanisme en de natuurlijke ventilatie van de auto..
De verhoudingen in de bak zijn van een vrachtwagen.
Knopen in stof zijn leuk in een bordeel, maar niet in een sportieve auto.
3 stoelen zijn handig in een bestelbus maar je zit in deze auto voor geen meter als je geen kabouter bent.
De electrische installatie is een aanfluiting, en een probleem gedurende de hele levensduur van de auto.
Zo zijn er nog wel wat zaken.
Ingenieurs werken in opdracht van een designer/fabrikant, en ze componeren een auto om de ideeen van de ontwerper.
Dat heeft zijn beperkingen.
Daar bij worden concessies gedaan aan het ontwerp of techniek, en ook de kostenfactor speelt een rol.
Uiteindelijk rolt er iets uit waar iedereen vrede mee moet hebben.
Vanaf het moment dat de Murena het daglicht zag zijn er uitbreidings kits op de markt gekomen.
Die tasten de originaliteit zeker aan, en je vind het mooi of niet.
Als je de wagen origineel wil houden voor meerwaarde kom je bedrogen uit.
Dat gaat nog generaties duren naar mijn mening en dan lig ik al lang aan de andere kant van het gras.
Ik kom misschien wat negatief over, maar het ontwerp is goed en beslist uniek, echter de uitvoering is Franse slag en op sommige punten zeker voor verbetering vatbaar.
Just my 2 cents.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Ja dat is zo vanaf dat ik mijn matra in mijn bezit heb vliegt er een kelk
op ik hoor heel graag een motor die lucht zuigt klinkt lekker zwaar hij
zal er niet rapper van lopen maar het gevoel heb je wel.
ik heb dat altijd gehad op mijn auto's op benzine ook op die van mijn vrouw een peugoet 306 cabrio maar wel niet op de mijne dit is een diesel
daar past dat niet dat is mijn gedacht maar een diesel met een kelk nee
dank u
op ik hoor heel graag een motor die lucht zuigt klinkt lekker zwaar hij
zal er niet rapper van lopen maar het gevoel heb je wel.
ik heb dat altijd gehad op mijn auto's op benzine ook op die van mijn vrouw een peugoet 306 cabrio maar wel niet op de mijne dit is een diesel
daar past dat niet dat is mijn gedacht maar een diesel met een kelk nee
dank u
