Bij langere ritten (zoals vorig jaar naar Romorantin) krijg ik pijn aan mijn deriére. Omdat mijn rechter deriére meer wordt ondersteunt dan mijn linker deriére. De linker "wang" van de zitting is veel slapper dan de rechter. Door het in en uitstappen zit je toch steeds even op de linkerwang, waardoor die het dan zwaar te voorduren heeft.
Nu heb ik de stoel uit elkaar gehaald.

Als je de rechter wang voelt, dan voel je een inwendige versteviging in het schuimrubber. Ik dacht eerst dat er een stuk metalen frame voor de versteviging zorgde, maar dat is niet zo. De versteviging is een verharde deel schuimrubber.

De linkerwang voelt als een te lang gekookte prei.

De linkerwang is ook aan het vergaan. Het viel me al op dat in de auto onder de stoel steeds wat "schuimrubberstof" ligt. Bij het wegnemen van de bekleding kwan hier ook veel schuimrubberstof vandaan. De linkerwang is op de plek waar de versteviging zit opengebarsten.
Welnu, kent u de uitdrukking "waar verstand eindigd begint PUR"?

Ik heb in de scheur wat purschuim gespoten. En met een plank de wang naar binnen geduwd.

Na een paar uur drogen is dit het resultaat.
Het voelt weer stevig aan. Ik hoop dat mijn deriére hier blij van wordt. Ik heb echter geen idee hoe de pur zich zal houden. Ik zit eraan te denken om naast de wangen wat metaal te maken die de wangen in deze vorm houdt.
En.. iemand een idee of/hoe de bekleding te wassen?