GODFRIED wrote:
Oliefilter!!!!!!!!!! Ik heb een oliefilter gehaald in de autoschop, deze is enkele cm lager dan de nu geplaatste. Het is de zelfde dan de 2pk,visa enz. Raar dat een 600-800cc de zelfde oliefilter heeft dan een 2.2. Kan ik dit vertrouwen?????????????????
Dat klinkt mij heel bekend in de oren, heb dit ook gehad met m'n Rancho.
Bij m'n aangeschafte voorraad reservedelen zaten ook oliefilters, merk AL. (nog nooit eerder van gehoord dus

)
Deze waren geschikt voor Citro?n 2CV/Visa, Peugeot LN/104, Talbot Samba, Simca 1100/1307, Matra Bagheera/Rancho enz., maar ook korter dan de gemonteerde versie.
Had hierover dus ook ernstige twijfels, en heb dit even uit laten zoeken.
Blijkt dus dat er een paar filtermerken zijn die deze filters wel als passend aangeven in hun catalogus, maar de meerderheid van de filtermerken geeft toch wel verschillende filters aan tussen de Rancho-motoren en de 2CV / Visa / LN / Samba enz.
De aansluitingen zijn wel gelijk, maar het filteroppervlak is kleiner en van de doorstroomcapaciteit staat dus niets aangegeven...
Ik heb die filters voor m'n eigen gemoedsrust dus maar gewoon weggedaan en vervangen voor een exemplaar uit de clubstock, ik wil dat risico op motorschade niet nemen.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969