Bagheera vollegaas
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- matrafan
Weet iemand vanaf wanneer dat ze de rempompen van model verandert hebben.
Volgens mij pas vanaf de laatste modellen staat de flens niet meer hetzelfde als de oude modellen.
Ik wou een tijd terug m'n pomp vervangen door een ouder model maar dit paste niet doordat m'n reservoir tenopzichte van de flens niet meer recht stond.
Heb dan de pomp maar terug gemonteert maar opgevuld aan de flens daar de olie van de voorste remklauwen niet terug naar het reservoir liep.
Volgens mij pas vanaf de laatste modellen staat de flens niet meer hetzelfde als de oude modellen.
Ik wou een tijd terug m'n pomp vervangen door een ouder model maar dit paste niet doordat m'n reservoir tenopzichte van de flens niet meer recht stond.
Heb dan de pomp maar terug gemonteert maar opgevuld aan de flens daar de olie van de voorste remklauwen niet terug naar het reservoir liep.
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- GODFRIED
Moeilijk te geloven dat deze revisieset niet past, volgens de onderdelenboek past ze wel en heb je de onderdelen ook nodig.
Hier dan een foto van de revisieset die ik gekocht heb bij MatraMania voor mijn bagheera en niet gebruikt heb omdat mijn rempomp vol gaatjes zat.
Ze is nu 12 jaar in mijn bezit, indien iemand interesse heeft dan wil ze wel kwijt. Geld om geld!!! Kostprijs 2385 FR Alles zit in de originele verpakking en is verzegeld.
Veel succes met het vinden van een andere rempomp. Ik zal ook eens kijken waar je nog ??n vindt.
Hier dan een foto van de revisieset die ik gekocht heb bij MatraMania voor mijn bagheera en niet gebruikt heb omdat mijn rempomp vol gaatjes zat.
Ze is nu 12 jaar in mijn bezit, indien iemand interesse heeft dan wil ze wel kwijt. Geld om geld!!! Kostprijs 2385 FR Alles zit in de originele verpakking en is verzegeld.
Veel succes met het vinden van een andere rempomp. Ik zal ook eens kijken waar je nog ??n vindt.

- Attachments
-
- gegevens op de doos (Small).JPG (38.19 KiB) Viewed 7642 times
-
- inhoud revisieset hoofdrempomp bagheera (Small).JPG (51.5 KiB) Viewed 7642 times
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- matrafan
-
Er zijn volgens mijn informatie maar twee soorten hoofdremcilinders als originele montage gebruikt.
Tot C.42552= halverwege 1979= Teves.
Vanaf C.42553=halverwege 1979= Lockheed.
Beide zijn volledig demonteerbaar, dus als u er een hebt opstaan die niet uit elkaar kan, dan zal het een namaak zijn.
Ik meen mij te herinneren dat toen ik zelf nog met de Bagheera reed je zeer goedkoop vervang hoofdremcilinders kon verkrijgen en deze waren machinaal dicht geperst en dus weg te werpen indien ze lekten.
Mvg,
Jean
Tot C.42552= halverwege 1979= Teves.
Vanaf C.42553=halverwege 1979= Lockheed.
Beide zijn volledig demonteerbaar, dus als u er een hebt opstaan die niet uit elkaar kan, dan zal het een namaak zijn.
Ik meen mij te herinneren dat toen ik zelf nog met de Bagheera reed je zeer goedkoop vervang hoofdremcilinders kon verkrijgen en deze waren machinaal dicht geperst en dus weg te werpen indien ze lekten.
Mvg,
Jean
- matrafan
- Vollegaaz
-
Kan kloppen daar ATE een van de merken op de vervangmarkt is geworden vele jaren na het Bagheera tijdperk.
Tegenwoordig gaan er om de haverklap firma's met elkaar samen onder een nieuwe naam en ATE is daar een van.
Dat is ook de rede dat als men een Bagheera gaat restaureren, men van alles kan tegen komen aan onderdelen die ooit vervangen zijn door een merk van de vervangmarkt.
Mvg,
Jean
Tegenwoordig gaan er om de haverklap firma's met elkaar samen onder een nieuwe naam en ATE is daar een van.
Dat is ook de rede dat als men een Bagheera gaat restaureren, men van alles kan tegen komen aan onderdelen die ooit vervangen zijn door een merk van de vervangmarkt.
Mvg,
Jean
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- Vollegaaz
de remmen zijn een enorm verschil, eindelijk zoals het hoort. Anderzijds komt nu het laadcircuit aan de beurt, op 2000 rpm krijg ik ruim 16V, dat lijkt me teveel, op 1000rpm zit ik op 14,6V. Dubbelcheck van de meters incl.

wanneer ik de batterij aansluit tikt het relais van de koplampen...? Kontakten van de regulator zijn proper gemaakt, best vervangen zeker ?
Anderzijds is het koelcircuit dicht, de lekjes die ik terugvond bleken uiteindelijk remolie, dus daar hoef ik me voorlopig geen zorgen om te maken.

wanneer ik de batterij aansluit tikt het relais van de koplampen...? Kontakten van de regulator zijn proper gemaakt, best vervangen zeker ?
Anderzijds is het koelcircuit dicht, de lekjes die ik terugvond bleken uiteindelijk remolie, dus daar hoef ik me voorlopig geen zorgen om te maken.
Bagheera X '78
- oetker
Zou de regelaar maar gewoon vervangen want die regelt niet terug.
Gooit de volle mep van 17 Volt er uit.
Als je die tik van het relais van de koplampen hoort als de lampen niet aan staan, dan klopt dat volgens mij ook niet.
Gooit de volle mep van 17 Volt er uit.
Als je die tik van het relais van de koplampen hoort als de lampen niet aan staan, dan klopt dat volgens mij ook niet.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
- GODFRIED
- Vollegaaz
- GODFRIED
Hier alle gegevens die ik heb van de spanningsregelaar voor de bagheera.
De prijs op de doos is zonder BTW en nu is de prijs ergens rond de 18? maar de spanningregelaar komt nu uit Deutsland en niet uit Engeland.
Normaal zou je deze in alle speciaalzaken voor herstellingen van alternators moeten kunnen kopen. Denk ik!!!!
De prijs op de doos is zonder BTW en nu is de prijs ergens rond de 18? maar de spanningregelaar komt nu uit Deutsland en niet uit Engeland.
Normaal zou je deze in alle speciaalzaken voor herstellingen van alternators moeten kunnen kopen. Denk ik!!!!
- Attachments
-
- spanningsregelaar 3 (Small).JPG (38.3 KiB) Viewed 7295 times
-
- spanningsregelaar 2 (Small).JPG (42.19 KiB) Viewed 7295 times
-
- nieuwe spanningsregelaar (Small).JPG (37.23 KiB) Viewed 7295 times
Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
- GODFRIED
- Vollegaaz
- oetker
Mooi zo, nou nog even afwachten of de accu op lading blijft na een paar dagen.
Is het tikken van het relais weg als je de accupool aansluit?
Je kunt ook even kijken of er een stroom loopt door de Amperemeter in serie aan te sluiten met contact en gebruikers uit.
Dan kun je zien of er nog gebruikers actief zijn.
Even aansluiten met losgekoppelde +accupool.
+accu-------A----------+pool auto
Is het tikken van het relais weg als je de accupool aansluit?
Je kunt ook even kijken of er een stroom loopt door de Amperemeter in serie aan te sluiten met contact en gebruikers uit.
Dan kun je zien of er nog gebruikers actief zijn.
Even aansluiten met losgekoppelde +accupool.
+accu-------A----------+pool auto
I feel like Jonah, only my fish looks different.