De ruitensproeiers zijn van een duits merk uit R?sselsheim waarvan de naam begint met "O" en eindigt op "PEL"...
De bestaande ruitensproeiers waren verstorven en braken af tijdens het losmaken van de slangetjes.
Ik heb de gaten in de polyester iets moeten uitboren voor de nieuwe.
Deze worden opnieuw gemonteerd nadat de wagen gelakt is.
De eerste kinderziektes steken reeds de kop op.
Zo lekt de waterpomp een beetje, door het lange stilstaan, maar lastiger zijn een olielek aan de versnellingsbak en aan de bovenkant van het oliecarter.
Om het carter los te maken, moet je wel een en ander demonteren waaronder de startmotor en de alternator.
Het is een hele klus om tot bij alle bouten van het carter te geraken.
Bij de versnellingsbak zit het lek waarschijnlijk aan de hele grote bourage ter hoogte van de linker cardanas.
Deze moet dus opnieuw uitgenomen worden om aan de bourage te geraken.
Het zijn geen grote lekken, maar ik sta toch liever zonder schaamrood geparkeerd op iemand anders prachtig aangelegde oprit...
Eerst ga ik de wagen volledig afwerken en hem door de administratieve molen van de keuring zien te krijgen...
Ik zal een blij man zijn als dit achter de rug is.
Vermits de wagen geen gelijkvormigheidsattest meer heeft, heb ik twee mogelijkheden.
1. Ik doe een aanvraag gelijkvormigheidsprocedure bij de technische controle
De technische controle doet de vaststellingen en sturen een rapport naar de DIV Directie B1, waarop deze een Attest Enig Voertuig afleveren (PVG)
Die zou me 100? kosten en duurt 4 tot 5 weken.
Het is dan ook maar te hopen dat de ambtenaar in kwestie geen ruzie met zijn vrouw heeft of een andere reden om "moeilijk" te doen...
2. Ik neem contact op met PEUGEOT Belgique S.A. in Nijvel, Service Homologation om alsnog een gelijkvormigheidsattest te kunnen bekomen.
Ik acht deze kans zeer onwaarschijnlijk tenzij er binnen Matramania iemand de weg weet voor dit soort zaken.
Ik ben reeds in het bezit van een geldige aanvraag tot inschrijving.
Ook heb ik het het oude franse inschrijvingsbewijs nog van de vorige eigenaar

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974