Bagheera vollegaas
- Vollegaaz
- Vollegaaz
- Vollegaaz
-
- Vollegaaz
- Vollegaaz
Het einde komt in zicht, de opbouw is afgerond en daarnet even een kort ritje gemaakt, vervolgens de spons erover en nu staat ze te glimmen in de garage, wachtend op goed weer om uitgelaten te worden.
nog wat kleine details te doen : de oliepeilstok doet het nog steeds niet, nog een geschikt plekje voor de brandblusser vinden.
Volgende week even langs bij Guy Moerenhout om de Webers af te stellen.
onnodig te zeggen dat ik een tevreden man ben, maar nu even moeder de vrouw in de watten leggen, want de laatste week heeft ze me maar weinig gezien, een heel paasweekend van s'morgens 8u tot s'nachts en deze week meteen na t'eten tot 1u s'nachts ...
nog wat kleine details te doen : de oliepeilstok doet het nog steeds niet, nog een geschikt plekje voor de brandblusser vinden.
Volgende week even langs bij Guy Moerenhout om de Webers af te stellen.
onnodig te zeggen dat ik een tevreden man ben, maar nu even moeder de vrouw in de watten leggen, want de laatste week heeft ze me maar weinig gezien, een heel paasweekend van s'morgens 8u tot s'nachts en deze week meteen na t'eten tot 1u s'nachts ...

Bagheera X '78
- Vollegaaz
t'is nog geen weer geweest om mooie foto's te nemen, maar hier zal je't voorlopig mee moeten doen.

is zien of ik dit weekend nog banden krijg losgepeuterd van vrouwlief, dan kunnen de ATS velgen eronder, daar staan nu van die laagprofielbandjes op en dat is echt geen zicht. De echte liefhebbers van het originele werk zullen misschien hoofdschuddend jammeren, maar de wagen is volledig origineel gehouden, k'heb enkel het stuur vervangen door een iets sportiever exemplaar en de velgen volgen nog.

is zien of ik dit weekend nog banden krijg losgepeuterd van vrouwlief, dan kunnen de ATS velgen eronder, daar staan nu van die laagprofielbandjes op en dat is echt geen zicht. De echte liefhebbers van het originele werk zullen misschien hoofdschuddend jammeren, maar de wagen is volledig origineel gehouden, k'heb enkel het stuur vervangen door een iets sportiever exemplaar en de velgen volgen nog.
Bagheera X '78
-
-
Er stond al in het groot X op, nummerplaat misschien assortie gekocht?
Chapeau voor het geleverde werk.

Chapeau voor het geleverde werk.

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
De belgen staan reeds van in de tijd van de Romeinen bekend als de "dappersten van alle Galli?rs", zo ook te zien aan hun Bagheera's !
Laat dit een voorbeeld en een stimulans zijn aan diegenen die nog bezig zijn met restaureren of het voornemen hebben ermee te beginnen!
Bart
Laat dit een voorbeeld en een stimulans zijn aan diegenen die nog bezig zijn met restaureren of het voornemen hebben ermee te beginnen!
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- oetker
Erg mooi, ziet er super uit.
Als ik goed mer ijzer was geweest had de bagheera zeker ook op mijn verlanglijstje gestaan.
Hoop met de Murena ook nog is zover te komen, maar dat is toekomstmuziek.
Als ik goed mer ijzer was geweest had de bagheera zeker ook op mijn verlanglijstje gestaan.
Hoop met de Murena ook nog is zover te komen, maar dat is toekomstmuziek.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Vollegaaz
- Vollegaaz
-
Volgens mij een Rancho om op zaterdag mee te gaan winkelen, zoveel plaats. .... 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
- Vollegaaz
hello, ondertussen al 200km op de klok gezet, een waar plezier om mee te rijden. Desondanks toch wat probleempjes, tijdens het remmen trok de wagen wat naar links maar herstelde dan wel. Remklauwen terug eraf en inderdaad ze waren al terug aangeroest na 8 maand, het geheel terug proper opgeschuurd, nu remt ze mooi rechtdoor maar het lijkt of ze net iets langer remt, de pistons komen niet snel genoeg terug, de dichtingen zijn aan vervanging toe. Het waggelen was nog steeds aanwezig in 3de en 4de zo rond 80km/u, op't eerste zicht niks abnormaals te vinden, de boosdoener was de schakelstang die net tegen de silentblok kwam, vandaar dat ook de versnellingspook geweldig schommelde op dat moment. Alles weer losgemaakt en tegoei gemonteerd, waggelen weg !
Ik wacht nu nog op de revisiekitjes voor de webers, dan gaan er ook meteen nieuwe benzinedarmen op. Verder is het kontaktje afgebroken van de temperatuursensor, lipje afgebroken en op de boite gevallen, plots 130? en paniek
nog te doen, het oliepeil, wie o wie heeft er nog een bagh met elektrische peilstok en kan me vertellen waar de commandodoos staat, Peter (Verhulst) dacht dat ze links onder het dashboard zit maar dat is er helemaal uitgeweest en daar ben ik niks tegengekomen, volgens mij zit ze achteraan in het motorcompartiment rechts, daar heb ik wat aansluitingen over waaronder 2 gele en een + & - draad, maar geen doos.
Voorlopig blijft het dus bij een hele week sleutelen om in het weekend een ritje te maken, t'is een hobby
Ik wacht nu nog op de revisiekitjes voor de webers, dan gaan er ook meteen nieuwe benzinedarmen op. Verder is het kontaktje afgebroken van de temperatuursensor, lipje afgebroken en op de boite gevallen, plots 130? en paniek

nog te doen, het oliepeil, wie o wie heeft er nog een bagh met elektrische peilstok en kan me vertellen waar de commandodoos staat, Peter (Verhulst) dacht dat ze links onder het dashboard zit maar dat is er helemaal uitgeweest en daar ben ik niks tegengekomen, volgens mij zit ze achteraan in het motorcompartiment rechts, daar heb ik wat aansluitingen over waaronder 2 gele en een + & - draad, maar geen doos.
Voorlopig blijft het dus bij een hele week sleutelen om in het weekend een ritje te maken, t'is een hobby

Bagheera X '78
- GODFRIED
Met de elektrische peilstok kan ik je niet helpen mijn bagheera heeft dit niet, zij is van 1977.
De remmen; Het is heel belangrijk dat de cilinders en de groef waar de rubberen dichting in zit goed zuiver zijn. De zuiger mag geen beschadigingen hebben en deze moet je met de hand zonder veel kracht kunnen verschuiven. Zeker het vet van FTE niet vergeten, sinds ik het gebruik heb ik geen problemen meer met mijn remmen.
De remmen; Het is heel belangrijk dat de cilinders en de groef waar de rubberen dichting in zit goed zuiver zijn. De zuiger mag geen beschadigingen hebben en deze moet je met de hand zonder veel kracht kunnen verschuiven. Zeker het vet van FTE niet vergeten, sinds ik het gebruik heb ik geen problemen meer met mijn remmen.

Matra Bagheera S - 1977
- Vollegaaz
bwa, de rand tot aan de dichting was al terug roestig, k'heb je truukje toegepast met het voelermaatje om de groef van de dichting mooi proper te maken, k'had nog een tube Brembo vet dat ook speciaal voor die toepassing is, komt wel uit de motorwereld maar heeft dezelfde functie.
Je kan de piston met de hand terugduwen, nu remt ze mooi rechtdoor en goed, maar als je het rempedaal lost is het net of ze nog even verder remt. De dichtingen vervangen zal wel de oplossing zijn.
Straks eens proberen of ik het temperatuurkontakt kan solderen, anders wordt dat ook vervangen, plezierig werk met al die ruimte in het motorcompartiment
Je kan de piston met de hand terugduwen, nu remt ze mooi rechtdoor en goed, maar als je het rempedaal lost is het net of ze nog even verder remt. De dichtingen vervangen zal wel de oplossing zijn.
Straks eens proberen of ik het temperatuurkontakt kan solderen, anders wordt dat ook vervangen, plezierig werk met al die ruimte in het motorcompartiment

Bagheera X '78
- Vollegaaz
-