Bagheera vollegaas

alle informatie over restauratie en werken aan de Bagheera
Post Reply
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

inderdaad, 2008 wordt hier een goed Bagheera jaar als je't mij vraagt.
Bagheera X '78
erwin
Posts: 191
Joined: Mon Jan 10, 2005 9:05 pm
Location: kranenburg brd

re

Post by erwin »

heb t stuk plaatwerk woensdag opgestuurd naar je
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

ah fijn is dat, waarvoor dank trouwens !
Bagheera X '78
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Het lange weekend heeft zo z'n voordelen, 3 dagen op afzondering in m'n garage werpt z'n vruchten af, der begint vorm in te komen.

Image

zit de voorste bumper tegen de snuit gedrukt of zit er wat speling tussen ?
Bagheera X '78
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4171
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Niet knal ertegen, altijd wat spel laten ongeveer 5 mm denk ik zo uit het hoofd
User avatar
matrafan
Posts: 2238
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Ik heb hier inderdaad een mm of 5 tusssen gelaten,
anders krijgt ge dat het over mekaar te schuren en dat oogt op termijn niet zo mooi.
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

vandaar mijn vraag, toen ik ze afgebroken heb stond de bumper tegen de onderkant van de snuit gedrukt, over de gehele lengte was een groef ingesleten.
Bagheera X '78
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Het einde komt in zicht, de opbouw is afgerond en daarnet even een kort ritje gemaakt, vervolgens de spons erover en nu staat ze te glimmen in de garage, wachtend op goed weer om uitgelaten te worden.

nog wat kleine details te doen : de oliepeilstok doet het nog steeds niet, nog een geschikt plekje voor de brandblusser vinden.
Volgende week even langs bij Guy Moerenhout om de Webers af te stellen.

onnodig te zeggen dat ik een tevreden man ben, maar nu even moeder de vrouw in de watten leggen, want de laatste week heeft ze me maar weinig gezien, een heel paasweekend van s'morgens 8u tot s'nachts en deze week meteen na t'eten tot 1u s'nachts ... :oops:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Plaats eens enkele foto's van je prachtwagen. Ik ben nieuwschierig!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

t'is nog geen weer geweest om mooie foto's te nemen, maar hier zal je't voorlopig mee moeten doen. :wink:


Image

Image

Image

Image

Image

is zien of ik dit weekend nog banden krijg losgepeuterd van vrouwlief, dan kunnen de ATS velgen eronder, daar staan nu van die laagprofielbandjes op en dat is echt geen zicht. De echte liefhebbers van het originele werk zullen misschien hoofdschuddend jammeren, maar de wagen is volledig origineel gehouden, k'heb enkel het stuur vervangen door een iets sportiever exemplaar en de velgen volgen nog.
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dit ziet er mooi, wat prachtig uit. Proficiat met zo een resultaat. Nu kan het genieten beginnen, geniet er veel van. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4171
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Dik in orde 8) 8) 8)
andré
Posts: 189
Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
Location: Leopoldsburg

Post by andré »

Proficiat brave jongen, da's een prachtexemplaar geworden!
Nu kan het genieten beginnen. Succes ermee.
Groetjes.
Andr
User avatar
hendrik
Posts: 5045
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja mannen zo een bagheera dat zie ik ook wel zitten, prachtige auto.
Vannacht slaap ik weer niet nu ik dat gezien heb.
In de toekomst ook maar eens uitkijken voor een bagheera wie weet.

grt hendrik.
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Er stond al in het groot X op, nummerplaat misschien assortie gekocht? :lol:

Chapeau voor het geleverde werk. 8)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

De belgen staan reeds van in de tijd van de Romeinen bekend als de "dappersten van alle Galli?rs", zo ook te zien aan hun Bagheera's !
Laat dit een voorbeeld en een stimulans zijn aan diegenen die nog bezig zijn met restaureren of het voornemen hebben ermee te beginnen!

Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
matrafan
Posts: 2238
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Post by matrafan »

Proficiat met het resultaat.

Ziet er heel goed uit en hopelijk kunnen we al die bagheera's dit jaar eens tesamen krijgen.

Voor de rest "LET THE BEAST GO" en geniet ervan.
User avatar
oetker
Posts: 8160
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Erg mooi, ziet er super uit.
Als ik goed mer ijzer was geweest had de bagheera zeker ook op mijn verlanglijstje gestaan.
Hoop met de Murena ook nog is zover te komen, maar dat is toekomstmuziek.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Muddy Bandit
Posts: 1673
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Die is echt mooi geworden, proficiat.

En wat is het volgende project, je moet nu toch tijd over hebben? :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

Nou, t'is inderdaad wel een dubbel gevoel, er is nog wel wat werk maar dat zijn nog wat details.
Nu eerst mijn tuin en oprit vernieuwen/aanleggen, maar tegen de winter aan zou ik wel een volgend exemplaar willen op de kop tikken.
Bagheera X '78
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Een type I ????????????????????????????????
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

bassboss wrote:Een type I ????????????????????????????????
lol, dat zal van het aanbod afhangen op dat tijdstip, maar ik zal me voorlopig maar beperken tot het afwerken van deze wagen :lol:
Bagheera X '78
User avatar
Ronny
Posts: 103
Joined: Sat Jun 09, 2007 10:11 pm
Location: Waterlandkerkje (Zeeuws-Vlaanderen)

Post by Ronny »

Prachtig werk geleverd bassboss, nu maar genieten van de BAGHEERA :wink:
Mvgr Ronny
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

Volgens mij een Rancho om op zaterdag mee te gaan winkelen, zoveel plaats. .... :lol:
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

hello, ondertussen al 200km op de klok gezet, een waar plezier om mee te rijden. Desondanks toch wat probleempjes, tijdens het remmen trok de wagen wat naar links maar herstelde dan wel. Remklauwen terug eraf en inderdaad ze waren al terug aangeroest na 8 maand, het geheel terug proper opgeschuurd, nu remt ze mooi rechtdoor maar het lijkt of ze net iets langer remt, de pistons komen niet snel genoeg terug, de dichtingen zijn aan vervanging toe. Het waggelen was nog steeds aanwezig in 3de en 4de zo rond 80km/u, op't eerste zicht niks abnormaals te vinden, de boosdoener was de schakelstang die net tegen de silentblok kwam, vandaar dat ook de versnellingspook geweldig schommelde op dat moment. Alles weer losgemaakt en tegoei gemonteerd, waggelen weg !
Ik wacht nu nog op de revisiekitjes voor de webers, dan gaan er ook meteen nieuwe benzinedarmen op. Verder is het kontaktje afgebroken van de temperatuursensor, lipje afgebroken en op de boite gevallen, plots 130? en paniek :lol:

nog te doen, het oliepeil, wie o wie heeft er nog een bagh met elektrische peilstok en kan me vertellen waar de commandodoos staat, Peter (Verhulst) dacht dat ze links onder het dashboard zit maar dat is er helemaal uitgeweest en daar ben ik niks tegengekomen, volgens mij zit ze achteraan in het motorcompartiment rechts, daar heb ik wat aansluitingen over waaronder 2 gele en een + & - draad, maar geen doos.

Voorlopig blijft het dus bij een hele week sleutelen om in het weekend een ritje te maken, t'is een hobby :oops:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Met de elektrische peilstok kan ik je niet helpen mijn bagheera heeft dit niet, zij is van 1977.
De remmen; Het is heel belangrijk dat de cilinders en de groef waar de rubberen dichting in zit goed zuiver zijn. De zuiger mag geen beschadigingen hebben en deze moet je met de hand zonder veel kracht kunnen verschuiven. Zeker het vet van FTE niet vergeten, sinds ik het gebruik heb ik geen problemen meer met mijn remmen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

bwa, de rand tot aan de dichting was al terug roestig, k'heb je truukje toegepast met het voelermaatje om de groef van de dichting mooi proper te maken, k'had nog een tube Brembo vet dat ook speciaal voor die toepassing is, komt wel uit de motorwereld maar heeft dezelfde functie.
Je kan de piston met de hand terugduwen, nu remt ze mooi rechtdoor en goed, maar als je het rempedaal lost is het net of ze nog even verder remt. De dichtingen vervangen zal wel de oplossing zijn.

Straks eens proberen of ik het temperatuurkontakt kan solderen, anders wordt dat ook vervangen, plezierig werk met al die ruimte in het motorcompartiment :lol:
Bagheera X '78
User avatar
GODFRIED
Posts: 10152
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ben je zeker dat de remslangen goed open zijn???? Kun je er door blazen!! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Vollegaaz
Posts: 1038
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
Location: Zemst
Contact:

Post by Vollegaaz »

de remslangen zijn goed ,daar had ik al rekening mee gehouden gezien de verschillende topics hierover.
Bagheera X '78
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Voor het temperatuur contact moet ge geen moeite doen, ik heb er hier nog nieuwe liggen.
Als je het komt halen mag je het gratis hebben en krijg je nog een rezerve mee. Is dat een zaak of niet.

Mvg,

Jean
Post Reply