De remblokken achter bij mijn Bagheera zijn Type LP-146, als je dan bv van het merk Lockheed (zoals ik) blokken neemt, komt type LP146 overeen met LP 1255
De man in kwestie heeft een dik halfuur gezocht om ze te vinden, maar type LP 146 was steeds de weerkerende nr, volgens de boeken werden ze ook door Renault gebruikt.
De commentaar van de man was wel goed " aha een Bagheera, als je goed luisterde kon je die horen roesten als ze nog in de showroom stonden"
Dat gedacht heb je toch proberen om te keren! Ik heb een bagheera gevonden zonder laswerk, dus zo erg als ze zeggen is het niet. Zonder roest en slijtage zouden alle bagheera's nog in het verkeer zijn! Het zijn prachtige wagens. De meeste kennen de bagheera omdat het een mooie wagen is maar te duur om te kopen! Of zou het door de roest komen!
Er zullen wel auto's zijn met dezelfde vorm van remblokken, maar hoe zit het dan met de hardheid? Wanneer je naar een algmene autozaak gaat, kijkt men in een catalogus waar een remblok met dezelfde vorm instaat. Maar je moet mij niet wijsmaken dat remblokken voor bv een Golf, Escort of Astra dezelfde hardheid hebben als de remblokken voor een Matra. Wanneer de remblokken te hard zijn, heb je de indruk dat je remmen niet goed werken. En je remschijven verslijten dan ook nog eens sneller. Zijn ze te zacht, verslijten ze zeer snel, en denk je dat je remmen vastzitten. Je ziet dat remblokken kopen toch niet zo evident is.
Dus het is de kunst om aan de voorgeschreven remblokken te raken.
Dag Benny,
Ik denk niet dat in de autoshop daar rekening mee gehouden wordt. Ze kijken in de boeken welke remblokken er gebruikt worden maar het kan zijn dat deze op verschillende merken passen. Het is beterkoop een bestaande remblok te gebruiken dan bij ieder type een nieuw model te ontwerpen. Volgens mij doet dit niet veel aan de remcapaciteit. Als ik bij Ford vraag voor remblokken op mijn escort dan kan ik niet kiezen in harde of zachte remblokken, het zijn allemaal de zelfde. Het kan zijn dat remblokken uit een autoshop iets harder of zachter zijn maar ze zullen aan een bepaalde norm moeten voldoen anders mogen ze niet verkocht worden. Volgens mij is een remblok uit een autoshop even goed dan een originele meestal komen ze zelfs uit de zelfde fabriek met een ander merk erop!
Dezelfde remblokken zijn ook gebruikt op de Renault Espace met de V-6 2900 cc benzine motor, deze heeft ook vier schijfremmen.
Het gaat hier over de Espace van de tweede generatie bouwjaar 1991 tot 1996.
De remklauw die hier gebruikt werd is dezelfde als op de Murena.
Wat de klauw betreft is deze bij Renault nog te krijgen, maar niet betaalbaar.
Remblokken
Indien deze maten kloppen 108.8x49.6mm dikte 14mm dan worden deze op volgende type's gebruikt.
Alpine A310
Peugeot 104
Renault 12 '14'15'17'20'4
Dat is wat ik gevonden heb.
Spijtig dat ik geen oude remblok meer heb. Ik heb er niet aan gedacht toen ik bij jou was. Misschien had je er ??n liggen. Zijn dat de maten van een oude remblok?
Graag dan heb ik de juiste maten. Ik kan ook mijn achterremmen demonteren maar dat zou te gek zijn.
Bedankt.
Ik heb hier een blok van een murena liggen. ik dacht dat die het zelfde zijn. Volgens de maten niet. 108.8x43x?????? deze maat komt van een gebruikt remblok. Dit staat op de remblok;LUCAS GDB 172.
Remblokken Murena zijn dezelfde als Bag heb de nummers gechekt en zijn identiek dezelfde,alsook gans de remklauw.
Heb nog gevonden ; de remblokken van girling gdb 172 zijn ook dezelfde.
Die van Renault hebben het nr.lp 56
Als ik me niet vergis zouden de remblokken op veel merken gebruikt zijn! Zie download remblokken. Er is wel een verschil van 3mm in breedte!!! Wie weet of dit een probleem geeft?