30 jaar Rancho
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
30 jaar Rancho
Naar aanleiding van het 30 jarig bestaan van de Rancho is er van 17 tot 20 mei 2007 een viering in Frankrijk. Meer info en inschrijving zie http://www.matramania.be/activiteiten.html
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
maar redelijk zeldzaam om er nog eentje te vinden lijkt me, zouden er nog 10 ingeschreven zijn in .BE ?
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Matracien heet het dan
ik denk niet dat ik hem ga galvaniseren maar compleet in de epoxy zetten...

ik denk niet dat ik hem ga galvaniseren maar compleet in de epoxy zetten...
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
nee ik bedoel een epoxy couting zoals bvb. IJmopox ZF Primer http://www.scheepsverf.com/index.html?l ... t=d65.html
wat men tegenwoordig veel gebruikt bij schepen
de couting gaat niet barsten bij temperatuurwissel, torsen van het staal en is toch beenhard en laat niet zomaar los door eventuele roest
ik gebruik momenteel Brumox epoxy dat is een roestomvormer en basislaag in 1, het is ook een ??ncomponent dus makkelijk in gebruik
wel duur voor een hele auto want een spuitbus van 400m kost 14 euro
ik moet nog even kijken of het haalbaar is om die te gebruiken met literpotten en te spuiten met het pistool
maar ik ben zeer tevreden van het resultaat zelfs op materiaal met diepe putting
welke het gaat worden weet ik nog niet, ik heb een maat die een BX sport aan het opmaken is en die heeft hem ook zo gedaan ; moet nog eens langs gaan voor zijn bevindingen van verwerken etc.
ik vind poederlak niet het van het, te hard, komt het los krijg je onderhuids roest die alles los maakt, zelfs velgen zou ik er niet in doen maar het is wel heel mooi
en natuurlijk ga ik het ook binnenin spuiten, dezelfde gaten dat je moet maken voor galvanis? kan je ervoor gebruiken
wat men tegenwoordig veel gebruikt bij schepen
de couting gaat niet barsten bij temperatuurwissel, torsen van het staal en is toch beenhard en laat niet zomaar los door eventuele roest
ik gebruik momenteel Brumox epoxy dat is een roestomvormer en basislaag in 1, het is ook een ??ncomponent dus makkelijk in gebruik
wel duur voor een hele auto want een spuitbus van 400m kost 14 euro
ik moet nog even kijken of het haalbaar is om die te gebruiken met literpotten en te spuiten met het pistool
maar ik ben zeer tevreden van het resultaat zelfs op materiaal met diepe putting
welke het gaat worden weet ik nog niet, ik heb een maat die een BX sport aan het opmaken is en die heeft hem ook zo gedaan ; moet nog eens langs gaan voor zijn bevindingen van verwerken etc.
ik vind poederlak niet het van het, te hard, komt het los krijg je onderhuids roest die alles los maakt, zelfs velgen zou ik er niet in doen maar het is wel heel mooi
en natuurlijk ga ik het ook binnenin spuiten, dezelfde gaten dat je moet maken voor galvanis? kan je ervoor gebruiken
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jo,
Poederlak is inderdaad mooi maar dan moet het nog eerst gegalvaniseerd zijn wil je voor jaren gerust zijn. Het prijskaartje wat daar aanhangt maakt er geen hobby meer van, ook is het zinloos om onder het polyester zo een kosten te doen.
Ik ben er ook zeker van als je het grondig aanpakt en alles wat roest is beschermd met een goede elastische laag dat het chassis je zal overleven.
Zeker in de scheepvaart hebben ze speciale producten tegen roest.
Bij mij vorige oldtimer en de vorige auto van mijn zoon heb ik de balken vol laten lopen met teer,ongeveer ?10 voor 5liter. Een tijdje later heb ik de teer eruit gelaten. Zeker weten dat daar geen roest meer kan verder zetten. Het is wel een smerige boel. De gaten goed afdichten zodat er geen sprake kan zijn van druppellen. Zorg dat de balken dicht zijn en gebruik iets dat niet hard wordt en niet gaat barsten.
Die epoxy is wel duur spul! Ik denk dat het beterkoop kan.
Succes
Poederlak is inderdaad mooi maar dan moet het nog eerst gegalvaniseerd zijn wil je voor jaren gerust zijn. Het prijskaartje wat daar aanhangt maakt er geen hobby meer van, ook is het zinloos om onder het polyester zo een kosten te doen.
Ik ben er ook zeker van als je het grondig aanpakt en alles wat roest is beschermd met een goede elastische laag dat het chassis je zal overleven.
Zeker in de scheepvaart hebben ze speciale producten tegen roest.
Bij mij vorige oldtimer en de vorige auto van mijn zoon heb ik de balken vol laten lopen met teer,ongeveer ?10 voor 5liter. Een tijdje later heb ik de teer eruit gelaten. Zeker weten dat daar geen roest meer kan verder zetten. Het is wel een smerige boel. De gaten goed afdichten zodat er geen sprake kan zijn van druppellen. Zorg dat de balken dicht zijn en gebruik iets dat niet hard wordt en niet gaat barsten.
Die epoxy is wel duur spul! Ik denk dat het beterkoop kan.
Succes

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
het is zeker een duurzame laag, ik heb niet veel zin om na 5 of 10 jaar terug gaten tegen te komen dus dat drukt de prijs wel
er bestaat zeker goedkoper, behandelen met Owatrol maar dan ben je alle 3-5 jaar opnieuw bezig
er bestaat zeker goedkoper, behandelen met Owatrol maar dan ben je alle 3-5 jaar opnieuw bezig
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986