Het motorblok hangt er erg laag in en dat is beter voor de wegligging. Echter mijn wegligging is altijd al slecht geweest. De auto "rolt" nogal in een bocht. Het is zelfs zo erg dat als de koets in een bocht gaat overhellen, de auto van koers verandert. De auto wil dan de bocht krapper maken. dan moet ik corigeren door iets terug te sturen (ruimere bocht) Door dat terugsturen komt de koets weer overeind. En omdat de koets weer overeind komt, verandert de koers weer. (de eerdere koersverandering wordt teruggezet) De bocht wordt dan te ruiom genomen en moet ik weer corrigeren door de bocht krapper in te sturen. Waardoor de koets weer overhelt en weer van koers veranderd...enzovoorts. ik ga al waggelend door de bocht.
Dat gewaggel is nu wel een stuk minder door het lagere zwaartepunt. Maar het is bij lange na niet wat het zou moeten zijn. ik weet niet waar het aan ligt. De achterveren zijn vervangen door zwaardere 2.2 veren en er zitten nieuwe koni's op. Ook heb ik de antie-rol stang achter vervangen door een van een 2.2 (die is dikker). En de dempers voor zijn vervangen. De achterveren vind ik erg slap en de demping achter vind ik ook te slap. De demping is instelbaar maar ik heb het al op max staan.
Ik ga binnenkort alle wielophanging rubber van de voorwielen vervangen. Ze zien er nogal uitgedroogt uit.
De peugeot 1900 motor maakt 122 pk en de mazda motor maakt 115 pk. "Waarom dan al die moeite als je minder pk's krijgt?" Tsja, hoe moet ik dat uitleggen. Rij eens in een mazda rx-7 en je weet het. Zo'n motortje draait zijdezacht. Het trilt niet zoals een zuigermotor. Het is meer een electromotor. Als het 7000+ tpm draait, spint het tevreden, terwijl een zuigermotor het uitschreeuwd! In een mazda zit er een zoemertje in het dashboard om je erop te attenderen dat het maximum toerental is bereikt. Welke andere auto heeft dat? De vermogensafgifte is ook heel mooi lineair. En het geluid is heel mooi. En ik hou wel van apparte dingen
Het verbruik is 1 op 9-10.
Sinds het begin is er een probleem met de carburateur. Het is een twee-traps carburateur. Als de tweede trap opent, dan houd de motor erg in. het is nu alleen rijdbaar op de eerste trap. het gaspedaal moet ik dus niet verder dan de helft intrappen, anders begint de motor te stotteren. Maar ondanks dat is de auto wel goed rijbaar en heb ik er inmiddels al 2500 kilometer mee gereden.
Ik ben nu bezig om er een andere carburateur op te zetten. Het spruitstuk is besteld en dan gaat er een weber 45dcoe op of een dellorto of mikuni.
