Onderdelen V4
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
De site van Renoprotec is nu aktief,daar kunt u voorbeelden zien hoe de onderdelen (remklauwen)behandeld worden.ALAIN VAN AKEN wrote:De jongens hebben een site, maar jammer genoeg nog under construction
http://www.renoprotec.be/

-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Maatvoering uitlaatpotjes Matra 530
Beste Jules,
Ik zal ze dit weekend opmeten en op het forum plaatsen.
Het heeft wat langer geduurd dan voorzien, maar het komt er aan.
Ik zal ook de positie van de achterste chasisbalk, ten opzichte van de potjes aan geven.
Indien er nog iets anders vandoen is laat het maar weten.
Groetjes,
Matra 530 LX
Ik zal ze dit weekend opmeten en op het forum plaatsen.
Het heeft wat langer geduurd dan voorzien, maar het komt er aan.
Ik zal ook de positie van de achterste chasisbalk, ten opzichte van de potjes aan geven.
Indien er nog iets anders vandoen is laat het maar weten.
Groetjes,
Matra 530 LX
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Dit zijn de remklauwen klaar voor poederlakken.GODFRIED wrote:Dag Jules,
De remklauwen zien er beter uit dan netjes.Z??r mooi!Ik vraag me af hoe ze die remklauwen plaatselijk afgedekt hebben om te poederlakken?.De remklauwen zijn zeer roestgevoelig en is dit zeker de beste behandeling.In de winterperiode misschien ook eens overwegen om te laten poederlakken.Bedank voor de tip.
- Attachments
-
- Afgewerkt
- Renoprotec 3.JPG (19.02 KiB) Viewed 10332 times
-
- Remklauw na poederlakken
- renoprotec 2.jpg (4.23 KiB) Viewed 10337 times
-
- Voor poederlakken
- renoprotec 1.jpg (4.44 KiB) Viewed 10337 times
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als ik die foto bekijk voor het poederlakken. Ze hebben in de openingen een stukje plastiekendarm gestoken! Waarschijnlijk zal dit wel geen plastiek zijn want deze zou smelten bij het bakken van de poeder. Misschien dat ze de stukjes darm verwijderen voor het bakken! Het blijft mij toch een beetje een raadsel. Ik denk dat ze hier met remklauwen geen ervaring hebben. Ik moet toch eens informeren. Het is de beste oplossing. 

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
poederlakken
Godfried,
Ik zal op de nieuwjaarsreceptie wat informatie en hulp materialen meebrengen, om u en de andere wat meer in zicht over de werking van het poederlakken van onderdelen te bezorgen.
Ik ben namelijk vijf jaar productieleider geweest in een firma waar we over een eigen poederlakkerij beschikte en mag dus wel zeggen dat ik daar iets van af weet.
Met vriendelijke groet,
Matra 530 LX
Ik zal op de nieuwjaarsreceptie wat informatie en hulp materialen meebrengen, om u en de andere wat meer in zicht over de werking van het poederlakken van onderdelen te bezorgen.
Ik ben namelijk vijf jaar productieleider geweest in een firma waar we over een eigen poederlakkerij beschikte en mag dus wel zeggen dat ik daar iets van af weet.
Met vriendelijke groet,
Matra 530 LX
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Matra530lx en Jules,
Ik kijk er naar uit. Het poederlakken interesseert me omdat het een mooie maar vooral degelijke afwerking is. Ik heb mijn remklauwen indertijd zuiver gemaakt en opnieuw geverfd. Twee jaar daarna was er al niets meer van te zien. Je krijgt die roest maar niet gestopt. Ik had thans goede verf genomen, Hammeride. Maar het heeft niet het verwacht resultaat opgeleverd. Ik zou ze weer opnieuw moeten behandelen. Ik ben wel heel blij met de cilinderpasta van FTE deze doet zijn werk uitstekend. Heb sindsdien geen problemen meer met vastzittende cilinders. Echt een aanrader voor alle oldtimers.
Ik kijk er naar uit. Het poederlakken interesseert me omdat het een mooie maar vooral degelijke afwerking is. Ik heb mijn remklauwen indertijd zuiver gemaakt en opnieuw geverfd. Twee jaar daarna was er al niets meer van te zien. Je krijgt die roest maar niet gestopt. Ik had thans goede verf genomen, Hammeride. Maar het heeft niet het verwacht resultaat opgeleverd. Ik zou ze weer opnieuw moeten behandelen. Ik ben wel heel blij met de cilinderpasta van FTE deze doet zijn werk uitstekend. Heb sindsdien geen problemen meer met vastzittende cilinders. Echt een aanrader voor alle oldtimers.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Vandaag de remleidingen van de M530 vervangen,ik heb ook de rempomp,koppelingpomp en hulp koppelingpomp gedemonteert om de dichtingen te vervangen,maar bij de dubbele rempomp (zwitsers type) heb ik een probleem
met het demonteren van het tweede deel van de rempomp in de cilinder,dit deel beweegt maar ik weet niet hoe ik het uit de cilinder krijg.
Nu op zoek naar de nodige dichtingen .
De verbinding tussen reservoir en koppelingspomp is van een soort plastiek en ook de leiding naar de hulppomp is van plastiek,waar is die leiding van het reservoir en die dichtingen voor plastiek leiding te verkrijgen ?
17/20/07 22.55 u
Dichtingen voor koppeling pomp gevonden bij Simon,
ik wou ook de achterste cilinders van de remklauwen vernieuwen maar staan niet meer in prijslijst van Simon ook de dichtingen voor de rempomp zijn niet te vinden.

Nu op zoek naar de nodige dichtingen .

De verbinding tussen reservoir en koppelingspomp is van een soort plastiek en ook de leiding naar de hulppomp is van plastiek,waar is die leiding van het reservoir en die dichtingen voor plastiek leiding te verkrijgen ?
17/20/07 22.55 u
Dichtingen voor koppeling pomp gevonden bij Simon,

- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jules staat er op de rempomp een boutje? Er zijn rempompen waar je eerst een boutje moet uitdraaien om het tweede gedeelte te kunnen verwijderen. Graag een foto van de rempomp.
Deze onderdelen ,dichtingen zijn niet in de clubstock. Staan er nummers en merk op de rempomp en op de remklauw. Ik denk dat dit iets voor Alain gaat worden! Als hij niet reageert op deze oproep zal ik hem een PM doen. Maar graag alle gegevens die je bezit doorsturen.
Groetjes
Deze onderdelen ,dichtingen zijn niet in de clubstock. Staan er nummers en merk op de rempomp en op de remklauw. Ik denk dat dit iets voor Alain gaat worden! Als hij niet reageert op deze oproep zal ik hem een PM doen. Maar graag alle gegevens die je bezit doorsturen.
Groetjes

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Godfried
Die koperen schroef is een drukkontakt,en daaronder vind ik niets,ook met perslucht lukte het mij niet om de cilinder te verwijderen.
In het werkplaatsboek staat er niet veel in van die rempomp,daar die enkel gebruikt werd voor de M530 die uitgevoerd werd naar Zwitserland.
Maar Matra530LX weet raad en zal mij dat uitleggen op de nieuwjaars
receptie.
Die koperen schroef is een drukkontakt,en daaronder vind ik niets,ook met perslucht lukte het mij niet om de cilinder te verwijderen.
In het werkplaatsboek staat er niet veel in van die rempomp,daar die enkel gebruikt werd voor de M530 die uitgevoerd werd naar Zwitserland.
Maar Matra530LX weet raad en zal mij dat uitleggen op de nieuwjaars

-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jules,
Ja, het kan ons allemaal overkomen en het is meestal vlug gebeurd. Dat je nu evenstjes het allemaal niet meer ziet zitten is te begrijpen. Je moet je zelf niets verwijten. Ik ken dat gevoel en denk dat iedere doe-het-zelver weet wat het is tegenslag hebben door het maken van banale fout of verkeerde inschatting. Had ik dit !!!!Had ik dat!!!!! Het is gebeurd. Probeer het hoofd koel te houden, morgen of overmorgen zal de zon weer voor je schijnen.
Jules je bent een volhouder het luk je! Veel sterkte.
Als we iets kunnen doen laat het dan weten.

Ja, het kan ons allemaal overkomen en het is meestal vlug gebeurd. Dat je nu evenstjes het allemaal niet meer ziet zitten is te begrijpen. Je moet je zelf niets verwijten. Ik ken dat gevoel en denk dat iedere doe-het-zelver weet wat het is tegenslag hebben door het maken van banale fout of verkeerde inschatting. Had ik dit !!!!Had ik dat!!!!! Het is gebeurd. Probeer het hoofd koel te houden, morgen of overmorgen zal de zon weer voor je schijnen.
Jules je bent een volhouder het luk je! Veel sterkte.
Als we iets kunnen doen laat het dan weten.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
De motor zit terug op zijn plaats,maar mijn geheugen laat mij in de steek hoe de kleine darmen aan de waterpomp verbonden waren.(ik had reeds een verandering uitgevoerd daar ik geen aut. shoke meer heb.)
Iemand een goede tekening (matra 530 LX) ?
Paul foto's bijgevoegd van alternator.
Groeten
Iemand een goede tekening (matra 530 LX) ?
Paul foto's bijgevoegd van alternator.
Groeten
- Attachments
-
- Alt 1.JPG (41.43 KiB) Viewed 10111 times
-
- Alt 2.JPG (38.08 KiB) Viewed 10111 times
-
- Alt 3.JPG (43.03 KiB) Viewed 10111 times
-
- M O P 1.JPG (40.39 KiB) Viewed 10111 times
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Aansluiten waterleiding
Jules,
Als je op pagina 65 kijkt van uw reparatieboek, daar heb je een tekening van het volledige koelsysteem.
groetjes Matra 530LX
Als je op pagina 65 kijkt van uw reparatieboek, daar heb je een tekening van het volledige koelsysteem.
groetjes Matra 530LX