Bassboss' type I wish-list
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Tijdens deze donkere dagen leek het me de geschikte moment om mijn kelder eens uit te mesten, een typisch winterwerkje. Het waspoeder, conserven, oude gazetten en dergelijke heeft dus finaal moeten plaatsruimen voor "the real stuff", Bagheera-onderdelen!
Er is nog plaats genoeg!
Wat voor lekkers zit er in die dozen???

Wegwerpen??? Goed gek!

De afdeling "interieur"

De afdeling "banden" en "werkbank stoffen"

De afdeling "brol" ("humbug"voor Wybe...)

Mijn bed zou hierin niet misstaan...

Er is nog plaats genoeg!
Wat voor lekkers zit er in die dozen???

Wegwerpen??? Goed gek!

De afdeling "interieur"

De afdeling "banden" en "werkbank stoffen"

De afdeling "brol" ("humbug"voor Wybe...)

Mijn bed zou hierin niet misstaan...

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Bart,
Je hebt alle onderdelen mooi gesorteerd. Heel handig als je iets moet hebben. Ik heb een beetje meer zoekwerk. Bij mij ligt dat allemaal op de zolder in dozen of op een hoop. Je geeft het goede voorbeeld, zo moet het.
Pasop! De clubstock ligt ook mooi in rekken en wordt goed bijgehouden.
Je hebt alle onderdelen mooi gesorteerd. Heel handig als je iets moet hebben. Ik heb een beetje meer zoekwerk. Bij mij ligt dat allemaal op de zolder in dozen of op een hoop. Je geeft het goede voorbeeld, zo moet het.
Pasop! De clubstock ligt ook mooi in rekken en wordt goed bijgehouden.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Het zal nog voller komen eens de gele donor-Bagh zal afgebroken zijn.
Hiermee begin ik na de restauratie voltooid is.
Ik ben ook van plan om nog een wrak van een type 2 bij te kopen voor de 1442cc motor en de bijpassende versnellingsbak + schakelstangen daar mijn Bagheera hiermee zal uitgerust worden.
Ik ben niet meer van plan om later terug op de 1294cc over te schakelen.
Ik heb ook nog een splinternieuw Borg & Beck 180mm koppeling liggen voor de 1294cc motoren (uitgaande as versnellingsbak 18 tanden)
Ik wil deze best aan de clubstock overdragen.
Ik heb ook nog een komplete type 2 kachel liggen (zie links op de foto)
Blijkbaar zijn er bij de Bagheera twee soorten kachels gebruikt.
Waarschijnlijk zal de type 2 kachel een verbeterde (krachtiger) versie zijn en is het misschien niet zo'n gek idee om deze in mijn type 1 te monteren.
Maar ik zie wel dat de bevestigingsgaten verschillen.
Het chassis zal dan ook wel verschillen op die plaats.
Ik zoek het wel uit eens mijn chassis terug is!
Links de type 2-kachel en rechts de oude type 1-"stoof"

De bediening lijkt me toch hetzelfde

De achterkant

Hiermee begin ik na de restauratie voltooid is.
Ik ben ook van plan om nog een wrak van een type 2 bij te kopen voor de 1442cc motor en de bijpassende versnellingsbak + schakelstangen daar mijn Bagheera hiermee zal uitgerust worden.
Ik ben niet meer van plan om later terug op de 1294cc over te schakelen.
Ik heb ook nog een splinternieuw Borg & Beck 180mm koppeling liggen voor de 1294cc motoren (uitgaande as versnellingsbak 18 tanden)
Ik wil deze best aan de clubstock overdragen.
Ik heb ook nog een komplete type 2 kachel liggen (zie links op de foto)
Blijkbaar zijn er bij de Bagheera twee soorten kachels gebruikt.
Waarschijnlijk zal de type 2 kachel een verbeterde (krachtiger) versie zijn en is het misschien niet zo'n gek idee om deze in mijn type 1 te monteren.
Maar ik zie wel dat de bevestigingsgaten verschillen.
Het chassis zal dan ook wel verschillen op die plaats.
Ik zoek het wel uit eens mijn chassis terug is!
Links de type 2-kachel en rechts de oude type 1-"stoof"

De bediening lijkt me toch hetzelfde

De achterkant

Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Bart,
Op het eerste gezicht vrees ik dat de kachel van het type 1 en 2 niet uitwisselbaar zijn. We zullen het wel van je horen als het zo ver is.
Wat die koppeling betreft; om deze in de clubstock op te nemen dat zul met Alain moeten regelen. Je weet ook dat het niet gemakkelijk is om deze nog te verkopen. Zeker in onze club. Naar mijn weten is op het moment nog niemand rijdend in de club met een bagheera 1 met een 1295 motor. Geert heeft wel een 1295 in zijn bagheera. Misschien dat hij de koppeling kan gebruiken!
Je gaat nog een bagheera 2 bijkopen schrijf je! Dan ga je polyesteronderdelen te koop kunnen aanbieden. Zie dat je een bagheera koopt met nog goede polyesteronderdelen. Dan kun je nog iets recupereren van je aankoop.
Op het eerste gezicht vrees ik dat de kachel van het type 1 en 2 niet uitwisselbaar zijn. We zullen het wel van je horen als het zo ver is.
Wat die koppeling betreft; om deze in de clubstock op te nemen dat zul met Alain moeten regelen. Je weet ook dat het niet gemakkelijk is om deze nog te verkopen. Zeker in onze club. Naar mijn weten is op het moment nog niemand rijdend in de club met een bagheera 1 met een 1295 motor. Geert heeft wel een 1295 in zijn bagheera. Misschien dat hij de koppeling kan gebruiken!
Je gaat nog een bagheera 2 bijkopen schrijf je! Dan ga je polyesteronderdelen te koop kunnen aanbieden. Zie dat je een bagheera koopt met nog goede polyesteronderdelen. Dan kun je nog iets recupereren van je aankoop.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 209
- Joined: Sun Aug 20, 2006 7:46 pm
- Location: Gingelom
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact: