Onderdelen V4
-
-
-
-
Het begint ontmoedigend te werken,vanavond voor de zoveelste keer naar Tenax gereden,ik had gevraagd om eerst 2 stukken klaar te maken zodat ik die in mijn steunbuis zo kunnen plaatsen om zo na te zien of alle afmetingen klopten,vanavond nieuws gekregen dat er 1 stuk klaar is,het 2 de stuk zit vast in de matrijs,er moet nu nog een stuk bijgemaakt worden om het gegoten stuk uit de matrijs te kunnen duwen.
- Attachments
-
- 1 o.k..JPG (40.47 KiB) Viewed 8883 times
-
Paul
Het eerste stuk is inderdaad in orde,spijtig van die tegenslag dat het tweede stuk vast zit in de matrijs,ik probeer morgen er iets op te vinden om het stuk los te krijgen.
Als ik een oplossing vind voor zondag dan zouden de stukken klaar zijn eind volgende week,anders is het voor na nieuwjaar.
Het eerste stuk is inderdaad in orde,spijtig van die tegenslag dat het tweede stuk vast zit in de matrijs,ik probeer morgen er iets op te vinden om het stuk los te krijgen.
Als ik een oplossing vind voor zondag dan zouden de stukken klaar zijn eind volgende week,anders is het voor na nieuwjaar.
- Attachments
-
- 2 ok.JPG (29.86 KiB) Viewed 8875 times
- GODFRIED
-
Vandaag moest het een Matraloze dag worden,ik had aan het vrouwtje beloofd om te gaan shoppen.
Het probleem van de matrijs zat mij echter dwars,ik ben dus vanmorgen vroeg toch maar naar de garage gereden,het probleem is relatief vlug opgelost geweest,ik denk dat er bij Tenax gewoon steeds langs 1 kant in het gaatje geklopt werd (Godfried,er waren onderaan de matrijs 4 gaatje ingeboord om het stuk uit de matrijs te kunnen kloppen)ik heb dus 4 boutjes van 4 mm. in de gaatjes ingebracht,daarop een plaat en tussen een bankschroef aangespannen,zonder veel moeite kwam het stuk los.(ik denk dat er bij Tenax niet veel moeite gedaan is geweest)
Morgen tracht ik dus een plat stuk met 4 ronde gelaste stukjes van 4 mm. te maken en dan nog naar Tenax te dragen.
Ik hoop dat het dan eindelijk eens meevalt.
De afmetingen van de stukken zijn wel perfect,alles past precies op zijn plaats.
En nu vlug gaan shoppen zodat ik toch nog goede punten krijg.
Groeten
Het probleem van de matrijs zat mij echter dwars,ik ben dus vanmorgen vroeg toch maar naar de garage gereden,het probleem is relatief vlug opgelost geweest,ik denk dat er bij Tenax gewoon steeds langs 1 kant in het gaatje geklopt werd (Godfried,er waren onderaan de matrijs 4 gaatje ingeboord om het stuk uit de matrijs te kunnen kloppen)ik heb dus 4 boutjes van 4 mm. in de gaatjes ingebracht,daarop een plaat en tussen een bankschroef aangespannen,zonder veel moeite kwam het stuk los.(ik denk dat er bij Tenax niet veel moeite gedaan is geweest)
Morgen tracht ik dus een plat stuk met 4 ronde gelaste stukjes van 4 mm. te maken en dan nog naar Tenax te dragen.
Ik hoop dat het dan eindelijk eens meevalt.
De afmetingen van de stukken zijn wel perfect,alles past precies op zijn plaats.
En nu vlug gaan shoppen zodat ik toch nog goede punten krijg.
Groeten
-
Er gisteren niet in geslaagd om het bijkomende stuk te maken.
Ik heb het stuk vandaag gemaakt en nog vlug naar Tenax gebracht,die spijtig genoeg reeds gesloten was,het stuk gewikkeld in plastiek dan maar op een zichtbare plaats gelegd.
En nu maar afwachten hoeveel stukken hij nog kan maken.
Tenax sluit op 20 december 2006 tot 5 jan. 2007.
Groeten

Ik heb het stuk vandaag gemaakt en nog vlug naar Tenax gebracht,die spijtig genoeg reeds gesloten was,het stuk gewikkeld in plastiek dan maar op een zichtbare plaats gelegd.
En nu maar afwachten hoeveel stukken hij nog kan maken.
Tenax sluit op 20 december 2006 tot 5 jan. 2007.

Groeten
-
-
-
Op mijn M530 is een pomp geplaatst die op de M530 stond voor uitvoer naar Zwitserland.(dubbele pomp)
De remleidingen zijn rechtstreeks op de pomp aangesloten,op het document is niet duidelijk te zien hoe het in werkelijkheid moet,iemand die dit weet of over betere documenten beschikt ?
De remleidingen zijn rechtstreeks op de pomp aangesloten,op het document is niet duidelijk te zien hoe het in werkelijkheid moet,iemand die dit weet of over betere documenten beschikt ?
- Attachments
-
- M530 rem 1.JPG (39.24 KiB) Viewed 8781 times
-
- M530 rem 2.JPG (44.15 KiB) Viewed 8781 times
-
-
De rempomp is niet van een gewone M530,voor de uitvoer naar verschillende landen werden andere normen geeist.
Zo is de rempomp die ik heb kunnen kopen een rempomp voor een gescheiden circuit.
Nu zijn de twee leidingen aangesloten op de aansluitstukken in het midden van de rempomp,maar bij de rempomp is er ook nog een ??????
(zie rood omlijnd op tekening)en dit is niet aangesloten,ik denk dat het een soort voeler is die een verschildruk meet en woorop een lampje kan aangesloten worden bij een defect.
Zo is de rempomp die ik heb kunnen kopen een rempomp voor een gescheiden circuit.
Nu zijn de twee leidingen aangesloten op de aansluitstukken in het midden van de rempomp,maar bij de rempomp is er ook nog een ??????

- Attachments
-
- reml. M530.2.JPG (43.31 KiB) Viewed 8736 times
-
- reml. M530.JPG (48.03 KiB) Viewed 8739 times
- GODFRIED
Dag Jules,
Op de tweede tekening heb je twee onderdelen aangeduid. 1 De remlekkageverklikker. 2 De hoofdrempomp.
De remlekkageverklikker is deze standaard op een M530? Zo ja, als er een drukverschil ontstaat tussen de voor en achterremmen zal er een lampje gaan branden en werkt alleen de voorrem of de achterrem en is het overbodig dit nog eens op de hoofdrempomp te monteren.
De hoofdrempomp! Bij de meeste rempompen is er in het midden een boutje gedraaid dat er voor zorgt dat de zuigers in de rempomp tot op een bepaalde positie terug kunnen komen. Zou het kunnen dat dit boutje ontbreekt?
Op de tweede tekening heb je twee onderdelen aangeduid. 1 De remlekkageverklikker. 2 De hoofdrempomp.
De remlekkageverklikker is deze standaard op een M530? Zo ja, als er een drukverschil ontstaat tussen de voor en achterremmen zal er een lampje gaan branden en werkt alleen de voorrem of de achterrem en is het overbodig dit nog eens op de hoofdrempomp te monteren.
De hoofdrempomp! Bij de meeste rempompen is er in het midden een boutje gedraaid dat er voor zorgt dat de zuigers in de rempomp tot op een bepaalde positie terug kunnen komen. Zou het kunnen dat dit boutje ontbreekt?

- Attachments
-
- hoofdrempomp.JPG (46.61 KiB) Viewed 8723 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
-
Rem schema voor M530 zwitserse uitvoering
Dit is de correcte wijze om een M530 met gescheiden remsysteem aan te sluiten.
- Attachments
-
- M530 zwitsers rem schema.jpg (188.32 KiB) Viewed 8706 times
-
-
Het schema komt overeen met de werkelijkheid op de M530,alleen bij de beschrijving van de lekverklikker bij Godfried staat het electrisch kontakt onderaan,bij het schema van Matra530LX staat het kontact bovenaan.
Vandaag de voorste remmen terug gemonteerd met dit resultaat.
Vandaag de voorste remmen terug gemonteerd met dit resultaat.
- Attachments
-
- zadel 1.JPG (36.26 KiB) Viewed 8565 times
-
- M530 n.rem.JPG (42.93 KiB) Viewed 8683 times
-
- M530 n.rem2.JPG (40.66 KiB) Viewed 8683 times
-
- M530 n.rem4.JPG (40.73 KiB) Viewed 8683 times
Last edited by Maes Jules on Sun Feb 11, 2007 1:02 pm, edited 1 time in total.
-