Ik heb weer problemen met mijn spanningsregelaar.Hij begint me op mijn zenuwen te werken. Kun je aan een nieuwe spanningsregelaar komen of moet ik andere middelen gaan zoeken.Misschien een alternator van een solara plaatsen bij deze zit de spanningregelaar in de alternator.Ook zoek ik een originele remleiding van het reservoir naar de hoofdkoppelingspomp.Ik heb deze al twee maal vervangen door andere slangen maar deze kunnen niet tegen de remolie en gaan zweten(laten de olie een beetje door)Met het gevolg dat de lak loskomt op het chassis.Ook had ik graag een viertal rubberen dichtingen gehad die de aansluiting van de remleiding op de hoofdkoppelingspomp en hulpkoppelingspomp.
Nog eens op een rij.
Maak een nieuw topic aan en noem het "Godfried's wish-list".
Zo valt het beter op en je kan het regelmatig aanpassen.
Zo blijft het duidelijk voor iedereen wat je precies nodig hebt en iedereen kan jouw verlanglijst dadelijk raadplegen.
Anders verzinkt het in de massa's tekst van andere topics die waarschijnlijk niet iedereen volledig leest.
(zie "Bassboss' wish-list")
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Goed idee van Bart en Goed opgelost door Alain.Hoe noemt men dat?Teamwerk!!!!!
Alain, Dit is h??l belangrijk.Ik heb in het onderdelenboek van MatraMania opgezocht wat het type is.Het is een driefasige alternaror van 50A(bwj 1977) dus de regelaar moet 2.2A zijn het deelnummer is 0055822700 + C.23476(76) .De regelaar die er nu op zit is 1.7A en is hierdoor niet regelbaar.Dus de foto op het forum is van een verkeerde spanningsregelaar.
Ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg ben!
Anders laat het maar horen.
Alvast bedankt.
Dag Alain.
Geduld heb ik wel.Voorlopig heb ik een andere regelaar van 1.7 A geplaatst.Deze had ik nog liggen.Ik heb deze wel een beetje moeten forceren omdat hij niet genoeg spanning leverde.Hij stond op het maximum en gaf 12.8V.Nu staat hij op 14.2V.Of deze spanningsregelaar het lang uithoud!Ik zal het wel ondervinden.Veel mooie dagen in Frankrijk.
0055822700 spanningsregelaar 2.2A voor alternator van 50A (Alian)
2091.03 dichting x4 (Alain)
2097.09/ex 0054418600 leiding naar reservoir (Alain)
Complete elektronische ontsteking. is o.k van Alain S. Zoek nog ??n voor reserve!
Op de dichtingen en leiding kan je zoals telefonisch reeds afgesproken rekenen. Qua ontsteking zal ik bij mijn ouders eens kijken wat er nog ligt. Een module (gebruikt) dacht ik te hebben maar 100 % zeker ben ik niet.
Ik ga deze onderdelen nu niet speciaal komen halen. We gaan deze maand toch ergens een vergadering hebben en dan breng je de onderdelen maar mee. Maar we zullen een datum moeten vastleggen. Wanneer kun je Alain?
Alain,
Ik heb nogmaals gezocht en kan de spanningsregelaar van 2.2A niet vinden.
Alle spanningsregelaars in mijn bezit zijn 1.7A. Nu begin ik zelfs te twijfelen of ik een spanningsregelaar van 2.2A gehad heb!Maar in het werkplaatshandboek staat duidelijk dat je bij een alternator van 50A een regelaar van 2.2A moet plaatsen. Nu staat er een regelaar van 1.7A op en deze doet het ook. Hopelijk blijft dat zo!
Bart,
Bedankt voor de tip maar ik heb er twee reserve liggen(nieuwe).
De prijs is anders niet te veel. Hangt nog af van de verzendingskosten.
Als ik er geen liggen had was ik wel geinteresseerd.
Voor als onderdelen voor de club! Daar moet ik nog eens met Alain persoonlijk over praten. Je moet dan de aankoopprijs van de club weten en hoeveel we er in stock willen hebben .