Tijdens mijn rit naar de MatraMania meeting had ik de indruk dat mijn temperatuurmeter iets hoger opliep dan verwacht, net over het streepje van 90°, normaal blijft deze iets onder dat streepje van 90°!! Op het eerste zicht niks kunnen vinden, alles lijkt normaal.
Ik ben nu aan het overwegen om de ventilator aan de radiator zo aan te sluiten dat ik deze ook zelf kan bedienen wanneer ik dat wil. Ik weet dat dit volledig overbodig als het koelsysteem in orde is. Ik moet ook eerlijk zijn, ik heb die ventilator al enkele jaren niet meer horen draaien.
Een test gedaan, en ja, hij draait nog perfect.
Zou de temperatuurschakelaar op de radiator zijn werk nog goed doen?
Met deze buiten temperatuur de motor laten draaien tot de ventilator inschakelt gaat lijkt me geen goed idee. Uitbouwen ook niet omdat dan alles moet ontlucht worden.
Nog even bekijken wat ik daarmee ga doen!
De temperatuurschakelaar op de radiator gaan niet vlug stuk. Ik dacht dat ik deze enkel jaren geleden nog vervangen had maar ik kan daar niks meer van terug vinden!

Het enige wat ik kan terugvinden is dat ik in 2006 een nieuwe thermostaat heb geplaatst die bij 88° open gaat.
Bij hoeveel graden het thermo contact op radiator schakelt weet ik niet meer.

Ik dacht dat ik dit vervangen had door een die vroeger schakelt maar waarschijnlijk is dit bij mijn Murena geweest.
Volgens de werkplaathandboek is de temperatuur van rond de 90° normaal omdat de thermostaat pas volledig open is bij 96°.
Ik ben weer iets aan het zoeken wat niet nodig is.
Ik moet zeggen dat ik voor 100% hebben kunnen genieten van deze rit en van de gezellige meeting.