
Restauratie M530 LX
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Je zou het hem niet gegeven maar hij doet het toch maar. Petje af. Prachtig 

Matra Bagheera S - 1977
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het dak en achterruit-gebeuren nadert z'n voltooiing.
De achterruit is na wat kunstgrepen ook waterdicht.
en het dak gaat er probleemloos in zonder grote krachtinspanningen op de slotjes.
Is de kerstvakantie toch nog ergens goed voor geweest,
want het gepruts met het maken van de rubbers onder de portier-tochtruitjes is nog niet voorbij.

Home-made ruitrubber

Achteraf toch blij dat ik de targabeugel opnieuw heb laten bekleden door een vakman,
na mijn persoonlijke miskleun.
De achterruit is na wat kunstgrepen ook waterdicht.
en het dak gaat er probleemloos in zonder grote krachtinspanningen op de slotjes.
Is de kerstvakantie toch nog ergens goed voor geweest,
want het gepruts met het maken van de rubbers onder de portier-tochtruitjes is nog niet voorbij.

Home-made ruitrubber

Achteraf toch blij dat ik de targabeugel opnieuw heb laten bekleden door een vakman,
na mijn persoonlijke miskleun.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Knap werk wat je daar gedaan hebt.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- JV
- Posts: 524
- Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
- Location: Hilversum (NL)
- Ricardo Pasop
- Posts: 12
- Joined: Mon Jan 27, 2020 12:23 am
- Location: Heerde NL
Re: Restauratie M530 LX
Prachtige restauratie, en ook hier weer een mooi voorbeeld van moderne producten maar toch origineel uiterlijk. Beter als origineel!
Vakwerk en geduld behouden
Groeten Ricardo
Vakwerk en geduld behouden
Groeten Ricardo
Matra Simca Bagheera S 1976
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
De aanhouder wint! Na weken experimenteren met mallen maken en de vuilnisman sponsoren is het dan eindelijk zo ver.
Het lukt om de rubbers voor de tochtruitjes te maken. Althans ik heb nu een goede mal voor de rechtse rubber. Het ontbreekt me momenteel nog aan een goed model voor de linker kant. Weet iemand raad ?


De paravanplaat kan inmiddels ook bijna definitief gemonteerd worden. Tenminste als de motor van de kachelventilator vervangen is.
In de oude originele motor had ik destijds bij het inbouwen al weinig vertrouwen. Het ding gromt en trilt harder dan dat ie draait.
Daarom maar een universele motor aangeschaft, Deze wordt middels een zelfgemaakte adapter op de kachel gemonteerd.
De tijd zal het leren of ik straks m'n haren wat vaker moet kammen als de kachel aan staat.



Het lukt om de rubbers voor de tochtruitjes te maken. Althans ik heb nu een goede mal voor de rechtse rubber. Het ontbreekt me momenteel nog aan een goed model voor de linker kant. Weet iemand raad ?


De paravanplaat kan inmiddels ook bijna definitief gemonteerd worden. Tenminste als de motor van de kachelventilator vervangen is.
In de oude originele motor had ik destijds bij het inbouwen al weinig vertrouwen. Het ding gromt en trilt harder dan dat ie draait.
Daarom maar een universele motor aangeschaft, Deze wordt middels een zelfgemaakte adapter op de kachel gemonteerd.
De tijd zal het leren of ik straks m'n haren wat vaker moet kammen als de kachel aan staat.



M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 330
- Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am
Re: Restauratie M530 LX
Hallo Henk,
Pas maar op dat je haren er niet afwaaien met die fan
Ik heb de rubbers nog even niet nodig, weet niet of de kwaliteit voor jouw afdoende is, maar kan ze meenemen als ik zuidwaarts kom. Laat maar weten.
Zie foto, is dat de linker? Kun jij dat zo zien?
Pas maar op dat je haren er niet afwaaien met die fan
Ik heb de rubbers nog even niet nodig, weet niet of de kwaliteit voor jouw afdoende is, maar kan ze meenemen als ik zuidwaarts kom. Laat maar weten.
Zie foto, is dat de linker? Kun jij dat zo zien?
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Dank voor je aanbod Bonne, maar helaas kan ik weinig met de rubber op je foto. Deze is al te ver heen.
Een kopie hier van maken heeft geen zin omdat alle mankementen alleen maar verder uitvergroot worden.
en inderdaad de rubber op je foto is de linkse.
Nogmaals dank, maar het model moet echt strak zijn omdat er niet met plamuur etc gewerkt kan worden op rubber.
Een kopie hier van maken heeft geen zin omdat alle mankementen alleen maar verder uitvergroot worden.
en inderdaad de rubber op je foto is de linkse.
Nogmaals dank, maar het model moet echt strak zijn omdat er niet met plamuur etc gewerkt kan worden op rubber.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 330
- Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am
Re: Restauratie M530 LX
Helaas hij is niet mooier, maar ja na 50 jaar krijgen wij ook wat rimpeltjes
. Misschien duikt er hier of daar nog een nette op die al jaren in de kast ligt.
Motor voor de fan heb je weer keurig opgelost Henk, is dat trillen ook weg? Zat bij mij in de rotor. Deze slingerde ook behoorlijk, wat recht gebogen en daarna uurtje zitten prutsen met klemmetjes als balanceer gewichtjes op verschillende posities.

Motor voor de fan heb je weer keurig opgelost Henk, is dat trillen ook weg? Zat bij mij in de rotor. Deze slingerde ook behoorlijk, wat recht gebogen en daarna uurtje zitten prutsen met klemmetjes als balanceer gewichtjes op verschillende posities.
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het trillen is niet 100% weg, maar acceptabel. Ook bij mij was de fan scheef, en heb ik een poosje zitten boetseren om het enigszins recht te zetten.
Het is gewoon een erg zwakke constructie.
Tevens nog een experiment doorgevoerd met betrekking tot het monteren van de paravanplaat.
Deze zit (origineel ? ) met een flinke klodder kit gemonteerd.
Dit om het regenwater dat via de voorruit in de goot komt tegen te houden.
Om de plaat onbeschadigd te demonteren valt daardoor niet mee.
ik heb een rubber in de goot gelijmd die onder tegen de paravanplaat drukt als deze vast gezet wordt.
Hopelijk is dit afdoende. De tijd zal het leren.

Stormvloed kering

Het principe

Het is gewoon een erg zwakke constructie.
Tevens nog een experiment doorgevoerd met betrekking tot het monteren van de paravanplaat.
Deze zit (origineel ? ) met een flinke klodder kit gemonteerd.
Dit om het regenwater dat via de voorruit in de goot komt tegen te houden.
Om de plaat onbeschadigd te demonteren valt daardoor niet mee.
ik heb een rubber in de goot gelijmd die onder tegen de paravanplaat drukt als deze vast gezet wordt.
Hopelijk is dit afdoende. De tijd zal het leren.

Stormvloed kering

Het principe

M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Dat krijg je als je te gretig wordt.
Nadat ik de vacuummal nogmaals aangepast had om het vacuum nog beter z'n werk te laten doen
ging het als een speer.
Todat,.........ik een flinke kraak hoorde in de machine.
Wat blijkt,? De mal is bezweken onder de brute kracht van het vacuum.
Deze keer geen bonus voor de vuilnisman.
Dit is nog te repareren.
Dus kan ik weer een avond vooruit met repareren, maar vooral met verbeteren.


Nadat ik de vacuummal nogmaals aangepast had om het vacuum nog beter z'n werk te laten doen
ging het als een speer.
Todat,.........ik een flinke kraak hoorde in de machine.
Wat blijkt,? De mal is bezweken onder de brute kracht van het vacuum.
Deze keer geen bonus voor de vuilnisman.
Dit is nog te repareren.
Dus kan ik weer een avond vooruit met repareren, maar vooral met verbeteren.


M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 330
- Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am
Re: Restauratie M530 LX
Dat ziet er ongezond uit Henk.
Wat je zegt " brute kracht" dat vacuüm op zo'n groot oppervlak.
Wel mooi dat je het kan repareren in plaats van opnieuw een mal maken.
Jouw kennende komen er na reparatie weer hele mooie producten uit.
Wat je zegt " brute kracht" dat vacuüm op zo'n groot oppervlak.
Wel mooi dat je het kan repareren in plaats van opnieuw een mal maken.
Jouw kennende komen er na reparatie weer hele mooie producten uit.
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Het projekt zit niet meer in de modus "grote stappen,..vlug thuis"
Al geruime tijd ben ik bezig met de fine-tuning zoals het maken van rubbers etc.
En na maanden van experimenteren en klooien lukt het inmiddels om de niet meer leverbare rubbers
te produceren.
De voorste en achterste dakrubbers zitten er al geruime tijd in. En vandaag heb ik het onlangs
gemaakte profiel voor tussen de 2 dakhelften er in gelijmd. Dit profiel heb ik enigszins afgekeken van het origineel.
Echter is deze wat dikker en zachter.
Hieronder even wat foto's van het lijmen van de dakrubbers. Om meer zeker te zijn van een goede afdichting
heb ik dit met polymeer kit van Würth® gedaan.

Allereerst de bouten van de slotjes afgekit. Mocht het niet helemaal droog blijven onder de rubber,
dan sijpelt het in ieder geval niet langs de boutjes door.

Daarna de hele goot afgestreken met kit. De zijkanten afgeplakt voor een strak eindresultaat.

En dan kan de rubber er in. Deze zit alleen op de bodem van goot vastgelijmd.

Ook de centrale rubber er in.

eigen gemaakt profieleke.

Het heeft veel moeite gekost om deze rubbers te maken. Maar daar zit ie dan.

niks meer aan doen, helemaal naar wens.
Voor de linker zijde is een origineel model onderweg van een lid van Matra Club Deutschland. ( Vielen Dank, Hans )
Na al de opgedane ervaring op de rechter rubber mag dit geen probleem meer zijn. ( hopelijk
)

De laatste hoofdbrekens zijn dan nog de kunststof kappen die onder de RVS dorpellijsten zitten.
Daar heb ik tot op heden ook nog niet één heel exemplaar van gezien.
Al geruime tijd ben ik bezig met de fine-tuning zoals het maken van rubbers etc.
En na maanden van experimenteren en klooien lukt het inmiddels om de niet meer leverbare rubbers
te produceren.
De voorste en achterste dakrubbers zitten er al geruime tijd in. En vandaag heb ik het onlangs
gemaakte profiel voor tussen de 2 dakhelften er in gelijmd. Dit profiel heb ik enigszins afgekeken van het origineel.
Echter is deze wat dikker en zachter.
Hieronder even wat foto's van het lijmen van de dakrubbers. Om meer zeker te zijn van een goede afdichting
heb ik dit met polymeer kit van Würth® gedaan.

Allereerst de bouten van de slotjes afgekit. Mocht het niet helemaal droog blijven onder de rubber,
dan sijpelt het in ieder geval niet langs de boutjes door.

Daarna de hele goot afgestreken met kit. De zijkanten afgeplakt voor een strak eindresultaat.

En dan kan de rubber er in. Deze zit alleen op de bodem van goot vastgelijmd.

Ook de centrale rubber er in.

eigen gemaakt profieleke.

Het heeft veel moeite gekost om deze rubbers te maken. Maar daar zit ie dan.

niks meer aan doen, helemaal naar wens.
Voor de linker zijde is een origineel model onderweg van een lid van Matra Club Deutschland. ( Vielen Dank, Hans )
Na al de opgedane ervaring op de rechter rubber mag dit geen probleem meer zijn. ( hopelijk


De laatste hoofdbrekens zijn dan nog de kunststof kappen die onder de RVS dorpellijsten zitten.
Daar heb ik tot op heden ook nog niet één heel exemplaar van gezien.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Hoe doe je dat toch. Prachtig. Gij zijt gene normale!! 

Matra Bagheera S - 1977
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Dan zal ik mijn geheim maar prijsgeven Godfried,Hoe doe je dat toch. Gij zijt gene normale!!
Als er na de zoveelste poging weer wat in de container is verdwenen,

en het wil maar niet lukken.

Dan gooi ik effe alles aan de kant en ga ik 'n middag in de pannen roeren, en schudt dan zo'n emmerke blond bij mekaar.
Als je dat daarna geproefd hebt kun je de wereld weer aan.



De overeenkomst met Matra is dat zij met de 530 nog niet veel ervaring hadden met auto's bouwen,
en ik voor een jaar terug ook niet veel met bier brouwen.
Dus moet alles met vallen en opstaan geleerd worden, en die gedachte geeft troost.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
In de pannen roeren doe ik ook wel. Een eigen biertje! Waarom verwonderd me dat niet van jou.
Geniet er maar van. Ik en bier of alcohol dat gaat niet goed samen. Ja, één glaasje of twee als het zoet is en dan stop ik ermee. Ik kan daar echt niet goed tegen, voel me dan meestal ziek worden in plaats van gelukkig.
Wat kan en doe je niet zelf??

Wat kan en doe je niet zelf??

Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Troost u Godfried, ik drinkt ook geen alcohol dat is ook nergens goed voor en zeker niet voor je rijbewijs als ze je moeten aanhouden.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Restauratie M530 LX
Zodra we weer mogen rondtoeren hebben we wel weer een stopplaats tijdens een rondritje.
Een bezichtiging van een restauratieproject inclusief proeverij in een brouwerij slaan we zeker niet af.
Verder weet ik niet van welke streek je bent Elix maar zo groot is België niet dus dat is ook al niet zo een probleem.
Een bezichtiging van een restauratieproject inclusief proeverij in een brouwerij slaan we zeker niet af.
Verder weet ik niet van welke streek je bent Elix maar zo groot is België niet dus dat is ook al niet zo een probleem.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Jos Elix woont niet in Belge hé.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Jos, volgens mij ben je een paar jaar geleden zelfs hier geweest.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Ben je die lekkere vlaai al vergeten.matrafan wrote: ↑Tue Feb 09, 2021 7:18 pm Zodra we weer mogen rondtoeren hebben we wel weer een stopplaats tijdens een rondritje.
Een bezichtiging van een restauratieproject inclusief proeverij in een brouwerij slaan we zeker niet af.
Verder weet ik niet van welke streek je bent Elix maar zo groot is België niet dus dat is ook al niet zo een probleem.

- Attachments
-
- IMG00384 [800x600 test tekening 2].JPG (150.82 KiB) Viewed 4910 times
-
- IMG00375 [800x600 test tekening 2].JPG (138.03 KiB) Viewed 4910 times
Matra Bagheera S - 1977
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Re: Restauratie M530 LX
Inderdaad hoe kan ik dat nu vergeten, zoiets noemen ze (jong) dementie
Ik heb inderdaad over de naam gekeken dacht echt dat het iemand uit België was?
Maar bij jullie is het ook een zeer mooie streek om rond te toeren.
En dat biertje zal wel een tijdje fris blijven. (de limburgse vlaai zal daar ook zeer goed bij smaken
)


Ik heb inderdaad over de naam gekeken dacht echt dat het iemand uit België was?
Maar bij jullie is het ook een zeer mooie streek om rond te toeren.
En dat biertje zal wel een tijdje fris blijven. (de limburgse vlaai zal daar ook zeer goed bij smaken


Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX
Ongewoon lang stil geweest hier. En nee géén corona virus, maar ander zaken die me bezig hebben gehouden.
De puntjes op de i zetten is ook veel meer werk dan verwacht, maar niemand die me opjaagt.
Einde van de maand wil ik een afspraak maken met RDW voor de toelatingskeuring. ik heb geen idee hoe lang de wachttijd daarvoor is.
Dat kunnen ze me bij RDW niet eens vertellen. Dus we zien maar.
Ik vindt dat de auto helemaal klaar moet zijn als die naar de keuring gaat.
De laatste tijd veel bezig geweest met rubberwerk met de nodige teleurstellingen.
Daarom eerst maar weer wat zaken aanpakken die wel een beetje willen lukken.
Zoals de spatlappen die achter de voorwielen behoren te zitten.
Aanvankelijk had ik een set gemaakt volgens het originele model. Maar doordat er voor bredere banden op liggen
dan origineel raakte de band de montagestrips van de spatlappen bij volledig insturen.
Daarom zelf maar weer aan de slag met mallen frezen en rubber gieten. Het ligt niet aan het feit dat ik ze zelf gemaakt heb,
maar met het eindresultaat ben ik toch iets gelukkiger dan met het originele model.
E.e.a. sluit optisch wat mooier aan achter het wiel.
De spatlappen zitten nu niet meer aan de voorzijde tegen de zijtunnel zoals origineel, maar aan de achterzijde tegen de flens van de tunnel,
en ze liggen nu gelijk met de voorkant.


2 kleuren rubber in elkaar gegoten

Deze manier levert ongeveer 10 mm ruimtewinst op.

Da's gefixt,...nu nog de chroomlijst onder langs het portier.
Daar is het denkwerk al van klaar en dat is al heel wat.
De puntjes op de i zetten is ook veel meer werk dan verwacht, maar niemand die me opjaagt.
Einde van de maand wil ik een afspraak maken met RDW voor de toelatingskeuring. ik heb geen idee hoe lang de wachttijd daarvoor is.
Dat kunnen ze me bij RDW niet eens vertellen. Dus we zien maar.
Ik vindt dat de auto helemaal klaar moet zijn als die naar de keuring gaat.
De laatste tijd veel bezig geweest met rubberwerk met de nodige teleurstellingen.
Daarom eerst maar weer wat zaken aanpakken die wel een beetje willen lukken.
Zoals de spatlappen die achter de voorwielen behoren te zitten.
Aanvankelijk had ik een set gemaakt volgens het originele model. Maar doordat er voor bredere banden op liggen
dan origineel raakte de band de montagestrips van de spatlappen bij volledig insturen.
Daarom zelf maar weer aan de slag met mallen frezen en rubber gieten. Het ligt niet aan het feit dat ik ze zelf gemaakt heb,
maar met het eindresultaat ben ik toch iets gelukkiger dan met het originele model.
E.e.a. sluit optisch wat mooier aan achter het wiel.
De spatlappen zitten nu niet meer aan de voorzijde tegen de zijtunnel zoals origineel, maar aan de achterzijde tegen de flens van de tunnel,
en ze liggen nu gelijk met de voorkant.


2 kleuren rubber in elkaar gegoten

Deze manier levert ongeveer 10 mm ruimtewinst op.

Da's gefixt,...nu nog de chroomlijst onder langs het portier.
Daar is het denkwerk al van klaar en dat is al heel wat.

M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Restauratie M530 LX
Onvoorstelbaar wat je allemaal kunt maken. Zeer mooie spatlappen.
Toen ik die foto van de geplaatste spatlap zag dacht ik spontaan een Matra logo aan de binnenzijde was ook mooi geweest.

Toen ik die foto van de geplaatste spatlap zag dacht ik spontaan een Matra logo aan de binnenzijde was ook mooi geweest.
Matra Bagheera S - 1977
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Re: Restauratie M530 LX
Ja dat is mooi gedaan.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Re: Restauratie M530 LX
Het blijft elke keer weer prachtig om de laatste vorderingen te kunnen zien, dit is gewoon een restauratie die met hoofdletters geschreven wordt.
Vreemd genoeg kijk ik steeds minder vaak verbaasd op hoe de restauratie van deze auto tot in de kleinste details met vakmanschap, creativiteit en oog voor perfectie uitgevoerd wordt, de torenhoge normen voor perfectie zijn hier inmiddels al de standaard normen geworden.
Ik vraag me wel steeds vaker af wat je straks gaat doen als deze auto eenmaal geheel klaar is, want je lijkt mij niet een persoon die na het voltooien van zo'n prachtig project opeens langdurig stil kan blijven zitten zonder een nieuwe uitdaging.
Vreemd genoeg kijk ik steeds minder vaak verbaasd op hoe de restauratie van deze auto tot in de kleinste details met vakmanschap, creativiteit en oog voor perfectie uitgevoerd wordt, de torenhoge normen voor perfectie zijn hier inmiddels al de standaard normen geworden.

Ik vraag me wel steeds vaker af wat je straks gaat doen als deze auto eenmaal geheel klaar is, want je lijkt mij niet een persoon die na het voltooien van zo'n prachtig project opeens langdurig stil kan blijven zitten zonder een nieuwe uitdaging.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- Frederic
- Posts: 98
- Joined: Tue Sep 24, 2019 8:34 pm
- Location: Lochristi
Re: Restauratie M530 LX
Veel (denk)werk en geduld maar het is een hele mooie restauratie die mag gezien worden!
-
- Posts: 330
- Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am
Re: Restauratie M530 LX
Prachtig Henk, ik sta er elke keer weer versteld van wat er uit je handen komt, wat Muddy Bandit ook al zo mooi omschreef, je weet dat er weer iets moois uit rolt.
Motiveerd enorm en haal hier veel informatie uit ook al weet ik dat ik jouw perfectie bij lange na niet kan halen (nou hoeft dat gelukkig ook niet van mij
ben realist genoeg. )
Motiveerd enorm en haal hier veel informatie uit ook al weet ik dat ik jouw perfectie bij lange na niet kan halen (nou hoeft dat gelukkig ook niet van mij

- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Restauratie M530 LX

ik er niet naast kan gaan lopen na dergelijke peptalk.

Maar Patrick,...dit is wel echt de laatste serieuze restauratie. Dat idee ontstaat vanzelf als de knietjes en ook de rest van m'n lichaam
steeds meer beginnen te protesteren. De AOW leeftijd komt al redelijk in zicht ( tenminste als Rutte de worst weer niet verhangt

Er ligt nog een partij onderdelen die het waard zijn om op te knappen, en verder het produceren van onderdelen waar ik wel de vraag , maar nu nog te weinig tijd voor heb. Het woord verveling ken ik niet, het woord tijdgebrek wel.
De afgelopen week ben ik bezig geweest met de dorpelbekleding.
De kunststof kap die onder de RVS lijst zit heb ik nagemaakt uit aluminium.
Gisteren en vandaag de kappen en lijsten er onder gebouwd. De pasvorm is oké naar mijn idee.
Nu nog zwart spuiten met het nerfmotief er in, en nog de juiste sierlijstklemmen zien te vinden
voor het smalle lijstje dat op de brede RVS lijst zit en de schroefkoppen afdekt.


Onderaanzicht. De kap sluit de naad waar de carrosseriedelen tegen het chassis zitten helemaal strak af.

Het gedeelte onder de RVS lijst wordt nog zwart.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg