
Deze week weer een flinke stap vooruit. De motor was klaar bij het revisiebedrijf.
Dus maar meteen alle machines uitgezet en met spoed naar de Helmondse Motoren Revisie.
Binnenkant is weer helemaal nieuw met nieuwe zuigers en nokkenas en verder alle lagers, klepstoters etc.
Het afbouwen van de motor heb ik zelf gedaan vandaag.
Alles valt nu mooi op z'n plek met de planning.
De carrosseriedelen worden 11 oktober a.s. in de grondlak gezet en de binnenkanten blauw gespoten.
Dus heb ik nu rustig de tijd om de versnellingsbak weer in elkaar bouwen.
Alle onderdelen voor de bak zijn inmiddels ook binnen.
in één week lijkt het me haalbaar om de motor samen met de versnellingsbak in testbok te hebben hangen.
Als de motor dan ook nog wil starten,...... dan kan het geheel naar de uitlatenman in Deurne om de uitlaat passend te maken.
Daar zit een bedrijf dat custom-made uitlaatsystemen bouwt.
De volgende stap is dan de hele aandrijflijn er onder bouwen.

Zo komt 't dan terug van revisie

Om discussies te vermijden wordt het blok gelabeld met temperatuur-indicatie stickers.
( hebben ze natuurlijk afgekeken van Grolsch, alleen hun stickers worden rood, en die van Grolsch blauw )



met een glasplaat er op zou dit best een mooie salontafel zijn.

Dit ligt op de versnellingsbak te wachten.