kan ik laten weten dat er nog steeds vooruitgang in het project zit.
Vandaag met 3 verschillende restauratie-disciplines bezig geweest.
De laatste week heb ik heel veel tijd besteed aan de perfectionering van de RAW glaasjes.
Na toch weer het nodige in de vuilnisbak gekiepert te hebben, zijn we er bijna.
Aangezien het gietsel telkens 24 uur in de mal zit, hoef ik daar niet bij te gaan zitten wachten.
De lagers voor de versnellingsbak heb ik inmiddels allemaal gevonden.
Vanmorgen de losse naaldjes binnen gekregen om de 2 laatste naaldkooi-lagers te reviseren.
Deze lagers hebben geen standaard maatvoering.
Waarschijnlijk zijn deze op Ford specificatie gemaakt. Maar met losse naaldjes die 0,03 mm dikker zijn , en 0,1 mm langer
is het probleem opgelost.
De as past perfect in elkaar, probleem opgelost

spijker in de bankschroef. Het puntje er af vijlen, en zie daar een perfecte drijver.
De naalden klikken er zonder moeite uit vanuit de binnenkant.

Er is niet veel kracht voor nodig. Alleen een kwestie van op de juiste plek bij het nokje drukken.

naalden 2 x 13,8 mm

1 kant er in schuiven, en er in klikken met een tangetje
De rest van de dag is dan nog gevuld met de spuitplamuur schuren, en alle binnenkanten
strak en glad schuren.
M'n plan is iets gewijzigd. Aanvankelijk wou ik alleen de binnenkanten schuren en spuiten.
Daarna alles opbouwen en vervolgens de spuitplamuur aan de buitenkant schuren.
Echter dit is niet te doen omdat veel randjes iets afgerond zijn, en niet scherp.
inmiddels is de helft van de carrosserie al strak geschuurd en klaar voor de grondlak.
Alle delen worden los in de grondlak gezet, en meteen de binnenkanten in kleur gespoten.
Daarna wordt alles opgebouwd, en de grondlak geschuurd.
Maar dan moet wel eerst de complete aandrijving met achteras er onder.
De motor zal ook niet lang meer op zich laten wachten heeft men beloofd.