Dezelfde schakelaars zitten in de Murena.
die beginnen toch wel wat kuren te vertonen.
Ik heb het nog niet geprobeerd maar denk dat ze demontabel zijn, dan kun je met een glasfiber kwastje de contacten op poetsen en in de vaseline zetten.
Zal er binnenkort is wat tijd insteken.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
hendrik wrote: ↑Fri Jun 14, 2019 10:23 am
Dat is wel fijn hé dat je die oude schakelaars nog kunt herstellen. Nieuwe schakellaars krijg je niet meer open.
grt harry de matra.
Inderdaad mogelijk te herstellen, zal me daar bij gelegenheid eens mee amuseren.
Harry kun je me via PM eens je GSM nummer doorsturen.
Wij rijden zondag Ardennen Classic vanuit Genk en als wij Lanaken passeren zou ik wel eens kunnen langs komen om de MATRA plaat om te wisselen.
Ben wel niet zeker dat we ook die riching uit gaan maar moest dit zo zijn kan ik wel effen passeren.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
hendrik wrote: ↑Thu Jul 18, 2019 8:38 am
Ik ben de dinsdag ook weer bij die boom gaan staan en ze stond er nog dat heeft Jos goed gedaan.
grt harry de matra.
Aan de dikte van de boom te zien denk ik dat die er reeds vééééééééééééle jaren staat.
Waarschijnlijk meer jaren dan onze Matra's oud zijn
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Ben je bij die oude hoofdrempomp gaatjes, putjes of roest in de cilinderwand tegengekomen? Misschien iets te ver moeten polieren!! Het kan wel zijn als je hier nieuwe dichtingen in had gestoken dat ze ook oké was. Als de cilinderwand niet 100% oké is heeft nieuwe dichtingen geen zin.
Ik heb indertijd 5 bagheera's afgebroken en toch heb ik een nieuwe hoofdrempomp (19 mm) moeten kopen omdat ze allemaal roest hadden in de cilinderwand en niet meer te redden waren. Ik heb even later alles omgebouwd naar een murena pomp( iets van een 20,6.mm). Deze is nog gemakkelijker te vinden, toen toch!!
GODFRIED wrote: ↑Tue Jul 30, 2019 7:47 am
Ben je bij die oude hoofdrempomp gaatjes, putjes of roest in de cilinderwand tegengekomen? Misschien iets te ver moeten polieren!! Het kan wel zijn als je hier nieuwe dichtingen in had gestoken dat ze ook oké was. Als de cilinderwand niet 100% oké is heeft nieuwe dichtingen geen zin.
Ik heb indertijd 5 bagheera's afgebroken en toch heb ik een nieuwe hoofdrempomp (19 mm) moeten kopen omdat ze allemaal roest hadden in de cilinderwand en niet meer te redden waren. Ik heb even later alles omgebouwd naar een murena pomp( iets van een 20,6.mm). Deze is nog gemakkelijker te vinden, toen toch!!
Aan de oude rem pomp (murena pomp 20.6 mm) was totaal niets te zien vandaar dat ik ze terug gemonteerd had.
Enkel hetgeen de tweede foto laat zien: die putjes binnenin de plunjer maar die had ik eruit gepolierd.
Blijkbaar zit er toch nog ergens een lek zodat ik af en toe geen druk op de voorste remmen had.
Indien ik deze week tijd heb ga ik die oude pomp toch nog eens demonteren en anders zoals ik al zei VUILBAK
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Als de cilinderwand oké is moet het via de dichtingen gebeuren. Waarschijnlijk hapert één dichting af en toe en schiet de olie hier dan voorbij. Ik begrijp het wel even uittesten duurt enkele uren. Het is een heel gedoe . Bevestigen ontluchten enz.
Ik heb indertijd enkele nieuwe rempompen kunnen kopen aan een betaalbare prijs. Ook als ik zo een pomp monteer voorzie ik ze van cilindervet.
Ze zijn daar nogal zuinig mee en door de jaren heen is het wat uitgedroogd. Vooral het laatste stukje waar geen olie komt en de roest ontstaat.
GODFRIED wrote: ↑Tue Jul 30, 2019 8:23 am
Als de cilinderwand oké is moet het via de dichtingen gebeuren. Waarschijnlijk hapert één dichting af en toe en schiet de olie hier dan voorbij. Ik begrijp het wel even uittesten duurt enkele uren. Het is een heel gedoe . Bevestigen ontluchten enz.
Ik heb indertijd enkele nieuwe rempompen kunnen kopen aan een betaalbare prijs. Ook als ik zo een pomp monteer voorzie ik ze van cilindervet.
Ze zijn daar nogal zuinig mee en door de jaren heen is het wat uitgedroogd. Vooral het laatste stukje waar geen olie komt en de roest ontstaat.
Cilinderwand perfect gaaf en dichtingen niets aan te zien en drukken voldoende.
Ik vermoed dat de druk via het terugslagklepje van de voorste plunjer ontsnapt.
Als ik diep genoeg doorduw remt die wel maar precies alsof de servo niet werkt.
Deze doet nochtans ook alles wat die moet doen.
Reserve pompen heb ik rechtop weggezet volledig gevuld met remolie zodat geen lucht erin kan.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Ik heb je foto nog eens goed bekeken. Dat terugslagklepje ben ik nog niet tegengekomen in mijn rem-pompen. Ik heb er enkele open liggen toch eens goed bekijken.
Hoe is de staat van de cilinderwand waar dat terugslagklepje inzit en het klepje zelf?
Ja deze klepjes zitten ook mijn donor pompen.
Als één van deze klepjes slecht sluit zal de remolie terug in het oliereservoir gedrukt worden en het remsysteem voor of achter falen. Ze mogen alleen opengaan om de olie toe te laten in het systeem maar niet terug.
De klepjes zitten in alle twee de zuigers. Misschien dat één van deze af en toe blijft hangen goed zuiver maken!!!! Klemmen misschien!!
Attachments
zuigers rempomp [800x600 test tekening 2].jpg (105.27 KiB) Viewed 11067 times
klepjes rempomp [800x600 test tekening 2].jpg (54.07 KiB) Viewed 11067 times
Ja dat is mooi prachtig Jos. Jos 27 augustus is in lanaken de laaste oldtimertreffen dan zijn er live optredens dan moet je zeker komen dat is altijd gezellig.
hendrik wrote: ↑Sun Aug 18, 2019 10:03 am
Ja dat is mooi prachtig Jos. Jos 27 augustus is in lanaken de laaste oldtimertreffen dan zijn er live optredens dan moet je zeker komen dat is altijd gezellig.
grt harry de matra.
Komende zondag 25 Augustus zitten we ook in Lanaken.
Dan rijden we met de rit van OCRL mee vertrek in het centrum van Lanaken omstreeks 9 h.
Dat van de 27ste had ik ook al ergens gelezen maar dan gaat waarschijnlijk niet gaan.
Heb dan een afspraak op staan maar ga die proberen te verzetten.
Ik zal wel zien.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003