Ik wil er dus kopen zonder weerstand of zo weinig mogelijk.

Ik ben er ook nog niet rechte of 90° doppen even testen wat het beste is.
Die doppen wil ik niet gebruiken. De bescherming dat zou wel mogen. Ik vind 5 kohm te veel. Zeker als je ziet dat de oude originele bougiekabels maar ergens rond de 0.5 kohm zitten. Deze zijn gemaakt met een stalen gedraaide kern. Zie de foto
Misschien heb je gelijk!! Ik baseer me op de oude originele bougiekabels. Ik sta daar van te kijken wat een lage weerstand deze hebben rond de 0.4kohm. Ik heb nooit geweten dat deze zo laag waren. Tussen de oude bougiekabels zit geen weerstand, alleen de weerstand van de kabel en de aansluitingen. De bougiekabels die meer dan 20 jaar op mijn bagheera hebben gezeten hebben een weerstand van tussen de 13 en de 28 kohm. Zelfs dit noemt men nog normaal.talbotmatra wrote: ↑Sun Jun 09, 2019 1:06 pm Waarom is 5KOhm teveel?
Dit is een berekent systeem. 5KOhm is de gemiddelde waarde van de bougiekabels op zowel mijn Talbot en mijn Murena. Ook mijn nieuwe sets Bougiecords hebben deze waarden.
Ik snap niet wat je probeert te bereiken met hele lage weerstanden, het enige wat hierdoor kan gebeuren is dat in het geval van kortsluiting de bobine verwoest en eventueel een piekspanning creeert op het boordnet, met veel elektrische schade tot gevolg.
Het gaat niets opleveren om lage weerstanden te gaan gebruiken. Ik zou dit laten voor wat het is.
Die verschillende meetwaarde is van een ander merk type bougies niet van de bougiekabels. Dus je mag ontstoorde kabels gebruiken, ontstoorde doppen en ontstoorde bougies. Ik zou zeggen één van de drie is voldoende.
Je weet hoe dat gaat. Je wil het niet laten vallen maar het kan gebeuren. Ik was de contacten aan het zuiver maken en plots viel het uit mijn handen.Muddy Bandit wrote: ↑Mon Jun 17, 2019 9:45 pm Ik zou die originele versie ook maar niet laten vallen, die dingen zijn daar nu eenmaal niet voor gemaakt.![]()
Kan iedereen gebeuren, er valt bij mij ook wel eens (met enige regelmaat zelfs) wat van de werkbank.GODFRIED wrote: ↑Tue Jun 18, 2019 7:36 amJe weet hoe dat gaat. Je wil het niet laten vallen maar het kan gebeuren. Ik was de contacten aan het zuiver maken en plots viel het uit mijn handen.Muddy Bandit wrote: ↑Mon Jun 17, 2019 9:45 pm Ik zou die originele versie ook maar niet laten vallen, die dingen zijn daar nu eenmaal niet voor gemaakt.![]()
![]()
Harry, Breng dan die verdeelkapjes ook eens mee om te zien of die passen op mijn stroomverdeler en in welke staat ze zijn..
Inderdaad!!!!talbotmatra wrote: ↑Wed Jun 26, 2019 4:48 pm De vacuumvervroeging dient ervoor de ontsteking te verlaten bij kleine gasklep openingen in lage toeren, bij volgas en hoge toerentallen doet deze niets.