Het probleem is waarschijnlijk opgelost.
Na wat zoekwerk en controles is Harry tot de vaststelling gekomen dat de choke niet volledig af stond, deze werd opnieuw afgesteld door de kabel en de gaine terug te regelen.
Ik gebruik ook geen dure olie in mijn auto's. Dit heb ik nooit gedaan. Meestal gebruik ik Aldi of Lidel olie. Voor mijn zoon zijn Astra tintop gebruik ik dan wel dure olie van de Action €6 de liter maar deze blijft meerdere jaren ( 2 a 3 jaar) in de motor omdat hij niet veel km maakt.
Ja dat moet dan juist lukken hé dat jou Murena er ook bij staat wel een mooie wat je gehad hebt. Ik heb veel foto's op gehangen vind dat mooi om eens naar te kijken.
Ik heb het zelf al 2 keer mogen aanschouwen, nu foto's kunnen bedriegen. In het echt ziet het er nog knapper uit. De passie druipt er af.
Mooie stalling en werkplaats die nokvol zit maar toch orde uitstraald.
GODFRIED wrote:Gisteren bij Harry de Matra geweest. Hier enkele foto's van zijn mooie Matragarage.
Steeds als ik daar kom zie ik andere dingen. Ik vind het prachtig.
Als ik het goed zie staat op de tweede foto mijn bagheera ook, waar die genomen is ???
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
zit nog steeds over de kappen te denken, Harry, maar dan moet er ook zo een achterklep komen en dan wordt het een grote verbouwing. ben nog erg druk met twee projecten en die moeten eerst af, zeker gezien mijn gezondheid.
mogelijk dat ik einde van de maand in Lanaken met het oldtimertreffen mee ga doen, dan zien we elkaar mogelijk. ook moet ik nog een carburateurtje in Bilsen ophalen, als het kan, kom ik ff buurten.
Harry de Matra wil een test doen door een oude katalysator in zijn uitlaat te bouwen. Of dit wel zin heeft is de vraag??
Wie heeft hier kennis van? Waarschijnlijk veel moeite zonder resultaat!!!!!! Zonder iets te kunnen meten weet je niet wat er verandert, als er iets verandert..
Dit artikel spreekt het tegen.
De (retrofit) inbouw van een geregelde katalysator is praktisch alleen mogelijk, wanneer er sprake is van elektronisch geregelde benzine-inspuiting. Dat is bij benzinemotoren een jaar of 25 geleden gangbaar geworden. Maar omdat ons uitgangspunt is dat de authenticiteit van voertuigen zo min mogelijk moet worden aangetast én omdat er maar heel weinig wordt gereden met oldtimers weegt het milieuvoordeel van retrofit volgens ons niet of nauwelijks op tegen de kosten van aanschaf én het milieunadeel van de productie van de katalysator, met name door het gebruik van schaarse grondstoffen. De FEHAC zal dus nooit voor retrofit pleiten, maar laat het aan de liefhebbers over om op dit gebied hun eigen keuze te maken.
Bij onze Matra's is dit volgens mij zinloos. Tenzij je een injectiesysteem zou bouwen. Een lambdasonde zou dan een idealere benzine/zuurstof verhouding kunnen sturen via een rekeneenheid.
hendrik wrote:Kosten heb ik niet heb er hier al liggen en vermogen dat is voor mij niet belangrijk. Ik wil het toch een proberen ik wil het verschil weten.
grt harry de matra.
Harry is een volhouder hé. Of je zonde te meten weet of er beterschap is?? We zullen zien.
Harry, welke schakelaar zoek je, hoeveel contacten moet deze hebben en welke afbeelding type pijl moet er op staan, tenminste als je de zelfde zoekt en daar ga ik vanuit. Stuur me anders een foto.
hendrik wrote:Ok Godfried, dan kom ik ze wel eens ophalen ik laat je het dan wel weten En alvast bedankt.
grt harry de matra.
Harry, Ik bedoel die schakelaar met dat duidelijk pijltje op. Ik ga ze niet allemaal weg doen. Ik kan er vroeg of laat nog iemand blij mee maken. En zoals je weet! Je kan ook alleen het binnenwerk omzetten als je nog een mooie schakelaar hebt.