bagheera 1
-
-
- GODFRIED
Bart ,
Op deze site kun je de remslangen en de manchetten vinden.De prijs staat erbij.
http://www.politecnic.com/freins.htm
Deze prijs is niet te duur! Als ik dat geweten had!
Op deze site kun je de remslangen en de manchetten vinden.De prijs staat erbij.

Matra Bagheera S - 1977
-
-
- GODFRIED
Dag Bart,
Begin al maar met demonteren van je donorauto.Blijkbaar is dit onderdeel niet of zeer moeilijk te verkrijgen.Ofwel hebben ze er weinig van in stock gehad ofwel is het een veel gevraagd onderdeel.Maar het laatste betwijfel ik!Hoeveel bagheera's 1 zouden er gerestaureerd zijn?
Veel succes met vinden van het onderdeel.

Begin al maar met demonteren van je donorauto.Blijkbaar is dit onderdeel niet of zeer moeilijk te verkrijgen.Ofwel hebben ze er weinig van in stock gehad ofwel is het een veel gevraagd onderdeel.Maar het laatste betwijfel ik!Hoeveel bagheera's 1 zouden er gerestaureerd zijn?
Veel succes met vinden van het onderdeel.

Matra Bagheera S - 1977
-
Ik begin er ook stilaan luidop aan te denken om mijn donor-auto te demonteren...
Ik heb misschien tweemaal geluk! Als ik de voorruit er heelhuids uitkrijg (hopen maar...) heb ik een voorruit en misschien is de dakstijl er nog niet zo slecht aan toe.
De voorruit is wel vol krassen maar misschien kan ik deze eruit krijgen met een polierbeurt.
Ik ga straks alvast eens een kijkje nemen en reeds met een hete draad de lijm proberen los te krijgen...
Bart
Ik heb misschien tweemaal geluk! Als ik de voorruit er heelhuids uitkrijg (hopen maar...) heb ik een voorruit en misschien is de dakstijl er nog niet zo slecht aan toe.
De voorruit is wel vol krassen maar misschien kan ik deze eruit krijgen met een polierbeurt.
Ik ga straks alvast eens een kijkje nemen en reeds met een hete draad de lijm proberen los te krijgen...
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
Bart, mocht het onderdeel niet meer te krijgen zijn bij Simon-auto, en het stuk op je donor is slecht, zal ik wel iets uit mijn mouw toveren.
Je kent mijn motto: niet gaan bestaat niet, moeilijk gaan wel. Let wel het stuk zal niet 100 % gelijk zijn aan het origineel, maar het hetzelfde werk kunnen doen als het origineel.
Benny.
Je kent mijn motto: niet gaan bestaat niet, moeilijk gaan wel. Let wel het stuk zal niet 100 % gelijk zijn aan het origineel, maar het hetzelfde werk kunnen doen als het origineel.
Benny.
-
Mijn bewondering voor de noeste en onversaagde westvlamingen wordt er alleen maar groter op!
Echter, ik denk dat ik weer eens de speld in de hooiberg gevonden heb.
Ik heb een donorauto staan waar geen enkel stuk metaal nog heel van is behalve....DE VOORRUITSTIJL !
Ik heb het dak vooraan een stukje weggeslepen, weggenomen, de lijmresten verwijderd en wat ik aantrof was een nog niet geperforeerd stuk metaal!
Enkel aan de uiteinden was er roestvorming (het blijft toch een Bagheera hoor...) maar na een flinke beurt met de stalen borstel blijkt alles zeer goed mee te vallen.
Langs de onderzijde is er enkel wat oppervlakkig roest.
Ik denk dat Benny hiermee perfekt kan werken!
Indien SIMON het stuk toch kan leveren, zal ik Alain op de hoogte brengen.
Als ik me niet vergis heeft hij ook zo'n stuk nodig of het kan eventueel in de clubstock opgenomen worden.
Zie hier een paar foto's.
De voorruit zal ik er waarschijnlijk ook relatief makkelijk uitkrijgen.
De vervelende clips zijn hier niet aanwezig hetgeen het uitnemen enorm vereenvoudigd.
Als het meezit heb ik dus terug een voorruit voor mijn Bagheera.

Echter, ik denk dat ik weer eens de speld in de hooiberg gevonden heb.
Ik heb een donorauto staan waar geen enkel stuk metaal nog heel van is behalve....DE VOORRUITSTIJL !
Ik heb het dak vooraan een stukje weggeslepen, weggenomen, de lijmresten verwijderd en wat ik aantrof was een nog niet geperforeerd stuk metaal!
Enkel aan de uiteinden was er roestvorming (het blijft toch een Bagheera hoor...) maar na een flinke beurt met de stalen borstel blijkt alles zeer goed mee te vallen.
Langs de onderzijde is er enkel wat oppervlakkig roest.
Ik denk dat Benny hiermee perfekt kan werken!
Indien SIMON het stuk toch kan leveren, zal ik Alain op de hoogte brengen.
Als ik me niet vergis heeft hij ook zo'n stuk nodig of het kan eventueel in de clubstock opgenomen worden.
Zie hier een paar foto's.
De voorruit zal ik er waarschijnlijk ook relatief makkelijk uitkrijgen.
De vervelende clips zijn hier niet aanwezig hetgeen het uitnemen enorm vereenvoudigd.
Als het meezit heb ik dus terug een voorruit voor mijn Bagheera.

- GODFRIED
Joepie!!!!
Weer een probleem minder! Het geluk zit aan jou kant. Nu nog de voorruit heelhuids eruit halen.Hoe ga je dat aanpakken? Met de hamer! Een zaag,pneumatische hamer,takel,slijpschijf,breekijzer
of h??l voorzichtig uitsnijden met een stalen draad.
Veel succes en laat het slagen.
Weer een probleem minder! Het geluk zit aan jou kant. Nu nog de voorruit heelhuids eruit halen.Hoe ga je dat aanpakken? Met de hamer! Een zaag,pneumatische hamer,takel,slijpschijf,breekijzer

Veel succes en laat het slagen.

Matra Bagheera S - 1977
-
-
Benny,
Ik hoop van morgenavond de voorruit gedemonteerd te krijgen.
Daarna zal ik de dakstijl losslijpen.
Ik zal zo slijpen dat er overal ongeveer 10cm extra staal overblijft, hetgeen jij dan naar believen kan inkorten om alles doen te passen.
Ik zal de raamstijl zaterdag meebrengen naar de rondrit.
Bart
Ik hoop van morgenavond de voorruit gedemonteerd te krijgen.
Daarna zal ik de dakstijl losslijpen.
Ik zal zo slijpen dat er overal ongeveer 10cm extra staal overblijft, hetgeen jij dan naar believen kan inkorten om alles doen te passen.
Ik zal de raamstijl zaterdag meebrengen naar de rondrit.
Bart
-
Ik heb nog steeds niks gehoord van bij SIMON. Mochten ze er toch op voorraad hebben, denk ik dat Alain er ook nog ??n nodig heeft (voor zijn Courr?ges???).
De meeste bronnen geven me weinig hoop dat ze nog verkrijgbaar zijn, vooral van de type 1.
Na het galvaniseren zal het chassis wel een tijdje meegaan zeker, zodat ik niet zo direkt terug op zoek moet achter een nieuwe donorauto?
Trouwens, als de dakstijl stukgeraakt, zal het niet meer door roest zijn maar door een ongeval. In dat geval zal er van de hele wagen niet veel meer overblijven mocht hij op zijn dak terechtkomen.
Alleen hoop ik dat zoiets nooit gebeurt...
Laat ze me dus maar inhalen, ik rij wel voorzichtig en ken geen stress, want ik rij met een Bagheera! (Zou er dan toch iets mis zijn met die Bagheera-jongens?)
De meeste bronnen geven me weinig hoop dat ze nog verkrijgbaar zijn, vooral van de type 1.
Na het galvaniseren zal het chassis wel een tijdje meegaan zeker, zodat ik niet zo direkt terug op zoek moet achter een nieuwe donorauto?
Trouwens, als de dakstijl stukgeraakt, zal het niet meer door roest zijn maar door een ongeval. In dat geval zal er van de hele wagen niet veel meer overblijven mocht hij op zijn dak terechtkomen.
Alleen hoop ik dat zoiets nooit gebeurt...
Laat ze me dus maar inhalen, ik rij wel voorzichtig en ken geen stress, want ik rij met een Bagheera! (Zou er dan toch iets mis zijn met die Bagheera-jongens?)

-
Ik denk dat de Bagheera ongevallen veroorzaakt. Er zullen er velen zijn die er naar gapen, zodat ze de niet meer weten waarmee ze bezig zijn. Of lichamelijke letsels overhouden aan hun nekspieren van om te zien. Dus Bagheera-rijders wees dubbel voorzichtig en heb meedelijden met de medeweggebruikers, want ze weten soms niet wat ze doen.
Benny.
Benny.
-
Benny, Alain,
SIMON heeft me daarnet gemailed om te zeggen dat het voorruitkader niet meer op voorraad is...
Ik mag weer eens van geluk spreken dat ik er nog ??n kan recupereren van mijn donorwagen!
Vanavond hoop ik de ruit los te krijgen en het stuk eruit te slijpen.
Ik zal het zaterdag meebrengen.
Godfried,
Weet jij me te zeggen wat die remschijven moeten kosten? Dan zorg ik dat ook dit zaterdag in orde komt!
Groetjes,
Bart
SIMON heeft me daarnet gemailed om te zeggen dat het voorruitkader niet meer op voorraad is...
Ik mag weer eens van geluk spreken dat ik er nog ??n kan recupereren van mijn donorwagen!
Vanavond hoop ik de ruit los te krijgen en het stuk eruit te slijpen.
Ik zal het zaterdag meebrengen.
Godfried,
Weet jij me te zeggen wat die remschijven moeten kosten? Dan zorg ik dat ook dit zaterdag in orde komt!
Groetjes,
Bart
-
- GODFRIED
-
Dat is met alles het geval. Nu, anno 2006, betaal je voor een "goede" Bagheera veeeeeeeeeeeeeel meer dan in 1974, toen hij nagelnieuw was...
Benny,
Ik heb de raamstijl eruit geslepen. Ik hoop dat jij hiermee voldoende materiaal hebt om verder te kunnen.
De voorruit meet 670mm hoog in het midden, dus ter hoogte van de binnenspiegel.
Trouwens, ik heb de voorruit er zonder problemen uitgekregen!
Ik hoef dus niet meer op zoek naar een nieuwe, maar ze moet wel zeer grondig gereinigd worden.
Het ontbreken van de clips rond de ruit en de originele zeer soepele zwarte "siroop"-lijm, maakten dat ik de klus kon klaren en dit zelfs met een remkabel van een fiets.

Ondertussen zijn de achterste draagarmen ook gereinigd en wachten nog juist op een laag zinkverf en een zwarte lak op de stalen gedeelten.
De draagarmen zelf zijn uit lichtmetaal en worden dus niet geverfd (is niet origineel, anders...)

Benny,
Ik heb de raamstijl eruit geslepen. Ik hoop dat jij hiermee voldoende materiaal hebt om verder te kunnen.
De voorruit meet 670mm hoog in het midden, dus ter hoogte van de binnenspiegel.
Trouwens, ik heb de voorruit er zonder problemen uitgekregen!
Ik hoef dus niet meer op zoek naar een nieuwe, maar ze moet wel zeer grondig gereinigd worden.
Het ontbreken van de clips rond de ruit en de originele zeer soepele zwarte "siroop"-lijm, maakten dat ik de klus kon klaren en dit zelfs met een remkabel van een fiets.

Ondertussen zijn de achterste draagarmen ook gereinigd en wachten nog juist op een laag zinkverf en een zwarte lak op de stalen gedeelten.
De draagarmen zelf zijn uit lichtmetaal en worden dus niet geverfd (is niet origineel, anders...)

- GODFRIED
Dag Bart,
Fijn dat het gelukt is om de voorruit heelhuids eruit te halen.Ik heb een glaspolish product.Zaterdag breng ik je wat mee in een potje.Dit product is speciaal gemaakt om ruiten te zuiveren en kleine krasjes te verwijderen.

Fijn dat het gelukt is om de voorruit heelhuids eruit te halen.Ik heb een glaspolish product.Zaterdag breng ik je wat mee in een potje.Dit product is speciaal gemaakt om ruiten te zuiveren en kleine krasjes te verwijderen.

- Attachments
-
- GLASPOLISH 1.JPG (45.96 KiB) Viewed 5670 times
Matra Bagheera S - 1977