Handremkabel
-
Handremkabel
Tijdens het grote nazicht van de Murena van mijn zoon, ben ik tot de vaststelling gekomen dat de auto uitgerust is met een handremkabel die te kort is. ( het gaat om de kabel, en niet om de kabelkousen die wel goed zijn)
Met die kabel kan ik niets doen. Is er iemand die hem kan gebruiken?
Benny.
Met die kabel kan ik niets doen. Is er iemand die hem kan gebruiken?
Benny.
-
-
Wat ik hieruit geleerd heb is: eerst ontluchten en dan kijken dat de remcilinders tegen de schijven staan, EN PAS DAN de armen van de handrem bewegen. Wanneer de cilinders niet tegen de schijven staan, is de slag te groot, en wordt het handremmechanisme overtrokken. Dat geldt ook voor de Bagheera.
Benny.
Benny.
-
Nee Godfried. Wanneer er te veel slag is van de remcilinder, kan de hefboom van de handrem veel verder draaien. Daardoor slaat de spie tussen de hefboom en de as in het rempomphuis uit zijn geleiding van de hefboom. Gevolg is dat er geen handremwerking meer is.
Wat de Murena betreft van mijn zoon. De vorige prutser heeft een handremkabel gemonteerd die te kort is. De handremkabel moet juist passen in de hefboom in rusttoestand. Die heeft hij gemonteerd vooraleer de remmen ontlucht waren. Dit is mogelijk omdat de hefboom v??l verder kan draaien. Daarna bij de eerste poging om de handremwerking te controleren zonder ontluchten is de handremhefboom waarop de kabel zit, over de einde geslag getrokken geweest, met als gevolg de spie uit zijn geleiding en geen handremwerking meer.
Benny.
Wat de Murena betreft van mijn zoon. De vorige prutser heeft een handremkabel gemonteerd die te kort is. De handremkabel moet juist passen in de hefboom in rusttoestand. Die heeft hij gemonteerd vooraleer de remmen ontlucht waren. Dit is mogelijk omdat de hefboom v??l verder kan draaien. Daarna bij de eerste poging om de handremwerking te controleren zonder ontluchten is de handremhefboom waarop de kabel zit, over de einde geslag getrokken geweest, met als gevolg de spie uit zijn geleiding en geen handremwerking meer.
Benny.
-
volgens deze site http://matradoc.free.fr/guide.htm zijn er voor de 1600 2 types kabels 1 voor bwj 81 en 1 voor 82 - 83 en ook nog een type voor de 2,2l. Vandaar misschien het verschil in lengte.