In de tussentijd ben ik maar aan de slag gegaan met het schoonmaken en in de roestbescherming zetten van de onderzijde en wielkasten nu ze toch opgekrikt staat...

Morgen de torsiestaaf terug monteren en hopelijk de eerste rit van het jaar rijden.
Dat stukje eigen fabricaat "gereedschap" is gewoon een oude torsiehefboom die met een stuk kokerprofiel verlengd is, deze schuif je zo op het einde van de torsiestaaf en met een beetje kracht zetten krijg je de spanbout en moer op z'n plaats.ALAIN VAN AKEN wrote:Soms kom je met het gepaste gereedschap een gans eind verder.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar op een brug werkt dit gewoon uitstekend zonder moeilijke constructies met krikjes en zo te verzinnen.matramurena wrote:Zelf fabriceren was inderdaad normaal. In het werkplaatshandboek staan meerdere gemaatvoerde tekeningen om de speciale gereedschappen te maken.
Volgens mij was in dit geval het originele gereedschap een lange staaf met een kop die om de splices heen past van de bevestiging. Maar een simpele krik werkt eigenlijk net zo makkelijk in dit geval.
Toch fijn om te horen dat dit hulpje nog steeds dienst doetoetker wrote:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar op een brug werkt dit gewoon uitstekend zonder moeilijke constructies met krikjes en zo te verzinnen.
Ik en Richard hebben dit hulpje al meermalen gebruikt.
hendrik wrote:Hier in Belgen mag dat ook niet hier moet het origineel zijn ander kom je niet door de keuring.
Ik heb nog nooit geweten dat ze op de keuring de motor(nummer) controleren.hendrik wrote:Hier in Belgen mag dat ook niet hier moet het origineel zijn ander kom je niet door de keuring.
grt harry de matra.