Ben net terug van atelier. Ik denk dat het ook "choucroute" zal zijn op mijn donor-auto.
De mastiek rond de voorruit is overal gebarsten en bikkelhard geworden.
De wagen heeft twee jaar onder een nat zeil gestaan en er zal dus wel wat water ge?nfiltreerd zijn. Ik heb plaats kunnen maken en de donor-wagen staat nu netjes binnen naast de plek waar ik mijn wagen terug zal opbouwen.
Ik denk dat ik me maar beter de moeite van het losmaken bespaar om toch tot de vaststelling te komen dat de dakstijl rot is en dus beter een nieuw exemplaar monteer.
Ik zal Alain eens bellen.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Die dakstijl is die het zelfde als van een bagheera 2? Ik heb verschillende bagheera's 2 afgebroken. Aan de dakstijl hadden deze geen rotte plekken.Misschien dat er iemand een chassis heeft staan van een bagheera 2 waarvan je de dakstijl kunt gebruiken.Spijtig! Ik heb daar niets van bewaard.
De dakstijl is niet gelijk tussen type 1 en type 2. Die van het type 1 is lager. Het dak is ook lager van een type 1. De lijst van type 2 is hoger, en is dus niet onderling verwisselbaar.
Godfried,
het is iets als zoek de 10 verschillen wanneer je van een type 2 een type 1 maakt. En ??n van die verschillen is de bovenplaat van het ruitkader.
Heb zonet met de Big Boss himself gebeld!
Alain zit momenteel nog in Frankrijk en zal maandag waarschijnlijk nieuws hebben over de dakstijl. Hij zal me iets laten weten!
Ondertussen nog wat bezig geweest met de stalen borstel, schuurpapier, zinkverf en zwarte lak.
De pomp voor de koplampbediening, de tandheugelbesturing en het schakelmechanisme hebben de "normale" bruine kleur geruild voor een zwarte kleur zoals ooit, heel lang geleden het geval was toen ze uit Romorantin vertrokken (maar mijn verf is wel beter dan die uit Romorantin...)
En de motor, die staat ook klaar om te vertrekken naar de "assemblage-afdeling."
Mijn buurman is gelukkig goed van oren en poten voorzien om dit stevig gewicht tesamen met uw nederige dienaar helpen in te laden...
Vandaag terug in ons vertrouwde hotel en dus terug WIFI connectie.
Zoals gisteren telefonische afgesproken een stand van zaken, 0030128700 blijkt de door u gezochte plaat.
Nu het slechte nieuws deze is niet meer te verkrijgen wel kan ik de 0030669900 meebrengen maar deze is van type 2 en is niet dezelfde (en is in mijn ogen niet aanpasbaar). Eind van de week kom ik terug en wil gerust bij HB passeren en kijken of 0030128700 daar verkrijgbaar is. Misschien kan je ondertussen bij Simon horen. Mocht Simon er liggen hebben mag je gerust voor mij ook 1 ex bestellen. WEL OPLETTEN TYPE 1 IS ANDERS DAN TYPE 2.
Laat je geen oor aannaaien.
Als je bij HB langsgaat, zou je dan ook even kunnen informeren achter de manchetten voor de cardanassen (35mm) ?
Ik heb hun sedert weken mails gestuurd, ze beloven steeds dat het binnenkomt maar heb nog geen konkreet nieuws.
De reparatiesets voor de voorremmen + de 4 remflexibels had ik ook aan hun gevraagd maar nog steeds zonder resultaat.
Ik informeer bij alvast bij Simon voor de dakstijl.
In uiterste nood demonteer ik mijn donor-auto om te zien of daar nog een bruikbare dakstijl inzit...
Dank bij voorbaat,
Bart
De bedoelde firma is HB-pi?ces te Argenteuil, Parijs.
Dit is het vroegere Delcourt.
Naar het schijnt hebben die mannen nog een deel van de fabrieksstock kunnen overnemen en er zou dus nog ??n en ander origineel materiaal voor de Bagheera liggen.
Ik ken deze firma niet.Nooit van gehoord! Dat je zolang moet wachten op een antwoord is geen goed teken. z??r weinig interesse lijkt me.Bart, ken je deze firma http://www.autoremmen.be/page4.html .Ik heb hier een prijsofferte gevraagd voor de remslangen van een bagheera
Ik heb Alain net gebeld om hem te vragen als hij bij HB langsgaat eens te informeren naar de remflexibels. Blijkbaar kan hij er ook aangeraken.
Ik hou je op de hoogte.
Ik ga nu mijn "wish-list" updaten om het een beetje overzichtelijk te houden.
Bart
Laat ons hopen dat het allemaal zo verloopt.Ik heb vandaag mijn reserve drukgroep, plaat en lager geleverd gekregen.Ik kan er wel weer 20 jaar mee verder.Mijn ingebouwde drukgroep heeft nu iets van een 15000km gemaakt.Ik zeg het je eerlijk!Ik ben wat onderdelen aan het hamsteren.Geen hopen maar probeer ??n reserve te hebben.Misschien overbodig!!!!!!Ik weet het niet!!!!!!!!!!!
Godfried, ik heb reeds een onderdeel gekocht bij HB. Alles werd correct afgeleverd. Je moet wel rekening houden dat het een Franse firma is. Dus ze werken op zijn Frans. Langzaam gaat ook. http://www.hbpiecesauto.com/
Benny.
Alain kan het ruitkader niet krijgen via zijn bron in Frankrijk.
Wel het type 2 ruitkader.
Hij heeft me hierover gebeld en ik heb hem voorgesteld dat hij rechtstreeks met jou contact zou opnemen om te weten of de type 2 kader ook zou passen.
Alain ging tevens ook eens passeren bij HB-pi?ces om er eens te zien naar de ruitkader en ging me opbellen als hij iets wist.
Heb tot dusver nog niets van hem gehoord.
Misschien is hij er nog niet langsgeweest.
Indien HB niets heeft zal ik bij SIMON moeten informeren maar wacht dus nog op nieuws van Alain
Bart
Bart,
het type 2 stuk is te hoog. Het dak kan niet op zijn plaats zakken. Daarom moest ik van mijn type 2 het stuk verwisselen voor ??n van het type 1.
Dag Bart,
Ben je nog altijd opzoek naar de remslangen! Hier dan een site waar ze opstaan met de prijs.Compleet voor en achter als ??n set. http://www.politecnic.com/freins.htm
Voor de remleidingen op zich valt de prijs wel mee. 105+BTW+port
Het enige probleem is, dit zijn gevlochten inox leidingen en ik denk dat dit problemen gaat geven op de TC. Voor 4 originele leidingen ben je zeker veel meer kwijt.
Voor het inlogprobleem van Alain zal ik zaterdag in de late namiddag eens kijken (dan ben ik terug thuis);
Dag Alain,
Het is ons toch gelukt om te registreren.Maar hij kan niet inloggen.
Ik heb vandaag een e-mail gekregen van Geert deze persoon heeft Ludo zijn bagheera gekocht en wil lid worden van de club.Hij schrijft mij dat het niet lukt om lid te worden.Dit is waarschijmlijk omdat je niet thuis bent.Ik zal het hem zo doorgeven.
Ik heb zijn mail gezien, maar deze is via apache mail (via contactformulier op site) in mijn webmail binnengekomen en deze kan ik niet beantwoorden. Morgen kan dit, als ik thuis ben (er wachten nog zo'n 242 mails op antwoord)
Dag Bart,
Ik heb je toch gezegt dat ik een prijs had aangevraagd voor de remslangen.Zie hier onder.Ze zijn niet een beetje verlegen
Dat ik te veel betaald heb heb is nu zeker.Gisteren was ik bij Alain Schouterden en daar hebben we op een site de prijs gevonden voor een complete set 105 ?.Je hebt de site misschien al bekeken?
Geachte Heer,
U moet toch rekenen op zo'n 50 ? 60 euro per stuk (al naargelang de aansluitnippels)
Geen paniek ik denk dat ik er daarvan ongeveer 150 ? 170 direct kan verwijderen. Op het forum staat immers een nieuwe controlefunctie ivm de topics of reply's van grapjassen en deze wordt steeds per mail verstuurd zodat ze kunnen geblokkerd of aangenomen worden. Deze mails zijn snel te behandelen.