voorwaarde voor zo'n bad lijkt mij dat alles 100% roestvrij moet zijn.Tegenwoordig kun een oldtimer of een chassis net als bij moderne auto's in een kataforesebad laten dompelen.
Wat overigens ook geldt voor thermisch verzinken. Als dat niet het geval is ( tenminste bij zink ) dan heeft het geen hechting.
Het plaatwerk van het chassis zal als het klaar is voor meer dan de helft uit nieuw sendzimir verzinkte plaat bestaan.
Dus over de holle ruimtes maak ik me weinig zorgen. De plaat is op onbewerkte plekken immers goed verzinkt.
Het enige waar wel echt aandacht aan geschonken moet worden zijn de laspunten.
Dit doe ik dan ook door er na een avondje of middagje klussen er meteen alu-zinkspray op te spuiten.
Als het chassis klaar is zal het ook niet meer nodig zijn om het te stralen omdat dit al in delen gebeurt is tijdens het plaatwerken.
De bedoeling is om het dan in de epoxyprimer te spuiten en daarna af te lakken.
Daarna nog de nodige holle ruimte wax er in,....na een operatie als deze weet ik inmiddels elk hoekje wel te vinden.
