Wat is betaalbaar om een Matra te laten rijden ?
Wat die matrijs betreft heb ik het geluk een vriend te kennen die draaier was,(ongelukkig voor mij,en gelukkig voor hem is hij sinds donderdag in pr?-pensioen)de matrijs heeft hij dus nog kunnen maken,de stukken nodig voor de silentblok zijn nog niet gemaakt,ik doe nu navraag bij Ann (bezitter van de witte M530 en zelfstandige metaalbewerker )hoeveel hij vraagd om die stukken te maken.
Voor het opgieten van de stukken bij Tenax (rubber) word 25 ? per stuk gevraagd.
Help ??? ik zie geen enkele foto meer staan op het forum,is dit bij iedereen of is het enkel bij mijn PC dat er terug een probleem is ?
Mogelijk heb je een functie uitgeschakeld die het automatisch downloaden van afbeeldingen belemmert. Dit heeft doorgaans te maken met beveiligingsinstellingen.
Gisteren namiddag naar Anne (bezitter van witte M 530 en zelfstandig metaal bewerker) geweest om prijs te bespreken voor het maken van de nodige metalen onderdelen voor de silintblokken.
Anne zou eerst eens navraag doen welke dikwandige buis beschikbaar is om het het buitenste deel in 1 stuk te maken.
De prijs zal afhangen van de grote van de serie die moet gemaakt worden. Hoeveel Matra 530 bezitters zouden eventueel geintereseerd zijn om die stukken aan te kopen ? Is er misschien belangstelling van andere clubs ?
Het bezoekje aan Anne is afgerond met een rondritje in de Matra 530 een terasje meegepikt en geeindigd rond 23.30 u
Ja Paul het is wat uitgelopen,maar Anne kan nu eenmaal uren boeiend over zijn M 530 praten,hij heeft een Matra die niet meer origineel is,maar hij is beter dan een nieuwe,en heeft zelfs servo remmen.
Voor het ogenblik heb ik een bestelling van 14 stuks,maar ik laat jullie eerst nog eens de prijs weten,en dan beslist u maar.
Moeilijk een tijd en bedrag op te plakken als je geen voorbeeld in de hand hebt
Wie het ook doet maakt me niks uit, zolang de leden er maar wel mee zijn.
Vandaag terug enkele stukken gaan ophalen voor de Matra 530.
Ik had aluminuim kleppendeksels voor een 6 cylinder,ik heb die aangepast voor mijn Ford V4.
Ook de remklauwen heb ik laten behandelen.
Attachments
Dit was het kleppendeksel van een V6
carter.JPG (31.37 KiB) Viewed 8108 times
Zo is het kleppendeksel nu voor een Ford V4
klepdeksel 3.JPG (69.19 KiB) Viewed 8108 times
Behandelde remklauwen met nieuwe remschijven en bijhorende remslangen.
Dag Jules,
De remklauwen zien er beter uit dan netjes.Z??r mooi!Ik vraag me af hoe ze die remklauwen plaatselijk afgedekt hebben om te poederlakken?.De remklauwen zijn zeer roestgevoelig en is dit zeker de beste behandeling.In de winterperiode misschien ook eens overwegen om te laten poederlakken.Bedank voor de tip.
Godfried je opmerking over het plaatselijk afdekken speelde ook door mijn hoofd.
Jules heb je ze afgeplakt? Zo ja, met wat?
Ik verontstel dat alles eerst gestraald is, heb je deze zones dan ook afgeplakt?
Ik heb RENOPROTEC leren kennen op de Oldtimerbeurs in Gent,ik heb eerst het alu carter laten behandelen en hun werk was prima,ik heb toen de remklauwen bij Renoprotec alleen wat opgekuist afgeleverd,de rest hebben ze zelf gedaan,per behandelde klauw heb ik 35 ? betaald.
De kleppendeksels werden op maat en met bijhorende bevestiging afgeleverd,het aluminuim is door hen gelast en gepoederlakt zodat de lasnaad onzichtbaar is.
Het bedrijf Renoprotec is in ontwikkeling en ook niet alle dagen open,ik denk de dinsdag,de vrijdag en de zaterdag is er steeds iemand aanwezig.
Best een mailtje vooraf schrijven. info@renoprotec.be
Op het as die in de achterste remblok zit en de handrem bediend zit een rubberen O ringje die belet dat de remolie langs achter uit de remblok loopt,iemand een idee waar dit nog te verkrijgen is.
Dag Jules,
O ringen bestaan in alle maten.Als je de originele nog hebt meet deze dan en zet de maat op het forum.Ik heb een deel nieuwe O ringen liggen.Als de maat erbij zit die je nodig hebt! Stuur ik ze op per brief.In de autoshop en de Amerikaansstock kun je O ringen vinden.