De nieuw gemaakte platen voor de achterasophanging liggen bij de verzinkerij en komen a.s. week binnen.
Het is even stil geweest op mijn topic hier, dat komt omdat ik ondertussen ook nog druk geweest ben met
het proberen te vervaardigen van zelf gefreesde mallen voor het maken van de kunststof paravanplaten.
Maar dat lukt me momenteel nog niet zo.
Deels ook omdat ik me nog nieuwe 3D software eigen aan het maken ben.
ik werk al jarenlang met gewone freessoftware, maar 3D is toch weer een stapje hoger. Vroeg of laat valt dit ook wel weer op z'n plek.
Het eindresultaat moet toch iets beter worden als tot nu toe.
De kunststof wielnaafkapjes heb ik ondertussen ook opnieuw gemaakt. Bij de eerste set ben ik in de weer geweest om ze te gieten.
Maar als ik helemaal eerlijk ben was ook hier het eindresultaat niet 100%.
Daarom heb ik ze nu gefreesd uit kunststof nadat ik geschikte freesjes gevonden had van 1 mm. Nu zijn ze veel strakker dan mijn eerste setje. inmiddels heb ik er al enkele verkocht via internet.
gefreesde wielnaafkapjes
paravanplaat eerste poging,..to be continued. Even niet op de buitenconr letten
aangezien bovenstaande dingen nogal tijdrovend zijn qua experimenteren en regelmatig frustreren ben ik gisteren
maar vast aan iets begonnen waar je niet heel diep bij na hoeft te denken.
Namelijk het verwijderen van de bitaklaag die in de loop der jaren gegroeid is tot iets wat meer lijkt op een betonbekisting dan
op roestpreventie. Een groot deel van het chassis moet ik reconstrueren dat was al duidelijk voordat ik aan het hele
traject begon. Het plaatwerk dat onder de bitak uit kwam is nog in verrassend goede staat.
En dat is maar goed ook, dit zijn de lastigste stukken om na te maken.
Dit werkt prima, maar na een paar uur hangt er wel een zware damp in de werkplaats.
dit valt niet tegen. Matra's zijn toch niet helemaal gemaakt van kunststof en roest