Vandaag ben ik samen een andere Matraliefhebber (Raymond Nelissen)gaan kijken in een loods waar enkele bagheera's stonden.Hij had mij verteld dat hij een man kende die 86 jaar is en nog met Matra bezig is.Het hoe! En waarom? Moest ik te weten komen.Daarom werd er een afspraak gemaakt om deze bijzondere man eens persoonlijk te spreken.Zoals jullie weten gaat bij Matra vliegtuigen en auto's hand in hand, het is allemaal daar dat het begonnen is met Matra.Dit is ook het geval bij deze 86 jarige persoon die zelf vliegtuigen bouwt en er mee in de lucht hing.Zijn vergunning krijgt hij niet meer! Waarschijnlijk is hij te oud.Maar de passie blijft door zijn bloed stromen.Ik waande mij op een gegeven moment ergens in de ontwerphal van Matra.Daar zijn loods op instorten staat is hij noodgedwongen zijn auto's aan het opruimen.Er staan nog twee bagheera's ??n model 1 en ??n twee.Een Ford taunus van eind 70, een Renault espace diesel model 1 en een citroen BX.Ook staan er nog twee vliegtuigen die niet afgewerkt zijn.De bagheera's zijn te koop! Het model 1 is verre staat van ontbinding en staat nog uit gewoonte overeind.De linkse deur is er al van afgevallen.Van de bekleding blijft niet veel meer over.De bagheera 2 is iets beter en zou nog gerestaureerd kunnen worden ook hier is de binnenbekleding versleten tot en met.De motor zou nog draaien maar we hebben geen poging gedaan.Deze bagheera heeft wel een origineel opendak en vier aluminium velgen.De man kan er moeilijk afstand van doen.Hij heeft er al vele uren aan gewerkt(gelast) maar dit werd niet vakkundig uitgevoerd.Gewoon plaatjes oplassen!Dat is het niet.Nog een week en de loods wordt afgebroken.Als er iemand interesse heeft hier is de man zijn telefoonnummer 011/311973.Ik heb hem gezegd als hij 200 ? krijgt voor de twee dat hij dan h??l blij mag zijn.Hij kon er niet mee lachen en zei dat ze zo weer in orde waren.Ik kan alles maken zei hij.Dat geloof ik wel.Maar waar begin je aan! Zie de foto's
Groetjes.