Ik zit ook nog te overwegen voor een klein extern voorraadvaatje.
Heb toch weer een licht lek op het vacuum
Vermoedelijk is de switch gaar, maar heb nog een reserve die iik pas gereviseerd heb.
Vacuummetertje is wel leuk en de voltmeter zeker practisch.
Dat ding in de Murena is veel te slow, maar als je hem kent toch wel betrouwbaar.
Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- maxderoswell
- Posts: 44
- Joined: Sun Jan 29, 2012 7:12 pm
Hello,
I have the volvo switch but is it better to use the festo solution ?
Have you some details about your wiring and your settings with this switch ?
Thank you.
Mathieu
I have the volvo switch but is it better to use the festo solution ?
Have you some details about your wiring and your settings with this switch ?
Thank you.
Mathieu
Espace II 1995 2,1L TD 243 000 kms blue
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
i don't know the volvo switch.
the festo is easy, i connected it to a relay. the relay operates the pump.
there is a little adjustment screw that you can use to set the right switching point. th festo is connected to 12v, the relay and the vacuum lines. the connector to use is called a m8 connector
the festo is easy, i connected it to a relay. the relay operates the pump.
there is a little adjustment screw that you can use to set the right switching point. th festo is connected to 12v, the relay and the vacuum lines. the connector to use is called a m8 connector
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
I don't know about the festo switch yet because I mounted the Volvo switch.
The Volvo switch works fine as it is but the festo switch is adjustable and can be adjusted to a higher vacume.
Ofcourse higher vacume give more brakepower.
You can adjust the Volvo switch to by giving the inside spring more tension but it is fine as it is.

The Volvo switch works fine as it is but the festo switch is adjustable and can be adjusted to a higher vacume.
Ofcourse higher vacume give more brakepower.
You can adjust the Volvo switch to by giving the inside spring more tension but it is fine as it is.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.
Ik wil toch de boel nog eens iets efficiënter maken met minder koppelingen in de leiding zodat hij beter dicht is. Vacuüm pomp achterin zoals nu. Met een dunne leiding naar voren voorin een vacuüm reservoir en dikke(re) leiding. Nu kwam ik een reservoir van Audi tegen, heb deze er even in geprutst.
Ik heb hem nu met bandjes aan de balk en koelslang gemaakt. De locatie is goed, bevestiging doe ik later nog wel eens iets aan.
Omdat ik nog een aantal koppelingen gebruik en op sommige punten niet al te dikke leiding is het resultaat nog niet zoals het kan. Wel gaan de lampen nu wel iets gelijkmatige open en dicht. Het scheelt maar iets, maar alle beetjes helpen.
voor
http://youtu.be/Q7A2eUOXDVs
na
https://www.youtube.com/watch?v=Jjt5AoXrucE
Ik heb hem nu met bandjes aan de balk en koelslang gemaakt. De locatie is goed, bevestiging doe ik later nog wel eens iets aan.
Omdat ik nog een aantal koppelingen gebruik en op sommige punten niet al te dikke leiding is het resultaat nog niet zoals het kan. Wel gaan de lampen nu wel iets gelijkmatige open en dicht. Het scheelt maar iets, maar alle beetjes helpen.
voor
http://youtu.be/Q7A2eUOXDVs
na
https://www.youtube.com/watch?v=Jjt5AoXrucE
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.
Je hebt nu het vat achterin laten vervallen?
Het verschil in remmen met of zonder de UP28 pomp is levensgroot.
Stapte vandaag in de 2.2 voor een proefrit en dan merk je dat wel.
Hoef lang niet zo hard te trappen.
Ga het waarschijnlijk ook op de ex-rat bouwen
Het verschil in remmen met of zonder de UP28 pomp is levensgroot.
Stapte vandaag in de 2.2 voor een proefrit en dan merk je dat wel.
Hoef lang niet zo hard te trappen.
Ga het waarschijnlijk ook op de ex-rat bouwen
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Re: Vacuum rembekrachtiging ofwel zuigen kreng.
vat achterin heb ik al heel lang niet meer, werkt zonder ook prima. Klein vaatje leek me handig om de eerste vraag op te vangen.
op de plaats achterin waar het vat vandaan komt heb ik op het ook om de koppeling bekrachtiger te plaatsen.
op de plaats achterin waar het vat vandaan komt heb ik op het ook om de koppeling bekrachtiger te plaatsen.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016