Hoera, weer een hele dag bezig geweest, eindelijk begin ik het gevoel te krijgen ergens te komen. Of het echt zo is ???
Ik heb het extra gat in de trekstang gemaakt, dit geeft net zulke schommelende waardes als ik met het in- en uitveren had, dat schiet niet op.
De response van Bart kon ik niet in de wind slaan, ik heb zijn topic nog niet aandachtig gelezen, maar wil eens wat anders proberen.
Omdat ik geen mogelijkheid heb om zoals het boek zegt de wagen horizontaal op draaiplaten etc etc te zetten, heb ik hem maar gewoon voor op bokken gezet, hoop dat dit niet teveel vertekend. Helaas gaat het boek ook uit van uitlijn apparatuur, ook dat heb ik niet. Heb wel de tooltjes van Herman, maar ik wilde ook de templates uit het boek kunnen gebruiken dus moest sowieso aan de knutsel, heb zelf even een nieuw setje gebrouwen.
Eerst de laser op het wiel geplaatst, dit ging op zich goed, maar het stuur verliep steeds bij het opkrikken. daarna de laser direct op de naaf geplaatst, dat ging beter. Het resultaat nu is dat ik aan de bestuurder kant op - 0,5 verschil zit (op de schaal van de template) en aan bijrijder kant op + 1 (ik ben steeds gestart vanuit uitgeveerde positie en zette de lijn op 20, aan bestuurde kant kwam ik ingeveerd op 19,5 en de bijrijderskant op 21)
momenteel heb ik alleen aan de bijrijderkant 6.2mm vulplaatjes geplaatst, ik vind het persoonlijk best veel, maarja, het is wel een waarde die past op de schaal van het handboek.
geen idee of het gunstig is of niet. Ik zit er aan te denken het hier even bij te laten en de boel weer dicht te bouwen. Ik kan dat het reservewiel etc plaatsen en de bodemhoogte nog eens controleren. Komt dat nog een beetje overeen, controleer ik deze getallen nog eens. Klopt het allemaal nog enigszins dan laat ik hem uitlijnen en kan daarna nogmaals het stuurhuis checken........ of is het verstandig vooraf nog aanpassingen te doen denken jullie ?

- klein_190713.jpg (176.94 KiB) Viewed 9326 times

- klein_144756.jpg (183.7 KiB) Viewed 9326 times

- klein_190452.jpg (159.99 KiB) Viewed 9326 times

- klein_153834.jpg (147.37 KiB) Viewed 9326 times

- klein_190549.jpg (200.38 KiB) Viewed 9326 times