Vorige week was ik naar Oostenrijk gereden met de maztra.
Het gas werdt op de autobahn iets dieper ingetrapt. Ik had geen angst dat de wind de motorkap zou optillen. De borgpennen zijn erg goed voor mijn gemoeds rust.
En toen begon er iets te kwispelen.
Die strip heeft de rest van de reis doorgebracht in de kofferbak.
Ik ben zeer tevreden hoe de maztra zich gehouden heeft tijdens de rit. 2400 kilometer probleemloos. (op de strip na dan)
Files in de brandende zon, geen probleem. 500 kilometer door oneinige regen, geen probleem. Zelfs de ruitenwissers bleven werken.
Het is heerlijk rijden in de maztra. Het heeft twee karakters. Het gas tot de helft ingetrapt is alleen de primaire trap van de carburatuer in werking. Dit is tot 3500/4000 toeren. Dan is het lekker cruisen. Je hoort de motor niet, alleen weg/windgeruis. En redelijk zuinig ook. 1 op 11.
Trap je het gas dieper, en je zit boven de 3500 toeren, dan breekt de hel los. Alsof er een turbo bij komt. De secondaire trap van de carburateur gaat dan open. Op de autobahn versnelt de auto moeiteloos door tot..... tot het bange baasje niet sneller durft. 190kmh. Maar het motortje wil nog veel snellerr.
En ik kan u vertellen dat de auto retestrak rijdt. Alle moeite die in de voorwiel ophanging/ stuurhuishoogte/ dempers/ bandenkeuze/ velgreparatie gestoken is, heeft zijn vruchten afgeworpen.