Bagheera 2 , werkzaamheden tijdens de winterperiode
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Die gordels heb ik ook problemen mee.
Vaak als je ze uitrolt haakt die al vast.
Er zit een dubbel beveiliging op.
Is een roestige clip die vaak al blijft hangen bij uitrollen.
Soms krijg ik de gordel dan niet eens uitgerold.
Die heb ik er laatst uitgesloopt bij een gordel.
Dat hielp goed.
De echte beveiliging, (bij zwaardere impact, werkt dan nog wel OK.
Zit er over te denken dat bij alle gordels te doen als ik de stoelen ga monteren.
Herman
Vaak als je ze uitrolt haakt die al vast.
Er zit een dubbel beveiliging op.
Is een roestige clip die vaak al blijft hangen bij uitrollen.
Soms krijg ik de gordel dan niet eens uitgerold.
Die heb ik er laatst uitgesloopt bij een gordel.
Dat hielp goed.
De echte beveiliging, (bij zwaardere impact, werkt dan nog wel OK.
Zit er over te denken dat bij alle gordels te doen als ik de stoelen ga monteren.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Godfried,GODFRIED wrote: Nog op te lossen! Veiligheidsgordels rollen slecht op. Iemand hier ervaring mee. Moeten deze uitgebouwd en open gedaan worden? Hebben eigenlijk nooit vlot opgerold.
Ik heb dit vroeger ook met de Murena gehad. Aan het oprolmechanisme bleek het toen niet te liggen. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat de beugel waar de gordel over schuift vuil en vettig aanvoelde. Daardoor ondervond de gordel teveel weerstand. Na de beugel goed opgekuist te hebben liep alles zoals het hoort.
Hopelijk is er bij u ook niet meer aan de hand.
- Attachments
-
- DSC01567_s.jpg (191.14 KiB) Viewed 7256 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De gordels van een bagheera zijn niet zoals deze van de murena. Zijn opgebouwd en niet ingebouwd. Kunnen wel eenvoudig verwijdert worden. Ze kunnen ook niet zonder beschadiging geopend worden. Ze zijn over de volledige oppervlakte aan beide zijdes dicht geklonken. Is een zeer dunnen kant aluminium dat bij open plooien waarschijnlijk gaat breken.
Die wat nu op mijn bagheera staat heb ik al eens open gedaan. Wat vergeet een mens soms vlug.
Breng er zondag één mee om eens te bekijken.
Vreemd maar nu werken de gordels weer beter. Is niet gemaakt om lang stil te liggen. Ik zal ze meer moeten gebruiken.
Die wat nu op mijn bagheera staat heb ik al eens open gedaan. Wat vergeet een mens soms vlug.
Breng er zondag één mee om eens te bekijken.
Vreemd maar nu werken de gordels weer beter. Is niet gemaakt om lang stil te liggen. Ik zal ze meer moeten gebruiken.

- Attachments
-
- Veiligheidsgordel 1 [800x600 test tekening 2].JPG (98.21 KiB) Viewed 7228 times
-
- veiligheidsgordel 2 [800x600 test tekening 2].JPG (118.71 KiB) Viewed 7228 times
-
- inbouw op bagheera [800x600 test tekening 2].JPG (89.93 KiB) Viewed 7228 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Terug weg geweest met de bagheera. Veiligheidsgordels werken weer niet, rollen totaal niet op. Vreemd als ze koud zijn werken ze goed als ze warm zijn niet meer.
Er blijft iets iets hangen bij het warm worden.
Zal ze dus moeten openmaken. Gelukkig heb ik er verschillende reserve maar deze werken ook niet. Kan dus wel wat experimenteren.
Kan me niet voorstellen dat dit alleen bij mijn bagheera zo is!!!!!
Er blijft iets iets hangen bij het warm worden.
Zal ze dus moeten openmaken. Gelukkig heb ik er verschillende reserve maar deze werken ook niet. Kan dus wel wat experimenteren.
Kan me niet voorstellen dat dit alleen bij mijn bagheera zo is!!!!!

Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Godfried, aan de bestuurderskant van de bagheera gaat ze bij mij ook niet goed. Ook al is ze warm of koud maakt geen verschil. Bij mijn murena gaan ze heel goed .
grt harry de matra.
grt harry de matra.
Last edited by hendrik on Sat Mar 14, 2015 4:01 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Heb gisteren op National Discovery gekeken naar Fantom works aflevering 2 van seizoen 2. Daar moesten ze een Corvette C3 van 1977 restaureren. En wat zag ik? De Amerikaanse Bagheera. Die Corvette roest net als de Bagheera ( de Corvette zijjn vloerplaat was helemaal doorgeroest, de A-stijl was onderaan doorgeroest en nog een deel van de versterking van de dorpel die in de polyester zit ingewerkt was weggeroest), hij krijgt blaasjes in de lak en de polyesterkas scheurt ook hier en daar. Zien jullie ook de gelijkenis?
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Een vriend van mij heeft een Chevelle uit 1966.
Zwaar ijzer kan ook zwaar roesten.
Was ook een complete gatenkaas.
Daar is nog steeds alles van te koop.
Moet dan wel uit de states komen
Zwaar ijzer kan ook zwaar roesten.
Was ook een complete gatenkaas.
Daar is nog steeds alles van te koop.
Moet dan wel uit de states komen
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ja, inderdaad wij denken dat alleen de bagheera een roestbak is maar dat is niet zo. Je had uitzonderingen in die tijd. De auto's werden toen ook gemaakt om na 6a7 jaar te vervangen.
Discovery, daar kijk ik ook regelmatig naar. Als je ziet hoe prachtig dat ze hier wagens restaureren. Ze kijken wel niet naar een paar duizenden dollars en besteden veel werk uit. Ieder zijn vak zeker!
Discovery, daar kijk ik ook regelmatig naar. Als je ziet hoe prachtig dat ze hier wagens restaureren. Ze kijken wel niet naar een paar duizenden dollars en besteden veel werk uit. Ieder zijn vak zeker!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik zit altijd verbijsterd te kijken hoe deze auto's volledig "gestucadoord" worden om ze strak te krijgen, tientallen kilo's plamuur worden erop geboetseerd.GODFRIED wrote:
Discovery, daar kijk ik ook regelmatig naar. Als je ziet hoe prachtig dat ze hier wagens restaureren. Ze kijken wel niet naar een paar duizenden dollars en besteden veel werk uit. Ieder zijn vak zeker!

Is nou niet bepaald mijn visie van een duurzaam kwaliteitswerk afleveren, na een paar jaar kun je weer opnieuw beginnen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb de veiligheidsgordel open gedaan. Indien je voorzichtig bent gaat dit zonder blijvende beschadiging. Alles zuiver gemaakt en wat WD40 gebruikt aan de onderkant waar de veer zit.
Muddy de olie doet zijn werk.
Ze werken weer prima.
Muddy de olie doet zijn werk.
Ze werken weer prima.
- Attachments
-
- IMG00026 [800x600 test tekening 2].JPG (90.28 KiB) Viewed 7106 times
-
- IMG00029 [800x600 test tekening 2].JPG (102.55 KiB) Viewed 7106 times
-
- IMG00031 [800x600 test tekening 2].JPG (86.93 KiB) Viewed 7106 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
WD40... de deodorant voor de echte autoliefhebber.GODFRIED wrote:Ik heb de veiligheidsgordel open gedaan. Indien je voorzichtig bent gaat dit zonder blijvende beschadiging. Alles zuiver gemaakt en wat WD40 gebruikt aan de onderkant waar de veer zit.
Muddy de olie doet zijn werk.
Ze werken weer prima.

Fijn om te horen dat dit probleem weer opgelost is, het is tenslotte wel een stukje veiligheid.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Inderdaad, maar uit ervaring weet ik dat je sommige dingen niet meer fatsoenlijk kunt samenbouwen. Heb ooit een Nekfish stofzuiger willen repareren. Motorhuis was volledig toegeklonken en niet te open zonder alles te forceren. Heb hem uiteindelijk niet kunnen herstellen om die reden.ALAIN VAN AKEN wrote:Je ziet dat alles open te krijgen is, he Godfried.
We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij.

Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb ook ontdekt dat je Andre niet een PM kunt sturen.hendrik wrote:Godfried, kan je een PM naar Andre sturen bij mij lukt dat niet.
grt harry de matra.
Als je een PM naar hem stuurt dan zie je in zijn adres Andr?
Dat vraagteken moet je veranderen in een e , en dan gaat het wel.
@ Godfried.
De gordel ziet er totaal anders uit als bij een Murena.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
hendrik wrote:Godfried, kan je een PM naar Andre sturen bij mij lukt dat niet met mijn telefoon nummer of de gsm nummer dan kan hij mij bellen voor dat onderdeel ik heb er nog ene liggen.
grt harry de matra.
Als het niet lukt zoals Herman schrijft laat je me maar iets weten.
Ik heb ook ontdekt dat je Andre niet een PM kunt sturen.
Als je een PM naar hem stuurt dan zie je in zijn adres Andr?
Dat vraagteken moet je veranderen in een e , en dan gaat het wel.
Matra Bagheera S - 1977
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Ik moet toch effe m'n verklaring van zondag rechtzetten.
Gordel oproller zit dan toch niet helemaal beneden gemonteerd.
Zit wel mooi rechtop gemonteerd, belangrijk om degelijk af te rollen.
Is wel een ander model als Godfried bij had.
Hier zitten zelf vijzen aan de zijkant om de oproller te openen.

Gordel oproller zit dan toch niet helemaal beneden gemonteerd.
Zit wel mooi rechtop gemonteerd, belangrijk om degelijk af te rollen.
Is wel een ander model als Godfried bij had.
Hier zitten zelf vijzen aan de zijkant om de oproller te openen.

Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jos,
Inderdaad, dat ziet er heel anders uit dan bij mijn bagheera. Ook niet te vergelijken met de murena.
Op het eerste zicht veel beter geplaatst en gemaakt.
Harry, Zoals Herman het beschrijft werkt het. Ik heb het zo gedaan.
Ik heb ook ontdekt dat je Andre niet een PM kunt sturen.
Als je een PM naar hem stuurt dan zie je in zijn adres Andr?
Dat vraagteken moet je veranderen in een e , en dan gaat het wel.

Inderdaad, dat ziet er heel anders uit dan bij mijn bagheera. Ook niet te vergelijken met de murena.
Op het eerste zicht veel beter geplaatst en gemaakt.
Harry, Zoals Herman het beschrijft werkt het. Ik heb het zo gedaan.
Ik heb ook ontdekt dat je Andre niet een PM kunt sturen.
Als je een PM naar hem stuurt dan zie je in zijn adres Andr?
Dat vraagteken moet je veranderen in een e , en dan gaat het wel.

Matra Bagheera S - 1977