Dit was een aandachtspunt op de APK, en wilde direct maar het probleem helemaal aanpakken.
Het euvel bevond zich hier:

Het was snel duidelijk dat deze het niet meer ging doen. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een nieuw pompje en die heb ik - dacht ik - gevonden, dus bij Simon-Auto een nieuwe besteld.
Wat ik geleverd kreeg leek in de verste verte niet op het pompje wat in het vaatje hoort. Maar ik wist dat er 2 typen vaatjes zijn.
Dit pompje is bedoeld voor het 2e type vaatje van Isola Torino. Ik heb zelf een Murena van '80 en daar zit nog een Lucas vaatje in.

Na 30 jaar troep verzamelen zag dit vaatje er niet zo prachtig meer uit, en aangezien ik de Murena weer zo mooi wil maken als hij geleverd is heb ik het vaatje een poetsbeurt gegeven.
Het resultaat:

Toen kwam de veroorzaker van het probleem weer de hoek om kijken, want het vaatje zou er toch uiteindelijk weer in moeten... Toen ik van de week op het forum aan het kijken was zag ik een foto met daarop precies hetzelfde vaatje, met een nieuw pompje. Even vragen was genoeg, en op dit moment is er een nieuw pompje onderweg.
Dit wordt vervolgd als het pompje aangekomen is.