
Het pompje werkt werkelijkwaar fantastisch! Je hoort niets en hij levert voldoende opbrangst voor de V6.
https://www.youtube.com/watch?v=hb9_YU9 ... e=youtu.be
Nog even ter info voor de geïnteresseerden:
De pomp die ik heb gebruikt komt uit een Honda CRX/accord van rond 1992. Het is een pomp geschikt voor injectiemotoren dus voor iemand die denkt aan aanpassen van de motor wellicht interessant.
Voordeel van de pomp is dat hij klein genoeg is om door de originele opening van de benzinetank te gaan. De vlotter kan ook gewoon origineel blijven. Hij maakt ook vrijwel geen geluid, wat een heel verschil is met de uitwendige pompen die ik geprobeerd heb.
Ik heb de pomp uit de originele bracket gebouwd en met het originele stuk slang dat eraan zit gemeten dat de onderzijde van de pomp gelijk zou komen met de filter die standaard i de tank zit. Hier de zuigleiding afgezaagd en de pomp met een slangklem bevestigd.
Bedrading was uiteindelijk vrij simpel. De massa kun je overal aan het koper bevestigen of zoals ik heb gedaan aan de losse poot in de tank van de connector solderen. De plus zal uit de tank moeten komen. Ik heb in het midden van de "dop" een gat geboord hiervoor. De bekabeling zelf heb ik voorzien van een Polyurethaan slangetje. Dit is benzinebestendig zodat de plus nooit in contact kan gaan geraken met de massa want dat wil je in je tank niet hebben.
Al met al een werkje van vrijwel niets.
