Jammer hoor die groen denkende jongens

In deze rubriek komen de allerdaagse dingen ter sprake.
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

We zullen ze in den Haag is even opknappen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Attachments
binnenkerkhof.JPG
binnenkerkhof.JPG (78.99 KiB) Viewed 13531 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
hendrik
Posts: 4953
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Dat zou jammer zij hé herman,ik hoop voor jullie dat het nog goed zal komen met de oldtimers.







grt harry de matra.
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vandaag arriveerden Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima in hun meer dan honderd jaar oude oldtimer 'belastingvrij' bij de Ridderzaal.


Belastingplan 2014

In het belastingplan 2014 wordt het 40 jaar compromis bevestigd en uitgewerkt. Eigenlijk zijn hier geen nieuwe spannende feiten over te melden. Opvallend is dat maar liefst 11 pagina's uit het 103 pagina's tellende belastingplan over de afschaffing van MRB-vrijstelling voor oldtimers gaan. Wij hebben voor de geïnteresseerden deze teksten op een pagina op onze site geplaatst, deze kunt uhier bekijken.

Reden tot paniek?

Nee hoor. We hoeven nog echt niet bij de pakken neer te gaan zitten. Het belastingplan bevat 'slechts' voorstellen van de regering aan de Tweede Kamer. Geen wetgeving dus! De Tweede en Eerste Kamer moeten hier nog hun goedkeuring aan geven. De leden van de Tweede Kamer hebben de mogelijkheid om amendementen (wijzigingsvoorstellen) in te dienen op het belastingplan. Ieder jaar worden vele tientallen amendementen op het belastingplan ingediend en ook aangenomen.

Hoe nu verder...

De komende weken vinden de Algemene Beschouwingen plaats en zal de kwestie oldtimers zeker aan de orde komen. Het team van VrijstellingOldtimer.nl zal alles in de strijd gooien om dit voorstel te doen torpederen. Zoals u weet hebben wij een enorm dossier opgebouwd. Dit dossier wordt op dit moment voorzien van een juridische paragraaf door onze topadvocaat prof. mr. Barkhuysen en zal volgende week gereed zijn. Wij sturen dit naar u op, maar natuurlijk ook naar alle Tweede en Eerste Kamerleden. Tegelijkertijd maken wij in de media - radio, krant en televisie - melding van de vorderingen van onze actie. Onze daadwerkelijke missie gaat nu aan de oppervlakte komen!

Het succesjaar 2009

Zoals u weet hadden wij in 2009 succes met onze actie voor zakelijke youngtimers. Deze maatregel werd toen teruggedraaid met steun van de voltallige Tweede Kamer. Ook toen werd er een amendement ingediend om de kwestie te herstellen en dat is dus wat we ook dit jaar voor u gaan proberen te bewerkstelligen!

Steun ons!

Zonder uw steun geen 'succesjaar 2013' voor Vrijstellingoldtimer. Zonder voldoende geld in de 'oorlogskas' - om bijvoorbeeld onze juridische bijstand te financieren - houden wij het niet lang vol op de barricaden. Steun daarom onze actie en doneer. Al is het maar een tientje: alle beetjes helpen!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Muddy Bandit
Posts: 1666
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Jammer dat de troonrede die onze koning zelf heeft geschreven niet door de censuur van de rijksvoorlichtingsdienst is gekomen.
Maar hierbij alsnog de uitgelekte versie van onze koning Willem Alexander:

Troonrede 2013...

Landgenoten...verdachte leden van de Staten generaal.
Nou...daar ben ik dan. Willempie. Zoals ik al eerder had verteld ben ik geen protocol fetisjist, dus bij deze...Mark?..waar zit je? Ah ja..daar. Mark, ik heb dat vod van jou in de kattenbak gelegd, ik heb hier mn eigen tekst..waar heb ik m? Max? H...eb jij?..Ah!

Dank je schat

Gooeeed...daar gaan we. Het is toch verdomme wat zeg.. Wacht je jarenlang om koning te worden, is het eindelijk zo ver, is je land overgenomen door de firma list en bedrog. Holy shit...Mark..Didi..WAT een kolerezooi maken jullie er van zeg!
Niet te kort! De economie naar de kl*te, het land naar de sodemieter en daar mag IK dan koning van zijn. Om te janken! Goddank hoeft mn ma niet alleen van dr AOW rond te komen want dan zou ze verdomme kattevoer moeten vreten...schamen jullie je niet een heel klein beetje?

Eerst van alles beloven tijdens een campagne, zogenaamd gezworen vijanden zijn en als dan puntje bij paaltje komt toch samenspannen om MIJN - ja? Ik herhaal: MIJN land naar de verdommenis te helpen! Ik heb me daar verdomme een eed af staan leggen op 30 april dat ik het land zou beschermen...als ik dezelfde macht had als mn Bet over-over-overgrootvader versie 1.0 van mij dan zou ik jullie allebei met een ferme kick de WW in trappen! Maar helaas! Ik mag een beetje linten doorknippen en één keer per jaar op deze vergulde Ikea stoel een tekst gaan zitten voorlezen. Mij best, maar dan zal ik ook zeggen wat IK wil, gesnopen?!

Luister: elke randdebiel weet dat als je alleen maar bezuinigd-bezuinigd en nóg eens bezuinigd dat dan de mensen steeds minder te besteden hebben en de economie in een negatieve spiraal nóg verder instort, maar jullie halen dus waarschijnlijk het niveau 'randdebiel' niet eens. Alle landen om ons heen lachen ons vierkant en keihard uit...leuk hoor, als je ergens op staatsbezoek gaat, ik ben potdomme het lachertje van de europese monarchen! Jullie worden hartelijk bedankt! Ik moet een hele krat wegtanken om het nog een béétje naar mn zin te hebben op dergelijke partijtjes en Francois Hollande lacht me al helemáál uit! Jullie weten wel...die vermaledijde socialist die heel Frankrijk naar de gallemiesen zou helpen... Zoals jullie gemerkt hebben: het tegendeel is waar. Die domme socialisten zijn verrotte goed bezig daar en die zompige neoliberale moerasdelta hier zakt steeds verder weg in de blubber.

En jij Didi...hoe dúrf jij je nog socialist te noemen? Je bent net zo rood als de onderste baan van de vlag, oplichter! Ik schaam me kapot voor jullie allebei...
Qua onderwijs zakken we steeds verder weg op de internationale lijst, de economie zakt sneller weg dan de laatste single van Dries Roelvink, de ouderen betalen zich blauw aan hun ziektekosten, krijgen er geen donder voor terug en mogen als dank voor het opbouwen van dit land tegenwoordig 24 uur in hun poepluier blijven zitten! Het is werkelijk een prestatie dat jullie al het harde werk van die generatie in minder dan twee jaar volledig naar de verdommenis hebben kunnen helpen!

Het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog...sjongejonge Mark, hoe háááál je het in je hoofd man! Bij het lezen van jouw plannen zou je bijna gaan denken dat die tweede wereldoorlog nog niet is afgelopen, jouw plannen maken namelijk meer kapot dan de complete Deutsche Wehrmacht in vijf jaar tijd hebben weten te slopen in dit land! MIJN land, weet je nog?! Okee, dan zijn we het daar over eens!...

Dus het zal me allemaal aan mn koninklijke reet roesten: bekijk het maar. Ik heb het gehad hier. Wat mij betreft valt dit hele zooitje deze week nog en krijgen we nieuwe verkiezingen...en ik weet al waar ik NIET op ga stemmen! Max?! Kom op schat...we gaan! A A en A! Speelgoed opruimen en mee met papa en mama! Hup!

Emile? Kom jij nog effe mee een biertje doen? Okee, mooi..

Uit van hier! Leve de koning!
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Image

Raad van State

Image

"De Raad van State is onafhankelijk adviseur van de regering over wetgeving en bestuur en hoogste algemene bestuursrechter van het land.", aldus de Raad van State. De RvS heeft het belastingplan 2014 beoordeeld en was zeer kritisch over de oldtimerregeling (het 40 jaar compromis). U leest hier meer over in een artikel van Erik van Putten op de site van Auto Motor Klassiek. Wederom een bevestiging dat de maatregel niet deugt! Uiteraard weer munitie voor ons om dit plan ongedaan te maken.

Belofte maakt schuld!

Vandaag vrijdag 20 september is Minister Schultz van Haegen een uur lang te gast in de BNR Autoshow. Heel goed dat daar gesproken gaat worden over wegen, maar het lijkt wel of men vergeten is dat het vervallen van de vrijstelling voor oldtimers onder haar verantwoordelijkheid valt! Zij was op 19 januari 2013 te gast bij de TROS Autoshow en zei daar letterlijk het volgende: “Wat voor mij van belang is dat de keuze die wij nu maken eigenlijk niet gaat over de hoogte van de uitstoot, maar wat we gezegd hebben als kabinet: eerst stond in het regeerakkoord dat alle auto’s motorrijtuigenbelasting moeten betalen. Nu is gezegd in overleg met de kamer, nee, we halen de specifieke oldtimers eruit. Dat zijn alle auto’s die de hele maand in de schuur staan en dan op zondag opgepoetst naar buiten gereden worden. Die auto’s, daarvan zeggen we: die willen we er nog steeds buiten laten vallen. Wat we niet willen zijn de jaren 80 auto’s die de hele tijd in de steden rijden. In de stad is de luchtkwaliteit het ergste en dat wordt door die diesels veroorzaakt. Die zullen dus gewoon motorrijtuigenbelasting moeten gaan betalen. De echte hobbyauto’s die willen we erbuiten laten vallen, ongeacht de uitstoot.

OPROEP

Laat die belofte nou NIET waargemaakt zijn! Het lijkt ons daarom een goed idee om haar hier vandaag nog even aan te herinneren en roepen daarom iedereen op om vandaag vanaf 15:00 uur tweets te sturen naar @BNRautoshow en haar te vragen waarom deze belofte nog niet inglost is. En volg live de Autoshow op http://www.bnr.nl/radio/vanaf vandaag 15:00 uur.

Helpt u mee om dit trending topic te maken?

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

JWH wrote:Vandaag viel het rapport van Vrijstelling Oldtimers in de 'bus' waarin te lezen is wat wij allemaal al bijna een jaar vermoeden. De voorgenomen maatregelen zijn gebaseerd op verkeerde cijfers. (klik) Belangrijkste wapenfeit is dat het jaar 2012 (waarin de resultaten van het amendement van Vliet) zichtbaar worden. Goed dat deze actiegroep zo volhardend is. Geeft ook aan hoe zwak de Fehac hier in staat met hun haastig afgeraffelde akkoord met de staatssecretaris. Door het akkoord waren ze volkomen vleugellam. Hopelijk wordt deze federatie nu ook weer iets actiever, daar geeft het rapport wel een opening voor.

JW
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

In de media

De kans is groot dat u gisteren van ons gehoord hebt. Diverse media brachten onze actie onder de aandacht, zoals: Auto Motor Klassiek, Auto Motor Youngtimer, Autoweek, Business News Radio, GeenStijl en Nu.nl. Daarnaast waren wij te gast in de [urlhttp://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/115- ... e-autoshow]Nationale Autoshow van BNR[/url] en in hetAutoweek Journaal.


Persbericht: Weekers leverde onjuiste informatie

En dit alles was natuurlijk naar aanleiding van ons persbericht waarin wij naar buiten brachten dat Weekers de Kamer onjuist heeft geïnformeerd en het artikel dat Taco Mulder hierover schreef in het Financieele Dagblad. Wij hebben gewacht met het naar buiten brengen van dit nieuws omdat wij reeds maanden met het Ministerie van Financiën in gesprek zijn en liever hadden gezien dat men samen met ons een oplossing zou bedenken. Maar Weekers hield de deur strak dicht: “Er is een akkoord met de oldtimerbranche en de Tweede Kamer lijkt daarmee akkoord te gaan.”. Maar zo gemakkelijk komt hij niet van ons af! Het verkeerd informeren van de Tweede Kamer is namelijk een politiek doodzonde. Luistert u maar even naar wat Kamerleden van Vliet en Omtzigt hierover te zeggen hebben. Daarom is Weekers nu genoodzaakt om opnieuw met de Tweede Kamer en de alliantie (waaronder FEHAC en KNAC) te gaan praten. En wij zorgen ervoor dat wij daarbij zijn!


Hoe nu verder?

Zoals wij al eerder meldden, nu gaat het pas echt beginnen. Kamerleden zullen Staatssecretaris Weekers hierover bevragen. Wij zullen alle Kamerleden benaderen en zorgen dat zij de waarheid te horen krijgen!


OPROEP

Maar wij hebben ook een vraag aan u: de komende tijd zullen nog meer media aandacht aan onze actie besteden. Hoe meer aandacht hoe beter. Daarom vragen wij aan u of u wellicht contacten heeft bij media (kranten, omroepen, internet, lokale media, etc, etc). Maar zelfs al heeft u geen contacten, bestook hen met ons nieuws, zodat iedereen hierover te horen krijgt. Onderaan deze mail treft u een aantal linkjes die u kunt gebruiken voor het benaderen van de media. Dus bel, mail en twitter hen om onze actie kracht bij te zetten! Heeft u onze hulp nodig? Mail naar contact@vrijstellingoldtimer.nl of bel 030-3032060.

HET DOSSIER

Het dossier Vrijstelling OldtimerWij meldden al vaker dat wij zeer druk waren om ‘het dossier’ op te bouwen. Dit is eindelijk klaar en wij zijn er best trots op. Speciale dank wil ik hiervoor uitspreken naar Arjan Lenoir, die maanden lang tot in de kleine uurtjes complexe berekeningen heeft gedaan om ons verhaal goed te onderbouwen! Nu kunt u zelf teruglezen waar wij al die tijd mee bezig waren. Hierbij de link naar het dossier, het is een bijna 40 pagina’s tellend document, maar op pagina 4 treft u een samenvatting van een A4-tje:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/Doss ... dtimer.pdf

Hieronder treft u de links naar documenten die u kunt gebruiken voor het benaderen van de media:

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/Doss ... dtimer.pdf
ANP Persbericht

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Kamervragen!

Vorige week waren wij in de Tweede Kamer om te spreken met de Kamerleden Omtzigt en van Vliet. Die interviews hebben nogal wat losgemaakt! Vandaag om 13:00 uur kreeg ik te horen dat er kamervragen gesteld gingen worden over de oldtimers. En dat werd tijd ook! Snel reed ik naar Den Haag om er live bij te zijn. Van Vliet stelde de vraag waarom de teruglopende importcijfers van 2012 achtergehouden zijn door Weekers. Daarna legde Omtzigt de bewindsman het vuur na aan de schenen.

Nog meer onjuistheden

In plaats van het boetekleed aan te trekken, verzandde Weekers in nog meer aantoonbare onjuistheden. Oordeelt u zelf en bekijk de video op onze site: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/118-kamervragen. Het net begint zich nu behoorlijk om Weekers te sluiten. In het FD van vrijdag meldde hij nog dat de importafname die startte op 1 janauri 2012 het gevolg was 'van het aangekondigde kabinetsbeleid'. Nou meneer Weekers, op 1 januari 2012 was het vorige kabinet nog aan de macht - want dat viel pas in april - en pas in september waren de verkiezingen. En op 29 oktober kwam het regeerakkoord pas naar buiten! Pieter Omtzigt, maakt gehakt van de lezing van Weekers op BNR.

Daily Channel TV

Het actievoeren is inmiddels meer dan een fulltime job geworden voor ons. Zo waren wij zondag op uitnodiging vanDaily Channel TV te gast in hun studio. Wij mochten daar ons eigen verhaal vertellen en die mogelijkheid hebben wij aangegrepen om eens even haarfijn uit te leggen wat wij vinden van de opstelling van de overheid. Bekijk dit filmpje op: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/nieuws/119-op-daily-channel-tv

Dit is pas het begin!

Het is natuurlijk fantastisch nieuws dat wij zo serieus genomen worden en er direct na ons persbericht van afgelopen vrijdag vandaag al Kamervragen gesteld worden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg! Laat er geen misverstand over bestaan: de maatregel moet teruggedraaid worden! U kunt er op rekenen dat wij de komende tijd verder zullen gaan op de ingeslagen weg naar een eerlijke regeling. Een succesvolle weg, naar nu blijkt. Houdt u er allemaal vertrouwen in? En blijft u ons ook steunen?
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren


Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

(7 okt 2013)


Petitie

Morgen is het dan zo ver, dan bieden we uw handtekening aan de Commissie Financiën van de Tweede Kamer aan. Helaas kunt u daarbij niet aanwezig zijn, omdat wij met slechts 8 personen de Tweede Kamer in worden gelaten. Maar, wij zullen namens u duidelijk melden wat u allen van deze maatregel vindt.

Het dossier

Van velen kregen wij het verzoek om het dossier in te kunnen zien. Bij deze ontvangt u nogmaals de link naar het dossier waarin u alles kunt terugvinden over het onderzoek dat wij de afgelopen maanden hebben gedaan: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/Doss ... dtimer.pdf

Oproep

Steeds vaker worden wij benaderd door media die een reportage over de kwestie oldtimers willen maken. Vindt u het leuk om hierover iets te vertellen en kent u ons dossier goed? Klik dan op deze link en meld u aan, dan kunnen wij uw gegevens doorgeven aan media wanneer daar om gevraagd wordt. Wij werden zojuist gebeld door Radio Rijnmond die graag morgenochtend een reportage wil maken met een oldtimerbezitter. Wij zijn nu dus concreet op zoek naar oldtimerbezitters in de regio Rijnmond, maar iedereen kan het formulier invullen. Want er zal nog meer aandacht volgen, daar zorgen wij wel voor!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Petitie


Vandaag konden wij eindelijk uw handtekening overhandigen aan de leden van de Tweede Kamer. Wij hebben nog eens haarfijn uitgelegd waarom deze maatregel NIET door mag gaan. En we vonden gehoor! Wij kunnen het niet vaak genoeg blijven benadrukken: het is echt nog niet te laat!

Binnenkort zullen wij persoonlijke afspraken hebben met de verschillende Kamerleden. Een videoverslag van het aanbieden van de petitie komt zo snel mogelijk online op http://www.vrijstellingoldtimer.nl.



Eerste Kamer

Bijzonder vereerd waren wij met het feit dat prof. dr. Peter Essers, lid van de Eerste Kamer en voorzitter van de Financiële Commissie, even de tijd nam om het pensioendebat te verlaten - waar Staatssecretaris Weekers ook al gefileerd werd - om ons dossier persoonlijk in ontvangst te nemen. De komende tijd staan eveneens afspraken gepland met meerdere leden van de Eerste Kamer. De Eerste Kamer heeft tot taak om de kwaliteit en juistheid van wetgeving te beoordelen en precies daar schort er veel aan bij de kwestie olditmers!



PowNews

Wij beloofden u dat u meer van ons zou gaan horen en dat gaat vanavond ook gebeuren. PowNews belde ons om de kwestie te verslaan. In de uitzending van vanavond - vanaf 22:45 op NL3 - kunt u zien wat zij daarvan gemaakt hebben. Voor deze gelegenheid nodigden wij onszelf maar even uit op de stoep van het Ministerie van Financiën. De prachtige E28 op de achtergrond is van Arjan Lenoir, het slagschip van 6 bij 2 meter - een Mercury Grand Marquis - is van Bart Verberne, die ons altijd helpt met de videomontage, waarvoor wij hem bij deze vast hartelijk danken!


Actie komt op gang!

Het mag duidelijk zijn dat wij eigenlijk net van start gegaan zijn nu ons dossier compleet is. Wij willen iedereen bedanken voor de hartverwarmende reacties die wij hebben gekregen op de nieuwsbrieven die wij versturen. U kunt er van op aan dat wij ook de komende tijd van ons zullen laten horen, want het volgende nieuwsfeit kondigt zich morgen al aan. Staatssecretaris Weekers zal het daarmee nog moeilijker krijgen om deze absurde maatregel in stand te houden!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vrijstelling oldtimer

Even een snelle update. Gisteren waren wij de hele dag in de Tweede Kamer. Wederom kwamen de oldtimers aan bod (beeld volgt mogelijk later) en weer had Weekers het moeilijk. Inmiddels staat vast dat onze bewering dat Weekers de Kamer onvolledig informeerde, juist was.

Eerste Kamer
Vandaag spreken wij de Eerste Kamer fracties van VVD en SGP. Heel belangrijk want dit zijn 2 van de 5 partijen die het belastingplan 2014 zullen steunen. En het is juist de Eerste Kamer die wetten controleert op kwaliteit. En van de oldtimermaatregel deugt natuurlijk weinig!

Facebook
Het lukt ons niet om bij iedere update een nieuwsbrief te struren vanwege de vele ontwikkelingen. Wij roepen daarom iedereen die op de hoogte wil blijven op zich aan te melden bij de groep Oldtimerliefhebbers op Facebook. Wij zijn daar ook actief en plaatsen regelmatig updates. Leuk is dat u daar zelf ook mee kunt praten. De groep is te vinden op https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers.

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vrijstelling oldtimer

Tweede Kamer

Op maandag waren wij in Den Haag om de vergadering van de Commissie Financiën van de Tweede kamer te volgen. Als het aan de Weekers had gelegen, was het onderwerp ‘Oldtimers’ niet ter sprake gekomen, maar de heer van Vliet (PVV) zag nog net kans het voor ons enige belangrijke onderwerp aan te kaarten. Vervolgens namen ook de leden Bashir (SP) en Omtzigt (CDA) het woord om de staatssecretaris het vuur aan de schenen te leggen omtrent het onvolledig informeren van de Kamer. Immers, de cijfers over de eerste maanden van 2012, toen er naar aanleiding van het Amendement van Vliet al een significante daling van de import van oldtimers optrad, waren niet aan de Tweede Kamer overlegd, waardoor deze op basis van onvolledige informatie een oordeel moest vormen over een maatregel die, juist door die daling van de import, geen enkele nut en noodzaak dient. Voor VrijstellingOldtimer was het belangrijk dat de leden Bashir en Omtzigt deze door de staatssecretaris onvolledige informatievoorziening vermeldden, zodat dit nu in de openbaarheid gebeurd is. Van de vergadering van vorige week en de van deze week hebben wij een videoverslag gemaakt.
28-10-2013: http://www.youtube.com/watch?v=27donJESfqk
04-11-2013: http://www.youtube.com/watch?v=dCePao8Dqoo

Eerste Kamer

Dinsdag hebben we ook zeer hoopvolle gesprekken gehad met diverse leden van de Eerste Kamer. Het lijkt er op dat onze kritiek op de zeer matige kwaliteit van de voorgenomen maatregel breed wordt gedragen in de Eerste Kamer. Wij proberen een zo groot mogelijke coalitie in de Eerste kamer samen te stellen die de het kabinet overtuigt de maatregel in zijn huidige vorm geen doorgang te laten vinden. Wij houden een slag om de arm, maar hebben steeds meer hoop op een goede afloop!


Advocaat

Dinsdag waren wij ook op bezoek bij onze advocaat Prof. Mr. Barkhuysen om de laatste ontwikkelingen door te nemen en de juiste strategie voor de komende weken te bepalen. Wij blijven de lijn volgen van een combinatie van politieke en juridische druk. De juridische drukmiddelen, waarover in een latere nieuwsbrief meer, dienen om de staatssecretaris tot het besef te laten komen dat hij alle relevante informatie moet aanleveren, maar ook dat hij met een serieuze gesprekspartner te maken heeft, die niet van opgeven weet.

Facebook

Na onze vorige nieuwsbrief hebben meer dan 1.000 mensen zich aangemeld in de Facebook groep, van harte welkom! Maar ook hebben wij veel mails ontvangen van medestanders die geen Facebook hebben. Wij zullen u daarom ook via deze nieuwsbrief blijven informeren. Link naar Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers

Uw steun blijft nodig!

U ziet, wij geven niet op! De eindstreep is in zicht, maar we zijn er nog lang niet. Wij hopen dan ook van harte dat u ons financieel blijft steunen om ons werk af te maken de de maatregel kostte wat kost, tegen te houden!

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/doneren

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vrijstelling oldtimer

Eindelijk beweging in de zaak!

Eerlijk gezegd kan ik het zelf bijna niet geloven, maar na maanden onophoudelijk werk van [ur=http://www.vrijstellingoldtimer.nl/wie-zijn-wijl]ons team[/url], lijkt er eindelijk echt beweging in de zaak te komen! In 2009 wisten wij de regeling die youngtimers trof terug te draaien met algemene stemmen in de Tweede Kamer. Toen lagen de zaken wel heel anders, zo stond die maatregel niet in een regeerakkoord en bij die maatregel hadden niet een aantal partijen een akkoord gesloten met het ministerie van financiën. Ook toen was het tot op het allerlaatste moment super spannend, zelfs tot een uur voor de stemming hadden we toen geen enkele zekerheid. We mochten toen bij Bas van Werven en Carlo Brantsen opBNR Nieuwsradio live verslag doen van de stemmingen.

Onjuiste cijfers

Maar er zijn ook duidelijke overeenkomsten. Bij de youngtimer actie ging alles om cijfers, die spelen ook nu weer een cruciale rol. Ook toen bleken de door het ministerie van financiën gehanteerde cijfers onjuist. Eigen onderzoek wees ook toen uit dat de cijfers van financiën niet konden kloppen. Tot op het einde van de actie bleef financiën achter hun cijfers staan, maar de Kamer koos onze kant. Mocht u het interessant vinden, bekijkt u dan vooral dit fragment waarin Johan Remkes (VVD) ongekend hard uithaalt naar de indiener van het amendement.

Betrouwbare overheid

Overigens stond de VVD toen pal achter de oldtimerbezitter, de VVD wilde toen het amendement Cramer (dat de oldtimer vrijstelling bevroor op bouwjaar 1986) volledig schrappen en de vrijstelling blijven laten in gaan na 25 jaar. Vreemd dat diezelfde VVD per 1 januari 2012 via het amendement Van Vliet akkoord ging met een verscherping EN helemaal met de extreme maatregel die nu voorligt! En dan te bedenken dat de PvdA en VVD in hun toelichting op het regeerakkoord met lof spreken over de 'betrouwebare overheid'...

Rol Eerste Kamer

Bij onze vorige actie speelde de Eerste Kamer ook een belangrijke rol. Ook toen was namelijk de kwaliteit van wetgeving in het geding. Dat is met de oldtimers nog veel sterker aan de orde. U kent ons belangrijkste argument inmiddels: dit is de derde maatregel in 4 jaar die dezelfde groep hard treft. Dit zou de Eerste Kamer niet moeten toelaten en alles wijst er inmiddels op dat dit niet zal gebeuren! De Eerste Kamer heeft Weekers eerder dit jaar ook al teruggefloten inzake de pensioenen. Ook dit jaar hebben wij al gesproken met diverse Eerste Kamerleden. Zonder uitzondering zeggen zij dat er wel een heel sterke aanleiding moet zijn om de wet 3 maal in 4 jaar voor dezelfde groep ingrijpend te veranderen. En zoals wij hebben bewezen, is die aanleiding er juist niet!

Spannende week

Komende week wordt spannend. Maandag spreek ik met Helma Nepperus (VVD) en heb ik een afspraak op het ministerie van Financiën. Dinsdag wordt waarschijnlijk gesproken met verschillende Eerste Kamerleden en woensdag staat een afspraak met Wouter Koolmees (D66). Daarnaast zitten er nog verschillende afspraken met Kamerleden in de pijpleiding.

FEHAC

De afgelopen maanden hebben wij goed contact onderhouden met de FEHAC. De FEHAC is blij met al het werk dat wij gedaan hebben. Aangezien het er nu toch echt op begint te lijken dat de oldtimerregeling in de huidge vorm (40 jaar compromis) het niet gaat halen, blijft afstemming met de FEHAC van belang.

Wij geven de strijd niet op voordat de maatregel van tafel is!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vandaag hadden wij een afspraak met Wouter Koolmees (D66) waarbij Ed Groot van de PvdA onverwacht aanschoof. Met zijn drieen hebben wij een bijzonder vruchtbaar gesprek gehad.

Er lijkt breed draagvlak te zijn in de Eerste en Tweede Kamer voor een oplossing die wij hebben bedacht, maar waarover wij helaas nu nog niet in detail kunnen treden. Wij hebben aan Pieter Omtzigt van het CDA gevraagd om deze oplossing vanavond voor te stellen aan Staatssecretaris Weekers en hopen dat hij dit gaat doen.

U kunt ons daarbij helpen en roepen daarom iedereen met een Twitter account op om een hele positieve tweet uit te sturen naar Pieter Omtzigt die namelijk keer op keer opkomt voor u als oldtimerbezitter. In deze tweet zou u bijvoorbeeld kunnen vragen: “Beste Pieter, wij waarderen uw inspanningen voor de oldtimerliefhebbers enorm en hopen dat deze tot een doorbraak kunnen leiden”.

Twitteraccount Pieter Omtzigt: @PieterOmtzigt

Wilt u live meekijken naar de ontwikkelingen omtrent het oldtimerdossier, kijk dan hier:
Livestream Tweede Kamer

Wouter zit op dit moment van schrijven uiteraard namens u op de publieke tribune.

Met vriendelijke groet,


Arjan Lenoir,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ze moeten er nog al aan trekken om dingen voor elkaar te krijgen.
Het zal niet meevallen dit te winnen want Weekers houd aan zijn 153 miljoen vast.
Zal mij dan wel benieuwen wat het alternatieve plan is..
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

tja, er wordt iig van geprobeerd, altijd beter dan stilletjes afwachten.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vandaag waren Arjan en ik in Den Haag. Wij hadden een afspraak met Helma Nepperus (Tweede Kamerlid VVD). Voor het eerst lukt het om iets beweging in de VVD te krijgen. Echter, er zijn nog geen concrete afspraken gemaakt.

Daarna hadden wij een afspraak op het Ministerie van Financiën. Wij hebben daar onze bezwaren toegelicht en uitleg gegeven over ons dossier. Zij bestuderen onze gegevens en komen daar op terug. Wij verlieten het Ministerie met een goed gevoel.

Vervolgens hebben wij met diverse fracties in de Tweede Kamer gebeld. Daaruit werd duidelijk dat wij geen enkele zekerheid hebben over het verdere verloop. Sterker nog, wij hebben in de Tweede Kamer nog geen Kamerlid gevonden die bereid is om een reparatie-amendement (wetswijzigingsvoorstel) in te dienen. Daarom zullen wij ook morgen weer in Den Haag zijn om ons uiterste best te doen verdere steun te krijgen. Zo spreken wij morgen Wouter Koolmees (Tweede Kamerlid D66). Hij is de financieel woordvoerder voor D66 en heeft gewerkt bij het Ministerie van Financiën en kan dus als geen ander de voorliggende maatregel beoordelen.

Wij gaan gewoon door! En als de Tweede Kamer het niet repareert dan zullen wij alles op alles zetten de Eerste Kamer dit plan te laten blokkeren.

Met vriendelijke groet,
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.

Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.

Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.

Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Het ziet er naar uit dat de 2e kamer de wet 19 november gaat aan nemen.
De moties zijn allemaal verworpen.
Dan blijft alleen nog over dat de 1e kamer alsnog zijn veto er over uitspreekt.

Dit ziet er allemaal niet zo goed uit.
Volgend jaar hoeft de auto niet vd weg als je maar betaald dus dan zijn de auto's voor max 120 Euro per stuk nog te handhaven maar daarna gaat het toch serieus een probleem worden.
Voor mij betekend dat waarschijnlijk einde hobby.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Vrijstelling oldtimer

Debatten afgelopen week

Wij waren op 11 en 12 november in de Tweede Kamer aanwezig om de debatten over het belastingplan 2014 te volgen. Van beide dagen is een videocompilatie gemaakt: debat 12 november, debat 13 november. Hoewel er veel gesproken werd over de oldtimers en met name Pieter Omtzigt (CDA) het keer op keer opnam voor de oldtimers, blijkt er zich geen Kamermeerderheid af te tekenen voor reparatie. Met name de vijf partijen van het herfstakkoord blijken niet te bewegen. Niet zo zeer omdat ze het met ons oneens zouden zijn, maar omdat er voldoende dekking (lees geld) benodigd is om de maatregel te repareren. Zelfs niet om de maatregel een jaar uit te stellen, zodat er nader onderzoek gedaan kan worden zodat er tot een betere regeling gekomen kan worden.

Steun voor uitstel

Er mag zich dan op dit moment geen meerderheid aftekenen in de Tweede Kamer: de drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) zijn wel voor uitstel. Norbert Klein (50Plus) is ook voorstander en heeft daartoe een amendement (voorstel tot wetswijziging) ingediend. Naar onze inschatting zal dit amendement op 19 november weggestemd worden, zoals ook alle andere moties en amendementen inzake de oldtimers.

FEHAC

Wij krijgen met ons voorstel zelfs steun van de FEHAC, die eerder dit jaar nog het 40 jaar compromis sloot met de bewindsman. De FEHAC schrijft op haar [ur=http://www.fehac.nl/l]website[/url]: “Het voorstel om de invoering van het akkoord uit te stellen, biedt een uitgelezen kans om in ieders belang de weeffouten uit het akkoord te halen.” Door onze acties zijn de oldtimers uitgebreid aan de orde geweest in de Tweede Kamer EN hebben we nu bijval van de FEHAC. Wij danken langs deze weg de FEHAC voor hun steun en hun niet aflatende inzet om de oldtimerbezitters te sparen. Over deze steun hebben wij gisteren eenpersbericht verstuurd.

Uw actie is nodig

Gezien de grote waarschijnlijkheid dat de Tweede Kamer de amendementen en moties afkeurt, willen wij samen met u de kans grijpen om de Kamerleden nogmaals uit te leggen waarom deze maatregel zo onrechtvaardig is en vooral hoe hard u getroffen wordt. Daarom verzoeken wij iedereen om een email te sturen naar alle Kamerleden van VVD, PvdA, D66, ChristenUnie en D66. Vertel uw persoonlijke verhaal en vooral hoe zwaar u getroffen wordt door deze maatregel. maar houd het wel netjes en respectvol! Om het u gemakkelijk te maken hebben wij op onze website een pagina gemaakt met daarin de e-mailadressen van al deze Kamerleden: www.vrijstellingoldtimer.nl/139. U kunt daar alle e-mailadressen selecteren en door middel van kopiëren/plakken naar uw e-mailprogramma transporteren. Als laatste staat ook ons adres erbij, zodat wij de mails ook krijgen. Wij hebben expres geen opzet voor een e-mail gemaakt, zodat de Kamerleden allemaal verschillende, zeer persoonlijk getinte e-mailtjes krijgen.

Hoe verder?

Mocht op 19 november het belastingplan door de Tweede Kamer aangenomen worden en er geen reparatie komen voor de oldtimers, dan zullen wij onze actie verplaatsten naar de Eerste Kamer. Immers, zij gaan over de kwaliteit van wetgeving en juist daar schort het aan met deze maatregel. Het is dus ook na 19 november geen gelopen race. Daarbij is onze advocaat prof.mr. Barkhuysen in opperste staat van paraatheid, maar daarover later meer.

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Doneer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ik heb dit mailtje naar alle kamerleden gestuurd.

Geachten,
Het is jammer,
maar in de afgelopen jaren heb ik wat auto's verzameld van rond de 30 jaar.

Het is jammer,
dat ik daar vele 10.000en euro's in heb geinvesteerd.

Het is jammer,
Dat deze auto's nu geen fluit meer waard zijn en onverkoopbaar in Nederland

Het is jammer,
Dat als de nieuwe regeling doorgaat ik zo goed als de hele collectie van de hand moet doen simpel vanwege het feit dat ik de belastingsafdrachten niet kan betalen.

Het is jammer,
dat daardoor mijn hobby en passie afgenomen word.

Het is jammer,
dat enkele van deze zeldzame karretjes voor Nederland verloren gaan.

Het is onbegrijpelijk,
dat een land als Belgie onlangs alles versoepeld heeft naar 25 jaar.

Het is onbegrijpelijk,
dat een land als Nederland ineens zover van de Europa normen moet afwijken.

Het is helemaal niet te verteren dat toeleveringsbedrijven van materialen en werkzaamheden in deze branche de pijp aan Maarten zullen geven.
Alleen al vanwege de onrust in de branche staat het water in deze bedrijfstak tot de lippen hoor ik overal.

Daarom verzoek ik u allen tot het inzicht te komen dat in deze kwestie alleen maar verliezers zullen zijn.
De feiten is door te rekenen als een groot aantal van deze bedrijfjes
op de fles gaan, en de kostenpost daarvan is van de opbrengsten af te trekken.
De geraamde 150 miljoen bezuiniging zullen waarschijnlijk niet eens dekkend zijn om deze kostenpost te dekken.

Daarom geachte kamerleden,sluit u ogen niet met de gedachte dat het allemaal wel klopt wat Weekers zegt, maar red de groep liefhebbers van auto's tussen de 25-40 jaar.
Een grote groep liefhebbers zal u dankbaar zijn.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

mooi !
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Muddy Bandit
Posts: 1666
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Verdwijnt toch allemaal ongelezen in de prullenbak of spambox, die haagse maffia is al lang geen volksvertegenwoordiger meer. :evil:

We hebben in Nederland een staatssecretaris die alleen kortzichtig op zich aan kan rekenen zonder verder na te denken over gevolgen, bezuinigen is in Den Haag nog steeds hetzelfde als graaien bij de belastingbetaler, en verder zijn ze alleen maar bezig om maar naar de pijpen van ome Brussel te dansen en hun eigen idiote uitgaven in stand te houden.
Maar ondertussen tank ik al in Duitsland, haal m'n drank, sigaretten en overige boodschappen ook gelijk in Duitsland (scheelt me op jaarbasis zo'n 2000 euri :o )... volgende stap is de hobby-auto's dan ook maar op duits kenteken zetten of toch maar gelijk emigreren???

Volgend jaar weer verkiezingen, we weten in ieder geval al waar we niet op moeten stemmen. :evil:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ja Patrick die gevoelens heb ik ook wel want dit land is naar de klote aan het gaan.
Momenteel vluchten hordes Nederlanders de grens over.
Het loont voor mij al om af en toe naar Kleef te rijden voor de shoppings.
Paar extra jerrycans mee voor de brandstof en je reisje is al vlug terug verdiend.
Mijn zoon en schoondochter zit volop in de voorbereiding voor hun vertrek naar Zweden.
Ik kan ze niet ongelijk geven.
Hier hebben ze geen kans of uitzicht op een goede baan en daar kunnen ze kiezen.
Zelf wil ik eigenlijk ook wel weg, maar dat stuit op practische uitvoerbaarheid.
Dan maar zien hoe verder. te gaan hier.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Kwam ook nog een enkele maanden oud artikel tegen vd Telegraaf.
Het ziet er naar uit dat de weggejaagde stinkdiesels straks allemaal in Belgie gaan rondrijden.
Daar zullen straks dan ook wel maatregelen voor komen.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ers__.html
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Muddy Bandit
Posts: 1666
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

oetker wrote: Zelf wil ik eigenlijk ook wel weg, maar dat stuit op practische uitvoerbaarheid.
Dan maar zien hoe verder. te gaan hier.
Tsja, mijn vader is gelijk bij z'n pensioenering vertrokken naar Duitsland (Korbach), die woont nu voor vast op het oude vakantie-adres waar hij al ruim 30 jaar naar toe ging.
Het bevalt hem daar goed, en het leven is daar stukken goedkoper. (alleen op z'n auto bespaart hij daar al ¾ van de kosten t.o.v. Nederland)
Ik zit inmiddels ook al te twijfelen om de Horizon maar op zijn naam te zetten, dus een duits kenteken erop... maar ik wacht eerst nog maar even af wat er volgend jaar nu allemaal precies gaat veranderen.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Richard
Posts: 1840
Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
Location: Doetinchem

Post by Richard »

Naar aanleiding van onze vorige nieuwsbrief zijn er inmiddels honderden e-mails verstuurd naar Kamerleden. Wij hebben heel veel bijzondere brieven langs zien komen! Namens iedereen dank hiervoor!

Morgen, dinsdag 19 november wordt aan het einde van de middag gestemd over het Belastingplan 2014 en de amendementen. U heeft dus nog een laatste kans om een e-mail te sturen, heeft u dat nog niet gedaan, dan hopen wij dat u dit alsnog wilt doen! U treft de adressen van de Kamerleden op http://vrijstellingoldtimer.nl/139. U hoeft natuurlijk geen oldtimerbezitter te zijn om een e-mail te sturen. Alvast dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
User avatar
oetker
Posts: 8121
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

@ Muddy

Volgens mij mag je als Nederlander niet in een Duitse auto rijden.
Ik ben ooit door pech terug gekomen met een Italiaanse huurauto vanaf Italie.
Ik werd aan de Nederlandse grens aangehouden door een jong pikkie van een doanier die net de cursus afgemaakt had.
Ik mocht niet verder rijden vond hij want Avis moest maar iemand sturen om de auto terug te rijden naar Italie.
Dat was echt te zot voor woorden.
De discussie raakte nogal verhit ,want ik zat pas 20 uur achter stuur, en dan heb je echt geen zin in dat gezeik.
Er kwam een wat oudere collega bij staan.
Die zegt ga maar even koffie zetten dan handel ik dit wel af.
vervolgens zegt deze ...Meneer rijden maar want hij heeft wel gelijk maar we leven dat niet zo na.
Huurauto's moeten immers terug naar de basis en die was in Amsterdam.

Nu gaat dit over 30 jaar geleden, maar als de wetgeving niet veranderd is dan is het natuurlijk nog zo.

Edit:
Zie http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... teken.html

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Muddy Bandit
Posts: 1666
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Herman,

Het is alleen de nederlandse overheid die zich daarom druk maakt, in Duitsland doen ze er totaal niet moeilijk over als er een Nederlander achter het stuur van een duits gekentekende auto zit.
En als ik er een duits kenteken op zet dan kan de Horizon mooi in Duitsland blijven, dan heb ik tenminste geen gedoe meer met belasting/schorsing/winterstalling en kan ik hem daar nog normaal gebruiken als ik zin heb.
En aangezien verkopen momenteel ook maar € 0,18/kg geeft is dit voor mij nog een optie die zeker het overwegen wel waard is, de wagen is immers nog knetterhard en ongelast. (en dan kan die over 7 jaar wel weer op nederlands kenteken :lol: )

De Horizon ben ik hier verder ook absoluut niet nodig, het is gewoon een hobby-auto/hebbeding voor de fun en verder niet... in Nederland kan ik nog jaarrond in de bijtelling privé-dieselen met m'n 20 jaar oude Daihatsu Rocky of blijvend belastingvrij gas verstoken met de 42 jarige Jeep Wagoneer. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Post Reply