Bagheera 2 , werkzaamheden tijdens de winterperiode
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 191
- Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm
jazeker!
Ja, ik kan het zeker gebruiken. In mijn goudkuipje (murena 1600) zat een zelfgemaakt schakelmechanisme(door de vorige eigenaar) en dat heb ik samen met de 1800 16v conversie verkocht aan laurens. Dus er zit nu een behoorlijk gat in de murena bodem die als het even kan weer terug moet naar origineel. Maar is opsturen een optie?
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Eindelijk mijn kapotte Simca-Matra plaat vervangen.
Heb ze een steun gegeven in het midden en bevestigd met rubberen rondellen. Hoop dat ze nu iets meer kan verdragen.
Heb ze een steun gegeven in het midden en bevestigd met rubberen rondellen. Hoop dat ze nu iets meer kan verdragen.
- Attachments
-
- plaat Matra 7 [800x600 test tekening 2].JPG (103.83 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 6 [800x600 test tekening 2].JPG (106 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 5 [800x600 test tekening 2].JPG (113.18 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 5 [800x600 test tekening 2].JPG (113.18 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 4 [800x600 test tekening 2].JPG (95 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 3 [800x600 test tekening 2].JPG (89.56 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat Matra 2 [800x600 test tekening 2].JPG (104.2 KiB) Viewed 7339 times
-
- plaat matra 1 [800x600 test tekening 2].JPG (114.83 KiB) Viewed 7339 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Vergeten "foto steun".
De steun zit in het midden en druk tegen de kofferplaat. Als je nu tegen de plaat drukt kan ze in het midden niet meer plooien.
Ik ga er van uit dat het nu sterker is!!!!!
De steun zit in het midden en druk tegen de kofferplaat. Als je nu tegen de plaat drukt kan ze in het midden niet meer plooien.
Ik ga er van uit dat het nu sterker is!!!!!

- Attachments
-
- plaat Matra steun [800x600 test tekening 2].JPG (96.95 KiB) Viewed 7334 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Muddy Bandit wrote:
Eigenlijk jammer dat deze platen niet verlicht mogen zijn...
Ja, daar heb ik ook al aan gedacht. Zou zeer mooi zijn. Bij een oldtimer zou dit nog kunnen. Indien je een zacht lampje gebruikt.
Had ook even gedacht om deze mee te verlichten bij het stoppen.
Ga het toch niet doen. Indien ze het in hebben krijg je dadelijk een proces. Vooral die mannen met die moto's de zwaantjes!!!
Wie op het forum?? Heeft toch een proces gekregen omdat hij ledlichten had geplaatst. Ik vind het belachelijk maar wet is wet en sommige nemen dit letterlijk.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Defecte schakelaar!!
Vroeg of laat kan je bagheera schakelaar het begeven.
Dan wil je natuurlijk weten waarom deze niet meer werkt.
Heb zo een schakelaar hersteld.
Het veertje was over, oogje afgebroken. Zie foto.
Veertje vervangen door dit van een andere schakelaar.
Dus een favorieten schakelaar is te herstellen.
Vroeg of laat kan je bagheera schakelaar het begeven.
Dan wil je natuurlijk weten waarom deze niet meer werkt.
Heb zo een schakelaar hersteld.
Het veertje was over, oogje afgebroken. Zie foto.
Veertje vervangen door dit van een andere schakelaar.
Dus een favorieten schakelaar is te herstellen.

- Attachments
-
- defecte schakelaar 1 [800x600 test tekening 2].JPG (95.24 KiB) Viewed 7253 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Muddy Bandit wrote:Toch fijn dat het oude spul nog te herstellen is... dat hoef je bij het meeste moderne spul niet eens te proberen.
Dag nieuwe spul gaat meestal niet open zonder het kapot te maken.
Heb hier zeker nog 30-40 van die zelfde schakelaars liggen.
Als iemand een veertje nodig heeft, is dat wel te regelen.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
hendrik wrote:Ja dat nieuw spul moet je ook niet te lang naar kijken en het is al kapot.
Zo zie je maar dat oud spul toch goed was hé veel beter dan dat nieuwe spul dat gaat ook niet meer zo lang mee.
Ik kan dat goed merken in m'n Ford Transit.
Die is net 6 jaar jong, maar de centrale deurvergrendeling, de spiegelverstelling en lastafhankelijke koplampverstelling hebben het inmiddels al opgegeven.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
[/quote]
Ik kan dat goed merken in m'n Ford Transit.
Die is net 6 jaar jong, maar de centrale deurvergrendeling, de spiegelverstelling en lastafhankelijke koplampverstelling hebben het inmiddels al opgegeven.
[/quote]
Ze maken prul zodat de garages ook nog werk hebben.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar waarom worden Japanse wagens beter gemaakt!!
Een Toyota zit gemiddeld 20 jaar in het verkeer.
Matra niet onderschatten die gaan ook een leven mee bij de juiste persoon. Meestal
meer sleutelen dan rijden!!
Ik kan dat goed merken in m'n Ford Transit.
Die is net 6 jaar jong, maar de centrale deurvergrendeling, de spiegelverstelling en lastafhankelijke koplampverstelling hebben het inmiddels al opgegeven.

Ze maken prul zodat de garages ook nog werk hebben.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar waarom worden Japanse wagens beter gemaakt!!
Een Toyota zit gemiddeld 20 jaar in het verkeer.
Matra niet onderschatten die gaan ook een leven mee bij de juiste persoon. Meestal

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Bij m'n Ford zit het probleem in de flinterdunne bedrading en fragiele stekkerverbindingen.
De bedrading is zo flinterdun en stug dat er gewoon inwendige draadbreuk optreed bij de scharnierpunten, en dat vinden de motortjes die daar aan gekoppeld zijn niet fijn.
Maar al die electronica-problemen zorgen er wel voor dat moderne auto's snel afgeschreven worden... is goed voor de dealer, maar funest voor de nieuwe aanwas van oldtimers.
De bedrading is zo flinterdun en stug dat er gewoon inwendige draadbreuk optreed bij de scharnierpunten, en dat vinden de motortjes die daar aan gekoppeld zijn niet fijn.
Maar al die electronica-problemen zorgen er wel voor dat moderne auto's snel afgeschreven worden... is goed voor de dealer, maar funest voor de nieuwe aanwas van oldtimers.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Heb deze radiator van 1989 gereviseerd en gestockeerd. 

- Attachments
-
- radiator ingepakt [800x600 test tekening 2].JPG (134.93 KiB) Viewed 7136 times
-
- radiator 4 [800x600 test tekening 2].JPG (100.81 KiB) Viewed 7136 times
-
- radiator 3 [800x600 test tekening 2].JPG (126.09 KiB) Viewed 7136 times
-
- radiator 2 [800x600 test tekening 2].JPG (154.11 KiB) Viewed 7136 times
-
- radiator 1 [800x600 test tekening 2].JPG (123.54 KiB) Viewed 7136 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Gisteren mijn bagheera eens uit zijn vochtige winterslaap, een garagebox gehaald.
Was dat even schrikken!!! De bagheera was zo nat dat hij schimmel op het dak, stuur en ruiten had. Foei Godfried
Als dat het maar het ergste was....... De lak zit nu op sommige plaatsen vol blaasjes. Vooral de linker deur.
Tijdens de restauratie heb ik van verschillende wagens onderdelen gebruikt.
Blijkbaar niet allemaal in goede staat!! Of niet ver genoeg afgeschuurd!!
Na ongeveer 25 jaar in mijn bezit is dit de eerste keer dat ik haar laat overwinteren in een garagebox. Met een beetje opruimen had ik plaats in mijn droge garage onder mijn huis. Dit wordt me niet in dank afgenomen. Vooral mijn eigen fout. Ik moet me vragen stellen of de passie nog wel genoeg aanwezig is!!! Heb afgelopen jaar alleen gereden naar de nieuwjaarsreceptie.
Ik zal me eens goed moeten bezinnen met wat er moet gebeuren.
Mijn energie gebrek heeft me flink in de greep. Alles wordt dan een opgave.
Zal als ik bekomen ben enkele foto's plaatsen.

Was dat even schrikken!!! De bagheera was zo nat dat hij schimmel op het dak, stuur en ruiten had. Foei Godfried



Als dat het maar het ergste was....... De lak zit nu op sommige plaatsen vol blaasjes. Vooral de linker deur.
Tijdens de restauratie heb ik van verschillende wagens onderdelen gebruikt.
Blijkbaar niet allemaal in goede staat!! Of niet ver genoeg afgeschuurd!!
Na ongeveer 25 jaar in mijn bezit is dit de eerste keer dat ik haar laat overwinteren in een garagebox. Met een beetje opruimen had ik plaats in mijn droge garage onder mijn huis. Dit wordt me niet in dank afgenomen. Vooral mijn eigen fout. Ik moet me vragen stellen of de passie nog wel genoeg aanwezig is!!! Heb afgelopen jaar alleen gereden naar de nieuwjaarsreceptie.
Ik zal me eens goed moeten bezinnen met wat er moet gebeuren.
Mijn energie gebrek heeft me flink in de greep. Alles wordt dan een opgave.
Zal als ik bekomen ben enkele foto's plaatsen.


Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vochtig en afgesloten is funest voor alle auto's.
Dan beter buiten onder een carport.
Of de osmose daardoor komt is de vraag.
Lakzit er ook al even op.
Je passie is niet over, je hebt een tijdelijke inzinking ook door deze tegenslag.
Dat is na 25 jaar toch niet zo maar weg?
We hebben allemaal wel is een negatieve spiraal in het leven.
Beslissingen op dat soort momenten zijn nogal definitief.
Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt, alhoewel ik denk dat je de beslissing al genomen hebt.
Zelf denk ik ook nog met mijn 80e met de Murena rond te rijden
Ik fantaseer wel meer.
Het lichaam moet het ook nog kunnen tegen die tijd.
Dat zal de grens zijn voor alles in het leven.
Herman
Dan beter buiten onder een carport.
Of de osmose daardoor komt is de vraag.
Lakzit er ook al even op.
Je passie is niet over, je hebt een tijdelijke inzinking ook door deze tegenslag.
Dat is na 25 jaar toch niet zo maar weg?
We hebben allemaal wel is een negatieve spiraal in het leven.
Beslissingen op dat soort momenten zijn nogal definitief.
Doe geen dingen waar je later spijt van krijgt, alhoewel ik denk dat je de beslissing al genomen hebt.
Zelf denk ik ook nog met mijn 80e met de Murena rond te rijden

Ik fantaseer wel meer.
Het lichaam moet het ook nog kunnen tegen die tijd.
Dat zal de grens zijn voor alles in het leven.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- raf
- Posts: 112
- Joined: Wed Mar 30, 2005 1:21 pm
- Location: lommel
Hey godfried,
ik hoop toch dat je dit jaar weer wat meer zin en energie krijgt om met je bagheera de weg op te gaan.Bij mij is het ook een paar jaar wat minder geweest door de omstandigheden die je wel weet, maar vanbinnen is de passie voor matra nooit weggegaan.Nu ben ik dan ook blij dat ik alles gehouden heb.Ik ben weer bijna elke dag aan een matra aan het het sleutelen, haha.Ja en die blaasjes in de lak is altijd pijnlijk als je die de eerste keer op je auto ziet, maar denk maar zo, gelukkig is het geen roest...
ik heb bij mijn x ook osmoze gekregen, 10 jaar na restauratie, ik had hem ook in een garagebox staan, met een hoes erover.Volgens mij moeten ze best op een droge plaats zonfer hoes of doek gestald worden voor de winter.Mijn 530 is ook zeer erg aangetast, gelukkig heb ik ondertussen andere delen kunnen bekomen.ik heb indertijd voor mijn type 1 en mijn zwarte x een speciale grondlak gebruikt, maar dat is al weer een hele tijd geleden.Bij deze ook de vraag wat nu de beste grondlaag is om dat te verkomen.
Tot bij de nieuwjaarmeeting
ik hoop toch dat je dit jaar weer wat meer zin en energie krijgt om met je bagheera de weg op te gaan.Bij mij is het ook een paar jaar wat minder geweest door de omstandigheden die je wel weet, maar vanbinnen is de passie voor matra nooit weggegaan.Nu ben ik dan ook blij dat ik alles gehouden heb.Ik ben weer bijna elke dag aan een matra aan het het sleutelen, haha.Ja en die blaasjes in de lak is altijd pijnlijk als je die de eerste keer op je auto ziet, maar denk maar zo, gelukkig is het geen roest...
ik heb bij mijn x ook osmoze gekregen, 10 jaar na restauratie, ik had hem ook in een garagebox staan, met een hoes erover.Volgens mij moeten ze best op een droge plaats zonfer hoes of doek gestald worden voor de winter.Mijn 530 is ook zeer erg aangetast, gelukkig heb ik ondertussen andere delen kunnen bekomen.ik heb indertijd voor mijn type 1 en mijn zwarte x een speciale grondlak gebruikt, maar dat is al weer een hele tijd geleden.Bij deze ook de vraag wat nu de beste grondlaag is om dat te verkomen.
Tot bij de nieuwjaarmeeting