Roest!
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Roest!
Onder de benzinetank, tegen het chassis aan, zit een metalen plaatje. De functie daarvan lijkt alleen het verzamelen van troep, en het veroorzaken van roest. László heeft het plaatje verwijderd toen 'ie mijn auto onderhanden aan het nemen was voor de koelbuizen en remleidingen. Lijkt me een plek die op meer auto's nagekeken moet worden...
- Attachments
-
- Roest...
- Murena-roest.jpg (109.73 KiB) Viewed 4585 times
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Er zeker wel plaatsen waar onze Murenas gaan roesten.
Bij mij is dat plaatje er ook al uit.
Geen roest daar bij mij.
Achter de achter schokbrekers is ook zo'n plek.
Dat vraagt gewoon om behandeling en nieuwe protectie.
De koelbuizen verslijt je niet meer, maar loopt de remleiding nu midden onder de auto?
Waar is de remkrachtregelaar dan gebleven die normaal voor het rechter achterwiel zit?
Groet Herman
Bij mij is dat plaatje er ook al uit.
Geen roest daar bij mij.
Achter de achter schokbrekers is ook zo'n plek.
Dat vraagt gewoon om behandeling en nieuwe protectie.
De koelbuizen verslijt je niet meer, maar loopt de remleiding nu midden onder de auto?
Waar is de remkrachtregelaar dan gebleven die normaal voor het rechter achterwiel zit?
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Je ziet maar 1 remleiding op die foto, op deze zie je er nog eentje lopen.oetker wrote:De koelbuizen verslijt je niet meer, maar loopt de remleiding nu midden onder de auto?
Waar is de remkrachtregelaar dan gebleven die normaal voor het rechter achterwiel zit?
- Attachments
-
- Murena-remleidingen.jpg (108.7 KiB) Viewed 4550 times
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De leiding naar achter loopt bij mij naast de rechter zijbalk.
Zit wat meer beschut.
Dat was bij beide Murena's zo maar dit kan ook wel.
Maakt verder niet uit.
mvgr Herman
Zit wat meer beschut.
Dat was bij beide Murena's zo maar dit kan ook wel.
Maakt verder niet uit.
mvgr Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Tsja echt supernetjes zit het niet, maar da's beter dan de originele bijna lekke remleidingen.oetker wrote:De leiding naar achter loopt bij mij naast de rechter zijbalk.
Zit wat meer beschut.
Dat was bij beide Murena's zo maar dit kan ook wel.
Maakt verder niet uit.
Aandachtspuntjes volgens László:
- slangenklemmen en eventueel koelslangen
- brandstofslangen (maar als daar binnenkort een elektrische pomp in komt gaat dat wel gebeuren)
- er zit iets raars in de stuurinrichting, als je het wiel heen en weer draait voel je wat weerstand, alsof de tanden niet helemaal lekker meer zijn
en hij wil maar wat graag mijn reserve-motorblok onder handen nemen om die erin te zetten, maar ik heb helaas geen geldboompje, zeker niet nadat de belastingdienst is langsgeweest. Dit geintje was eigenlijk al niet voorzien.

Leuk ook die km.stand op het APK-formulier, in 2 jaar tijd nog geen 4000 km gereden.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
brinkie wrote: - er zit iets raars in de stuurinrichting, als je het wiel heen en weer draait voel je wat weerstand, alsof de tanden niet helemaal lekker meer zijn
Kan ook nog een fuseekogel zijn die vol roest zit i.p.v. vol vet.
Hier heb ik ook lang naar gezocht bij de Grand Raid, pas na het gehele stuurhuis en stuurkolom gedemonteerd en opnieuw nagekeken te hebben kwam ik uiteindelijk bij die kogels terecht

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Voor 5 euro meer had ik er ook rvs slangklemmen opgezet; dat had op het totaal bedrag weinig meer uitgemaakt, denk ik. RVS gaat ook na 10 jaar nog gewoon los; of denkt iemand daar anders over?
Ik had de beide schroeven ook aan de zijkant van de buis/slang gezet ipv eronder; als je nu iets raakt, trek je de slangklem kapot , en dat merk je meestal pas als het te laat is. Let er altijd op dat niets onder de wagen uitsteekt waardoor dit ergens achter kan blijven hangen.
Ik had de beide schroeven ook aan de zijkant van de buis/slang gezet ipv eronder; als je nu iets raakt, trek je de slangklem kapot , en dat merk je meestal pas als het te laat is. Let er altijd op dat niets onder de wagen uitsteekt waardoor dit ergens achter kan blijven hangen.
The Pete