
Bagheera Le Mans oftewel, een geschenk van de goden!
- Kanchi
- Posts: 114
- Joined: Fri Mar 06, 2009 9:22 am
- Location: Tilburg, Nederland
- Contact:
Foto van de Nova Cobra kitcar...(zwarte)
Hey Stef zo een auto heb ik in heeeel lang gelden ook nog gehad. Is maar 107 cm hoog. Ik heb je er nog fotos van gestuurd
Ook die zie je niet veel meer. Hoe gaat het met de Bagheera, heb je er nou al mee gereden, bijv. naar een bijeenkomst ?

Matra Murena 2.2 1981.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
mijn "alligatorslats" lamellen matra zusje eveneens op de ingang vipparking.
Bagheera van Jos.
( graag plaatsing op forum aub godfried ,thx stef)
We hadden wel geen MATRAMANIA stand binnen maar de matramania rode bagheera en mijn golden oldie matra murena kregen wél een gratis vip-expo parking vlak aan de ingang van de
oldtimersbeurs te Genk afgelopen zondag ; ik hield het effe in de gaten en wat me opviel is dat er vooral midlife Italianen ... interesses hadden voor onze wagens ; Stef
STEF
Bagheera van Jos.
( graag plaatsing op forum aub godfried ,thx stef)
We hadden wel geen MATRAMANIA stand binnen maar de matramania rode bagheera en mijn golden oldie matra murena kregen wél een gratis vip-expo parking vlak aan de ingang van de
oldtimersbeurs te Genk afgelopen zondag ; ik hield het effe in de gaten en wat me opviel is dat er vooral midlife Italianen ... interesses hadden voor onze wagens ; Stef
STEF
- Attachments
-
- MATRA s op Genk oldtimerbeurs [800x600 test tekening 2].jpg (130.46 KiB) Viewed 10193 times
-
- de rode bagheera [800x600 test tekening 2].jpg (159 KiB) Viewed 10197 times
Matra Bagheera S - 1977
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Nou nou Stef, mijn vrouwtje en mij uitschelden voor midlife Italianen vind ik toch wel heel kras; juist ja, wij beiden staan net de Matra te bewonderen nadat we in Genk op de beurs waren geweest.
Als je goed kijkt , kun je zien dat ik een monsterachtige RVS uitlaatpot voor mijn Delahaye gescoord heb en nog een (groene) tas vol onderdelen. We wilden eerst met de Murena gaan , maar ik hoopte zoveel onderdelen te vinden , dat die niet in de Murena zouden passen en we maar voor de Avantime gekozen hebben.
Heel bijzonder overigens die achterruit louvres ; had ze nog maar 1x op een witte Murena gezien. Jos was er overigens nog niet op dat moment.
Het is altijd een leuke beurs en het lijkt me ook een leuk idee om er volgend jaar een gezamenlijk uitje van maken??
Als je goed kijkt , kun je zien dat ik een monsterachtige RVS uitlaatpot voor mijn Delahaye gescoord heb en nog een (groene) tas vol onderdelen. We wilden eerst met de Murena gaan , maar ik hoopte zoveel onderdelen te vinden , dat die niet in de Murena zouden passen en we maar voor de Avantime gekozen hebben.
Heel bijzonder overigens die achterruit louvres ; had ze nog maar 1x op een witte Murena gezien. Jos was er overigens nog niet op dat moment.
Het is altijd een leuke beurs en het lijkt me ook een leuk idee om er volgend jaar een gezamenlijk uitje van maken??
The Pete
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Stef, had je Matra zien staan toen we aankwamen maar heb je binnen nergens gezien, is nochtans niet zo groot maar hebben elkaar toch mislopen.pete speed wrote:Nou nou Stef, mijn vrouwtje en mij uitschelden voor midlife Italianen vind ik toch wel heel kras; juist ja, wij beiden staan net de Matra te bewonderen nadat we in Genk op de beurs waren geweest.
Als je goed kijkt , kun je zien dat ik een monsterachtige RVS uitlaatpot voor mijn Delahaye gescoord heb en nog een (groene) tas vol onderdelen. We wilden eerst met de Murena gaan , maar ik hoopte zoveel onderdelen te vinden , dat die niet in de Murena zouden passen en we maar voor de Avantime gekozen hebben.
Heel bijzonder overigens die achterruit louvres ; had ze nog maar 1x op een witte Murena gezien. Jos was er overigens nog niet op dat moment.
Het is altijd een leuke beurs en het lijkt me ook een leuk idee om er volgend jaar een gezamenlijk uitje van maken??
Pete en eega (niet midlife Italianen

Was kleine maar toch leuke beurs, heb me weer laten verleiden tot een aankoop van 5 luchthoorns en een origineel matra kaartleeslampje.
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
excuus..... het was het clubje ernaast en ervoor dat er even tevoren zowat "door het sleutelgat" wou kruipen om erin te geraken ... en me er toch wat té maffiosi achtig uitzagen naar mijn smaak ... lolpete speed wrote:Nou nou Stef, mijn vrouwtje en mij uitschelden voor midlife Italianen vind ik toch wel heel kras; juist ja, wij beiden staan net de Matra te bewonderen nadat we in Genk op de beurs waren geweest.
Als je goed kijkt , kun je zien dat ik een monsterachtige RVS uitlaatpot voor mijn Delahaye gescoord heb en nog een (groene) tas vol onderdelen. We wilden eerst met de Murena gaan , maar ik hoopte zoveel onderdelen te vinden , dat die niet in de Murena zouden passen en we maar voor de Avantime gekozen hebben.
Heel bijzonder overigens die achterruit louvres ; had ze nog maar 1x op een witte Murena gezien. Jos was er overigens nog niet op dat moment.
Het is altijd een leuke beurs en het lijkt me ook een leuk idee om er volgend jaar een gezamenlijk uitje van maken??
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
Stef, had je Matra zien staan toen we aankwamen maar heb je binnen nergens gezien, is nochtans niet zo groot maar hebben elkaar toch mislopen.matrafan wrote:pete speed wrote:Nou nou Stef, mijn vrouwtje en mij uitschelden voor midlife Italianen vind ik toch wel heel kras; juist ja, wij beiden staan net de Matra te bewonderen nadat we in Genk op de beurs waren geweest.
Als je goed kijkt , kun je zien dat ik een monsterachtige RVS uitlaatpot voor mijn Delahaye gescoord heb en nog een (groene) tas vol onderdelen. We wilden eerst met de Murena gaan , maar ik hoopte zoveel onderdelen te vinden , dat die niet in de Murena zouden passen en we maar voor de Avantime gekozen hebben.
Heel bijzonder overigens die achterruit louvres ; had ze nog maar 1x op een witte Murena gezien. Jos was er overigens nog niet op dat moment.
Het is altijd een leuke beurs en het lijkt me ook een leuk idee om er volgend jaar een gezamenlijk uitje van maken??
En ik heb de alligatorslats van jouw rode bagheera aant betasten.... geweest om te zien hoeveel , waar en welke je verzaagd en met glasmat
aaneenzette, onderaan kon ik het voelen , wel goed gedaan;
stef
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Ben op zoek naar onderste fusee kogels voor mijn murena.GODFRIED wrote:dit is het worn out bolgewricht van de onderste draagarm van mijn murena vooraan , die loskwam vorige week bij het oprijden van een borduur. .......... als je goed kijkt zie je dat de BOL kogel op 30 jaar
tijd een EI kogel werd en door teveel speling nog meer ... uitsleet ,
tot hij onder belasting eruit floepte .gelukkig niet aan 130 per uur.;;
STEF
Misschien een veiligheidspunt voor alle murena's en bagheera's. Controleer deze fuseekogels op slijtage, speling!!!!
Woorden zijn overbodig bij het zien van de foto. Dit had dodelijke gevolgen kunnen hebben.![]()
![]()
Nou kom ik de TC93 tegen, waarvan wordt gezegt dat die voor de bagheera en murena is.
TC93
De TC93 is dezelfde als de QSJ263S. Maar van de QSJ263S wordt de bagheera, rancho, horizon, 1300 en 1100 genoemd. niet de murena.
QSJ263S
Is het van de bagheera hetzelfde als de murena?
Welke moet ik hebben voor de murena?
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Het zou me verwonderen indien deze van murena anders zou zijn.
Maar ik weet het niet zeker. Heb er hier liggen voor op mijn bagheera maar nooit vervangen, dus weet zelfs niet of ze passen.
Op het eerste zicht is de ophanging van de bagheera en de murena identiek.
Kijk eens of Simon dezelfde nummer gebruikt voor de bag als voor de mur.
Maar ik weet het niet zeker. Heb er hier liggen voor op mijn bagheera maar nooit vervangen, dus weet zelfs niet of ze passen.
Op het eerste zicht is de ophanging van de bagheera en de murena identiek.
Kijk eens of Simon dezelfde nummer gebruikt voor de bag als voor de mur.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Bart,
Murena en Bagheera rotules zijn verschillend. Ik heb ze toevallig beiden in huis. Bij een Murena is de schroefdraad groter in diameter dan die bij een Bagheera. Bij een Murena zit er ook meer schroefdraad op. Het originele nummer van een Murena is 13489200. Dat van een Bagh ken ik niet... (wie zet er ooit eens een Bagheera onderdelenboek online?)
Murena en Bagheera rotules zijn verschillend. Ik heb ze toevallig beiden in huis. Bij een Murena is de schroefdraad groter in diameter dan die bij een Bagheera. Bij een Murena zit er ook meer schroefdraad op. Het originele nummer van een Murena is 13489200. Dat van een Bagh ken ik niet... (wie zet er ooit eens een Bagheera onderdelenboek online?)
- Attachments
-
- Deze is voor een Murena
- Murena.jpg (127.34 KiB) Viewed 10084 times
-
- Dit is voor een Bagheera
- Bagheera.jpg (114.96 KiB) Viewed 10084 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Dank u wel!
Bagheera is dus anders dan murena.
Zie wel op diverse plekken dat de kogel wordt aangeboden voor zowel bagheera als murena. Zelfs bij classic-car-hartman.
classic-car-hartman
FRAP 615 dus voor de murena. Is gelijk QSJ815(S).
Bagheera is dus anders dan murena.
Zie wel op diverse plekken dat de kogel wordt aangeboden voor zowel bagheera als murena. Zelfs bij classic-car-hartman.
classic-car-hartman
FRAP 615 dus voor de murena. Is gelijk QSJ815(S).
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- alexam
- Posts: 80
- Joined: Wed May 02, 2012 6:05 am
- Location: Musselkanaal
Urbain wrote:Bart,
Murena en Bagheera rotules zijn verschillend. Ik heb ze toevallig beiden in huis. Bij een Murena is de schroefdraad groter in diameter dan die bij een Bagheera. Bij een Murena zit er ook meer schroefdraad op. Het originele nummer van een Murena is 13489200. Dat van een Bagh ken ik niet... (wie zet er ooit eens een Bagheera onderdelenboek online?)
Simon heeft een Onderdelen lijst online staan , deze is ook downloadbaar als pdf
http://www.simon-auto.de/matra/deutsch/kat_bag.htm
Grtz Gerard
Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007
Bagheera Jubilee 1979
VW fox 2007
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Citroen of Peugeot denk ik, lijkt verdacht veel op de Berlingo.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
"camiel custom clutch concept"
omdat de ontvangerpomp van de koppeling niet regelbaar is en
er toch wat slijtage dient opgevangen te worden draaide camiel in 10 x 10 staal een regelbare as , 20 mm draad ,met contramoer , die we 8 mm uitschroefden , heb nu een koppeling als boter !!!!weg het gekraak in mijn boite
stef
Dag Stef,
Wel vreemd dat je hier problemen mee hebt. Zou bij de murena niet mogen voorkomen. Zou denken dat er lucht in het systeem zit of de hoofdkoppelingspomp onvoldoende olie geeft.
Bij de meeste bagheera's zit er daarom een hulpkoppelingspomp die regelbaar is ook met schroefdraad en deze kun je ook prefect regelen.
Ze zijn nog te koop maar moeilijker te vinden.
Zal eens kijken voor een foto.
omdat de ontvangerpomp van de koppeling niet regelbaar is en
er toch wat slijtage dient opgevangen te worden draaide camiel in 10 x 10 staal een regelbare as , 20 mm draad ,met contramoer , die we 8 mm uitschroefden , heb nu een koppeling als boter !!!!weg het gekraak in mijn boite
stef
Dag Stef,
Wel vreemd dat je hier problemen mee hebt. Zou bij de murena niet mogen voorkomen. Zou denken dat er lucht in het systeem zit of de hoofdkoppelingspomp onvoldoende olie geeft.
Bij de meeste bagheera's zit er daarom een hulpkoppelingspomp die regelbaar is ook met schroefdraad en deze kun je ook prefect regelen.
Ze zijn nog te koop maar moeilijker te vinden.
Zal eens kijken voor een foto.
- Attachments
-
- asje hulpkoppelingspomp murena bagheera [800x600 test tekening 2].jpg (122.62 KiB) Viewed 9900 times
Matra Bagheera S - 1977
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
[quote="GODFRIED"]"camiel custom clutch concept"
omdat de ontvangerpomp van de koppeling niet regelbaar is en
er toch wat slijtage dient opgevangen te worden draaide camiel in 10 x 10 staal een regelbare as , 20 mm draad ,met contramoer , die we 8 mm uitschroefden , heb nu een koppeling als boter !!!!weg het gekraak in mijn boite
stef
dag godfried, zit die regelbare cilinder dan alleen op de bagheeras?? en niet op de murenas??? in elk geval hebben we al 20 x ontlucht ,no joke en alles tussen het pedaal en de koppelingslepel vernieuwd en bleef kraken , tot we nu de as bijna 1 cm verlengden , die foto wil ik graag es zien van het onderdeel waarover je praat ,stef
omdat de ontvangerpomp van de koppeling niet regelbaar is en
er toch wat slijtage dient opgevangen te worden draaide camiel in 10 x 10 staal een regelbare as , 20 mm draad ,met contramoer , die we 8 mm uitschroefden , heb nu een koppeling als boter !!!!weg het gekraak in mijn boite
stef
dag godfried, zit die regelbare cilinder dan alleen op de bagheeras?? en niet op de murenas??? in elk geval hebben we al 20 x ontlucht ,no joke en alles tussen het pedaal en de koppelingslepel vernieuwd en bleef kraken , tot we nu de as bijna 1 cm verlengden , die foto wil ik graag es zien van het onderdeel waarover je praat ,stef
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ongelooflijk!! Een gebroken vork..
Foto's spreken voor zich!
Foto's spreken voor zich!
- Attachments
-
- versnerllingsbak schokbreker Stef 4 [800x600 test tekening 2].jpg (113.2 KiB) Viewed 9863 times
-
- versnellingsbak Stef 2 [800x600 test tekening 2].jpg (113.17 KiB) Viewed 9863 times
-
- versnellingsbak Stef 1 [800x600 test tekening 2].jpg (116.13 KiB) Viewed 9863 times
-
- versnellingsbak schakelvork Stef 3 [800x600 test tekening 2].jpg (105.85 KiB) Viewed 9863 times
Matra Bagheera S - 1977
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
matrafan wrote:Zware voet?? Te ver uitgeregeld???GODFRIED wrote:Ongelooflijk!! Een gebroken vork..
Foto's spreken voor zich!
Waarschijnlijk metaalmoeheid???
Kan wel meteen alles onder handen genomen worden.
vooral een "duur vork" om vervangen te krijgen ,de vork kost niks , maar eer je deraan geraakt stef