Ik heb er dunnere olie in gedaan. Carjoy gebruikt 20w50 dacht ik.
Ik heb er 15 of 10w40 in.
En dat is bij een koude start ook wat fijner.
Murena S met kuren
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Johan, wat is het kostenplaatje van de nokkenas afdraaien ?johanansingh wrote:Te weinig toeren dus te weinig smering. Vertelde Laslo mij ook.
Heb een standaard nokkenas laten afdraaien zodat er iets meer kleplift ontstaat. En bevalt prima.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm
Voor de exacte gegevens moet ik in de boeken maar denk dat de standaard as ongeveer 9.2mm kleplift heeft. Nu hebben ze bij een tuner een stukje van de zogenaamde grondcirkel afgedraaid.
Zodoende krijg je meer kleplift zit nu ongeveer op 10.2mm.
Een originele S as heeft dacht ik ongeveer 10.4mm
Kosten weet ik zo niet heb dit samen met een cilinderkop revisie laten doen.
Zat totaal rond de 600 euro dacht ik. Heb de rekeningen wel bewaard nu niet bij de hand.
De tuner bij wie ik dit heb laten doen is emming in ter apel. Had wel vaker wat voor simca spul gemaakt vertelde hij.
Zodoende krijg je meer kleplift zit nu ongeveer op 10.2mm.
Een originele S as heeft dacht ik ongeveer 10.4mm
Kosten weet ik zo niet heb dit samen met een cilinderkop revisie laten doen.
Zat totaal rond de 600 euro dacht ik. Heb de rekeningen wel bewaard nu niet bij de hand.
De tuner bij wie ik dit heb laten doen is emming in ter apel. Had wel vaker wat voor simca spul gemaakt vertelde hij.
-
- Posts: 94
- Joined: Sat Sep 12, 2009 9:23 pm
Ja inderdaad.. Zoiets had ik ook. Weet niet of je zo een as bij de hand hebt.
Maar als je met een schuifmaat het hoogste stuk meet en het smalste stuk.
Bijvoorbeeld hoog is 45.2 en smal is 36.2 als je dan 45.2 min 36.2 doet kom je op 9. Dit is begrijpelijk.
Als je nu van het getal 36.2 , 35,2 maakt en haald dat van 45.2 af kom je dus op 10.
Simsalabim..
Maar als je met een schuifmaat het hoogste stuk meet en het smalste stuk.
Bijvoorbeeld hoog is 45.2 en smal is 36.2 als je dan 45.2 min 36.2 doet kom je op 9. Dit is begrijpelijk.
Als je nu van het getal 36.2 , 35,2 maakt en haald dat van 45.2 af kom je dus op 10.
Simsalabim..