De tape is om de bus te beschermen.
Die mag absoluut niet krassen.
Uit deze stapel een goede sync-ring voor de 1e genomen (NB: de 2e komt een nieuwe), en geplaatst.
Deze gemonteerd en het 1e tandwiel er weer opgeschoven en de ring terug gezet.
De ring is in diverse maten te krijgen om axiale speling op het tandwiel te voorkomen.
Ook is plaats waar je het tangetje zet afgeschuind zodat de ring pressie krijgt van het tandwiel af als je gaat knijpen met het tangetje.
De dikte van deze ring is 1.62 mm en houd het 1e tandwiel op zijn plek.
Na het bevestigen van deze ring mag er geen voeler van 0.05mm tussen kunnen anders moet je de ring dikker nemen.
Gaat perfect, hier was ook niets veranderd qua tandwiel.
Sync-ring vd 2e er in en CX tandwiel er op.
Op het tandwiel komt een ring uit 2 helften bijeengehouden door een ring er omheen.
Deze afstand mag ook geen 0.05 mm voeler tussen kunnen voor de axiale speling te beperken.
Omdat het een ander tandwiel is is er teveel ruimte.
0.1 gaat er niet tussen en de dikte van deze halve ringen is 2.50 mm
Die zal k dus in 2.53 mm moeten bestellen.
Als ik toch ga bestellen gelijk maar een oliekeerring voor de prise-as bestellen.
Nou is daar maar 1 bestelnummer van, maar de as van een 1.6 is dus dunner als van een 2.2
Er moeten dus 2 maten zijn (Iemand die 1.6 nummer weet?)
De 2.2 heeft 28x47x7
De 1.6 heeft 22x47x7 (EDIT: na vewijdering afgelezen 21.9x47x8/6.3 directioneel)
2.2
De 1.6 plaat past in ieder geval.
Vervolg als ik de onderdelen heb.
Groet Herman
.