Vandaag 30/01/2006 ben ik naar de vezinkerij geweest.Mijn vraag was!Aan welke prijs zijn jullie bereid om een chassis te verzinken.Ik ben daar jaren lang klant geweest en heb met ??n van de ploegbazen die ik ken van toen een gesprek gehad.Zijn antwoord was "25fr/kg."Ik heb 6 jaar geleden mijn Bagheera hier ook laten verzinken.
Dit kan gebeuren onder de volgende voorwaarden!
Het chassis moet zuiver zijn.Gestraald of chemische ontlakt dat maakt niet uit.Het chassis moet voorzien zijn van een beschermkooi met een bevestigingsplaats voor een takel.
Deze kooi moet zo geconstrueerd zijn dat het chassis op zijn zij kan gezet worden.Dit is ook de positie van het onderdompelen in het zinkbad.
Ook moeten er in alle holle ruimtes en kokers gaten geboord worden.Dit mogen geen gaatjes zijn van 8mm maar ongeveer 17mm.Zodat de lucht en de zink snel in en uit de holle ruimtes kunnen.Als het chassis chemisch ontlakt werd en de roest niet verdwenen is wordt het chassis van zaterdag tot maandag in het zuurbad gehangen voor volledige ontroesting.
Het kan zijn als jullie bellen dat ze zeggen wij doen dat niet.Vraag naar Jean, de baas.Ik ben bereid met jullie naar hem toe te gaan.
Indien jullie meer informatie willen?Contacteer mij.
Groetjes ,Godfried