Omdat ik een andere hoedenplank heb geplaats moet ik ook andere 'stoppers' monteren. Ipv 1 in het middel, moet ik er nu 2 plaatsen (L+R). Het kunststof deel achter het achterraam zit bevestigt met popnagels met een grote kop. Ik moet er nu 3 uitboren, kan iemand zo roepen welke maat hierin zit De kop die erop zit is ca 14mm, ik moet dus de 4.8 hebben, maar welke ?
bvd
Richard
4.8 x 8 = 0.5 - 5.0mm
4.8 x 10 = 3.0 - 6.0mm
4.8 x 12 = 6.0 - 8.0mm
4.8 x 14 = 8.0 - 10.0mm
4.8 x 16 = 10.0 - 12.0mm
3.2mm RIVETS HAVE A FLANGE HEAD DIAMETER OF APPROX:- 9.5mm.
4.0mm RIVETS HAVE A FLANGE HEAD DIAMETER OF APPROX:- 12.0mm.
4.8mm RIVETS HAVE A FLANGE HEAD DIAMETER OF APPROX:- 14.0mm.
Welke popnagels
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Welke popnagels
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Originele lengte weet ik niet. Maar je moet iig de minimale lengte hebben. Te lang maakt niet veel uit. Zolang je die lengte maar kwijt kan.
Overigens in verband met beschadiging van het polyeste door trekkracht, kan het slim zijn de brrekpunten van de nagel te verzwakken ( ligt aan merk nagel, even proberen op iets wat geen matra is. Teveel inknippen en hij breekt te snel
Overigens in verband met beschadiging van het polyeste door trekkracht, kan het slim zijn de brrekpunten van de nagel te verzwakken ( ligt aan merk nagel, even proberen op iets wat geen matra is. Teveel inknippen en hij breekt te snel
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
4.8 x 10 betekent: doorsnede hechtgedeelte = 4.8 mm x lengte hechtgedeelte = 10 mm.
Van die 10 mm moet er minimaal 4 mm overblijven om in te trekken, dus de maximale dikte van de beide te bevestigen delen mag dan hooguit 6 mm bedragen.
En voor de diameter 4.8 moet je dan boortje 5 gebruiken.
Een langere popnagel kan op zich verder geen kwaad, al krijg je dan wel sneller lamme handen als je geen pneumatische tang hebt.
Mocht je alleen kunststof en/of andere broze materialen hiermee willen bevestigen doe dan wel even een passend carrosserieringetje aan de achterkant, daarmee voorkom je dat de nagel door het materiaal heen trekt.
En als je ze op (gegalvaniseerd) ijzer bevestigt doop de popnagel dan eerst even in lagervet of vaseline, daarmee voorkom je gelijk de corrosie van de nagel op het metaal.
Van die 10 mm moet er minimaal 4 mm overblijven om in te trekken, dus de maximale dikte van de beide te bevestigen delen mag dan hooguit 6 mm bedragen.
En voor de diameter 4.8 moet je dan boortje 5 gebruiken.
Een langere popnagel kan op zich verder geen kwaad, al krijg je dan wel sneller lamme handen als je geen pneumatische tang hebt.

Mocht je alleen kunststof en/of andere broze materialen hiermee willen bevestigen doe dan wel even een passend carrosserieringetje aan de achterkant, daarmee voorkom je dat de nagel door het materiaal heen trekt.
En als je ze op (gegalvaniseerd) ijzer bevestigt doop de popnagel dan eerst even in lagervet of vaseline, daarmee voorkom je gelijk de corrosie van de nagel op het metaal.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas