GODFRIED wrote:
Ziet er niet zo goed uit, je hebt veel onderdelen nodig. Hopelijk laat de verzekering het niet afweten. Die zijn in staat van te zeggen dat de wagen totaal verloren is. Kosten overstijgen de waarde!!
Als het toch voor de verzekering is zou je het dan niet beter laten herstellen door Carjoy. Geen gezoek naar onderdelen.
Ik heb begrepen dat het geen eigen schuld is, dus de schade wordt gewoon verhaald op de veroorzaker.
Dat betekent in Nederland dat de schade dan door een expert getaxeerd wordt, en dit schadebedrag wordt dan uitgekeerd.
En als de wagen ook nog een recent taxatierapport heeft (max. 3 jaar oud) dan wordt deze taxatiewaarde genomen als uitgangspunt voor de schadeberekening... dan heb je dus geen last van gezeur over al lang afgeschreven auto's.
En ben je het niet eens met de taxateur dan kun je altijd nog om een second opinion vragen.
Je kunt het getaxeerde schadebedrag zelf ontvangen en dan heb je de keuze: niet herstellen en de centen op zak houden, zelf herstellen en de arbeidsuren op zak houden, of laten herstellen door een bedrijf van eigen keuze.
Je kunt de schade ook laten herstellen door een door de verzekering aangewezen bedrijf, dan wordt dat schadebedrag vaak rechtstreeks uitbetaald aan het herstelbedrijf en krijg je meestal ook nog vervangend vervoer gedurende het herstel.
Ik kies zelf het liefste voor herstel in eigen beheer, dan weet ik ook zeker dat het goed gebeurt... en de centen die ik eraan over houdt door te besparen op de arbeidsuren vinden elders in de auto wel een plekje.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969