Oetkers Rat-atouille.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De afschermplaat van de bagheera ziet er iets anders uit. Of je ze kunt gebruiken??? Je laat het maar weten.
- Attachments
-
- afschermplaat 1 [800x600 test tekening 2].JPG (87.25 KiB) Viewed 10987 times
-
- afschermplaat 2 [800x600 test tekening 2].JPG (87.99 KiB) Viewed 10987 times
-
- afschermplaat 3 [800x600 test tekening 2].JPG (79.55 KiB) Viewed 10987 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ben je daar zeker van? In die autoshop waar ik de remleidingen heb gehaald dachten ze daar anders over.jo wrote:Godfried, koperen leidingen zijn wel toegelaten op de keuring.
Ik heb deze gebruikt.
- Attachments
-
- remleidingen [800x600 test tekening 2].JPG (98.99 KiB) Viewed 10983 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zou ik moeten passen.
Ik doe even een tijdelijke oplossing op de rat en neem bij de volgende meeting maar mee Godfried.
Dan kijk ik wel of het past.
Het lijkt of het kan en anders kan ik het misschien aanpassen.
Ik doe even een tijdelijke oplossing op de rat en neem bij de volgende meeting maar mee Godfried.
Dan kijk ik wel of het past.
Het lijkt of het kan en anders kan ik het misschien aanpassen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ja voor de C25 moest ik ook andere remleidingen hebben, autoshop ging die maken, toen ik die afhaalde verschoot ik mij een bult, koper, geen probleem volgens hen, ze verzetten 25 tot 50 meter/dag daarvan en het meeste voor garagisten, mag van de keuring.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Wat is deze maat bij een murena??
Heeft anders geen zin om dit te slopen als je het niet kunt gebruiken. Ik heb gezien dit is ook bij de bagheera een zwak punt. Heb er nog twee liggen die ook gedeeltelijk weggeroest zijn.
Ik heb de onderste kogel verwijdert. Zit die daar ongelovelijk vast in.
Hoe doen jullie dat?
zoals jullie kunnen zien heb er een stuk buis van 1 meter op moeten lassen om deze los te krijgen. Zat vast over de volledige lengte van de draad.
Heeft anders geen zin om dit te slopen als je het niet kunt gebruiken. Ik heb gezien dit is ook bij de bagheera een zwak punt. Heb er nog twee liggen die ook gedeeltelijk weggeroest zijn.
Ik heb de onderste kogel verwijdert. Zit die daar ongelovelijk vast in.
Hoe doen jullie dat?
zoals jullie kunnen zien heb er een stuk buis van 1 meter op moeten lassen om deze los te krijgen. Zat vast over de volledige lengte van de draad.
- Attachments
-
- ook doorgeroest 1 [800x600 test tekening 2].JPG (123.57 KiB) Viewed 10911 times
-
- ook doorgeroest 2 [800x600 test tekening 2].JPG (113.41 KiB) Viewed 10911 times
-
- verwijderde kogel [800x600 test tekening 2].JPG (146.04 KiB) Viewed 10912 times
-
- maten bevestiging plaat [800x600 test tekening 2].JPG (136.82 KiB) Viewed 10912 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik heb zelf zo'n dop gemaakt zoals dat stuk gereedschap in het werkplaatshandboek afgebeeld staat... maar was er idd. ook nog een flink stuk pijp bij nodig als hefboom.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja die kogel kan zo vastgerot zitten dat je hem een hefboom van 2 meter op de sleutel nog niet los krijgt.
De disk op de Murena'heeft een diameter van 240mm.
De maat van de bevestiging van de stofplaat moet ik even nameten maar ze lijken me hetzelfde.
De disk op de Murena'heeft een diameter van 240mm.
De maat van de bevestiging van de stofplaat moet ik even nameten maar ze lijken me hetzelfde.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Uit welk materiaal maken jullie zo een sleutel? Die vier nokjes wat in de kogel grijpen breken die niet vlug af op de sleutel.Muddy Bandit wrote:Ik heb zelf zo'n dop gemaakt zoals dat stuk gereedschap in het werkplaatshandboek afgebeeld staat... maar was er idd. ook nog een flink stuk pijp bij nodig als hefboom.
Ik heb bang dat iedere sleutel deze kracht niet aankan!!
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
GODFRIED wrote:Uit welk materiaal maken jullie zo een sleutel? Die vier nokjes wat in de kogel grijpen breken die niet vlug af op de sleutel.Muddy Bandit wrote:Ik heb zelf zo'n dop gemaakt zoals dat stuk gereedschap in het werkplaatshandboek afgebeeld staat... maar was er idd. ook nog een flink stuk pijp bij nodig als hefboom.
Ik heb bang dat iedere sleutel deze kracht niet aankan!!
Ik heb hem gemaakt van een versleten gatenzaag waarmee betonboringen werden gedaan... geen idee welk soort metaal dat is, wel sterk in ieder geval.
De onderkant heb ik met een slijptol exact aangepast naar de 4 nokken, en op de bovenkant heb ik een brok dikwandig koker van 50x50 gelast waar ik een hefboom doorheen kan steken.
Bij de eerste pogingen schoot deze dop telkens over de nokken heen, maar toen ik de dop met een lijmtang vastklemde op de fusee kon ik goed kracht zetten en kwam de kogel wel los.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als ik volgende week voor de buizen kom dan regelen we dat ook.Richard wrote:oetker wrote:Iemand nog zo'n plastic bakje over voor de vac switch af te dekken?
yep.....
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bedankt voor het aanbod Pete, maar ik ben volgende week tochbij Richard in Doetinchem dus regel het daar.pete speed wrote:Herman
heb wel een bakje voor je ; welk bouwjaar wil je; er zijn namelijk 2 verschillende uitvoeringen.
kom je het halen of laat ik het liggen tot 23 september of moet ik het opsturen?
hoor wel,
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Onder de auto knuppen aan de koelbuizenoetker wrote:Ergens volgende week s'avonds.
Moet ik nog precies afspreken.
Ik moet koelbuizen meenemenen die passen vermoedelijk niet in de Murena, dus zal de Suzuki worden denk ik.

Maar avond is voor mij ook niet wat meestal.
Ik dacht op een zaterdag of zondag kan wel.
Misschien heeft richard ook nog wel leuk spul wat ik kan gebruiken namelijk.
En ben nooit bij richard geweest terwijl hij 15 km verderop woont......
Naam: Laurens
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
Auto's: Murena 2.0 16V, Murena 2.2S, Citroen C4 Coupe By Loeb
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
nou........... dan moet Richard er wel even bijzeggen dat zijn 'magazijn' niet zo representatief is nadat hij weken lang veel onder de auto heeft gelegen. Dus of 'maarzo' alles beschikbaar is is twijfelachtig. Liever eerst even aangeven wat je zoekt zodat ik gericht kan zoeken en kan overwegen of ik er wel eens vanaf wil. Mini meeting is altijd goed !
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De elektra in de rat deugt ook niet veel van.
Gelijk maar tot de essentie van de meeste problemen gegaan, de zekeringskast.

Als je dit ziet op je paneel dan is het tijd voor actie.
Deze printbaan gaat gaat naar een 4 mm2 draad die de achteruitverwarming van stroom voorziet.
Deze draad loopt via de connector die onder het ruitensproeier tankje zit.
Door veel morsen met water met antivriesmiddelen en het vergaan van protectie hoes is de connector vaak vol gelopen.
Er ontstaan dan kruipstromen die weer de nodige problemen kunnen meebrengen.
Deze stekker is vaak zodanig gecorodeerd dat redden niet meer mogelijk is.

Bij mij zat die zo vastgerot dat ik hem er maar afgekinpt heb en de draden doorverbonden.
Ook de stekkers hebben de tand des tijds niet goed doorstaan.

Net als bij mijn 2.2 heb ik de achterse stekkers er af geknipt.

Draden op de print gesoldeerd met trekontlasting.
Recht op de print solderen is niet verstandig, maar zo gaat het goed.




Trekontlasting in de vorm van bolletjes soldeer op de andere kant.

Klaar, maar daar komen nog wel bekende modificaties bij.

Voorlopig werkt alles weer op achteruitrijverlichting na.
Daar is de switch op de bak van kapot.
Herman
Gelijk maar tot de essentie van de meeste problemen gegaan, de zekeringskast.
Als je dit ziet op je paneel dan is het tijd voor actie.
Deze printbaan gaat gaat naar een 4 mm2 draad die de achteruitverwarming van stroom voorziet.
Deze draad loopt via de connector die onder het ruitensproeier tankje zit.
Door veel morsen met water met antivriesmiddelen en het vergaan van protectie hoes is de connector vaak vol gelopen.
Er ontstaan dan kruipstromen die weer de nodige problemen kunnen meebrengen.
Deze stekker is vaak zodanig gecorodeerd dat redden niet meer mogelijk is.
Bij mij zat die zo vastgerot dat ik hem er maar afgekinpt heb en de draden doorverbonden.
Ook de stekkers hebben de tand des tijds niet goed doorstaan.
Net als bij mijn 2.2 heb ik de achterse stekkers er af geknipt.
Draden op de print gesoldeerd met trekontlasting.
Recht op de print solderen is niet verstandig, maar zo gaat het goed.
Trekontlasting in de vorm van bolletjes soldeer op de andere kant.
Klaar, maar daar komen nog wel bekende modificaties bij.
Voorlopig werkt alles weer op achteruitrijverlichting na.
Daar is de switch op de bak van kapot.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Herman,oetker wrote:
Voorlopig werkt alles weer op achteruitrijverlichting na.
Daar is de switch op de bak van kapot.
Herman
Die switch is zeer gevoelig, maw hij laat niet veel speling toe.
Ik had er een 1mm dichtingsring tussen gezet en het achteruitrijlicht bleef constant branden.
Als ik zo de algemene toestand van uw "rat" bekijk is mijn bedenking, eerst wat in orde zetten om te kunnen rijden en nog problemen ontdekken, en daarna volledig demonteren en alles terug in orde zetten.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Inderdaad eerst is even mee rijden om te kijken wat nodig is.Urbain wrote:Die switch is zeer gevoelig, maw hij laat niet veel speling toe.
Ik had er een 1mm dichtingsring tussen gezet en het achteruitrijlicht bleef constant branden.
Als ik zo de algemene toestand van uw "rat" bekijk is mijn bedenking, eerst wat in orde zetten om te kunnen rijden en nog problemen ontdekken, en daarna volledig demonteren en alles terug in orde zetten.
Ik heb er wel een goed gevoel bij, maar het zal best wel wat werk met zich meebrengen om er een net exemplaar van te maken.
het hoeft morgen niet af te zijn.
Ik werk er gevoegelijk wat aan en dan zien we wel hoe het uitpakt.
Groet herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Efkes snuffelen in mijn voorraad.
Ja ik heb nog een mooi kastje liggen voor het zekeringenpaneel.

De nieuwe relais waren ook binnen.

Hier voor weinig te koop.
http://www.ebay.co.uk/itm/10-X-Car-Truc ... 27e61791ed
Gelijk maar gemonteerd.

Na deze actie werkt het contactslot weer zoals het hoort en kan ik de auto gewoon starten met de sleutel.
Daar is dan 3x een startmotor voor vervangen en een rare knop op de console voor geinstalleerd.
1 meting had dat kunnen voorkomen
Ja ik heb nog een mooi kastje liggen voor het zekeringenpaneel.
De nieuwe relais waren ook binnen.
Hier voor weinig te koop.
http://www.ebay.co.uk/itm/10-X-Car-Truc ... 27e61791ed
Gelijk maar gemonteerd.
Na deze actie werkt het contactslot weer zoals het hoort en kan ik de auto gewoon starten met de sleutel.
Daar is dan 3x een startmotor voor vervangen en een rare knop op de console voor geinstalleerd.
1 meting had dat kunnen voorkomen

Last edited by oetker on Wed Oct 22, 2014 8:45 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ook aangestoken door het Matra virus?
Kan ook moeilijk anders met Herman.
Welkom alvast!

Kan ook moeilijk anders met Herman.
Welkom alvast!
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986